Side 2 av 3

Legg innLagt inn:26 mai 2005 19:07
av Elzin
det kalles bare 1 grad kaldere plugger, hvor kalde dem vi har orginalt aner jeg ikke. men cs2451 skrev dette til meg tidligere: NGK BKR7ES. Viss du søker på Ngk finner du masse info.. Jeg bestilte på en lokal plass på voss. alle kan skaffe ngk

dette er 1 grad kaldere plugger

Legg innLagt inn:26 mai 2005 19:09
av B_Quist
okei, da hvet jeg det :D

Legg innLagt inn:26 mai 2005 20:45
av cs2451
B_Quist skrev:hva heter di i motsetning til vanlige da?
Heter ikke noe spesielt. Bare å si du skal ha NGK BKR7ES!

Legg innLagt inn:26 mai 2005 20:47
av CelicaTurbo
infoen står jo i starten av posten hvilke plugger (NGK) man skal bruke på motoren, både orginal varmegrad og ett steg kaldere. Dette får man kjøpt på bilxtra eller andre butikker. Mange fører Denso-plugger istedenfor, da er det bare å komme med NGK-koden så sjekker de i sin bok hvilken Denso-plugg som passer istedet. Unngå Bosch plugger for det er en del som har problemer med at de ikke tenner så bra.

Elzin: kjører du kun 0.6 bar så bruk standard varmegrad intill du skrur opp trykket. Kaldere plugger har noe vanskeligere for å tenne blandingen bra på en kaldere motor så det har ingen hensikt og kan føre til dårligere gange om du bruker kaldere plugger enn du har behov for.

Legg innLagt inn:15 jun 2005 11:37
av grimfer
Har akkurat snakket med noen på Toyota Oppsal som har peil, virker det som. De sa noe av det samme som CelicaTurbo. Det kan være greit med en grad kaldere plugger, men egentlig bare dersom du øker trykket ++...

Legg innLagt inn:15 jun 2005 12:16
av CelicaTurbo
jepp, det har ingen hensikt å bruke kaldere enn standard plugger om du ikke øker turbotrykket..

Legg innLagt inn:15 jun 2005 12:20
av B_Quist
Burde man gå til enda kaldere plugger dersom man trimmer mye i tillegg til å skru opp trykket? Finnes det noen regel man kan gå etter, f.eks så så mange hester med den og den pluggen?

Legg innLagt inn:15 jun 2005 12:25
av CelicaTurbo
jeg kjenner ingen regel men det ser ut til at 1 grad kaldere holder for de fleste og det er få som går enda kaldere med mindre de stortrimmer (slik som Markus f.eks). Om du velger for kald plugg i forhold til effekten du bruker i motoren så kan det resultere i dårlig gange og tennplugger som blir ødelagt av tilsoting..

Legg innLagt inn:16 jun 2005 11:25
av 2fastgt4
på min med 1,5 bar+...............350hk så måtte jeg bruke 2 grader kaldere.
prøvde å gå ned en grad men da smelta/knakk elektroden.

Legg innLagt inn:25 jan 2006 08:59
av ST205RR
CelicaTurbo skrev:slik jeg har forstått det er det litt vanskeligere for kaldere plugger å tenne blandingen men om det i praksis har noen effekt det aner jeg ikke.. du vil ihvertfall få tenningsproblemer om pluggen er for kald..


Vil en NGK BKR7E plugg (en grad kaldere plugg) gi start-problemer osv i kaldt vær ?

Legg innLagt inn:25 jan 2006 09:08
av GT4 CS
Kjører med den pluggen, og min bil lugger litt ved kald motor, har egentlig mer eller mindre alltid vært sånn, men på sommeren er det litt bedere, men trur ikke dette har noe med tennpluggen iseg selv og gjøre,holder en knapp på at det er på tide bytte fordelerlokk og rotor igjen. Mener og jeg har lest at om det er noe prob med egr systemet kan du og få lugging og ujevn gange.
Men uansett da, etter jeg har kjørt et par min eller latt den varme seg litt på tomgang merker jeg ingen lugging,selv ikke under 20minus

Legg innLagt inn:25 jan 2006 11:10
av CelicaTurbo
i utgangspunktet skal ikke en grad kaldere plugger gi noen problemer med ujevn gange men det er jo mulig at en motor med kaldere plugg er mer følsom for problemer med de andre tenningskomponentene som kan føre til slike problemer, altså at terskelen for slitt fordelerlokk er lavere f.eks. Om man derimot bruker plugger som er tre grader kaldere f.eks kan man nok oppleve problemer ved kaldstart osv..

Legg innLagt inn:25 jan 2006 17:50
av sindrejl
CelicaTurbo skrev:i utgangspunktet skal ikke en grad kaldere plugger gi noen problemer med ujevn gange men det er jo mulig at en motor med kaldere plugg er mer følsom for problemer med de andre tenningskomponentene som kan føre til slike problemer, altså at terskelen for slitt fordelerlokk er lavere f.eks. Om man derimot bruker plugger som er tre grader kaldere f.eks kan man nok oppleve problemer ved kaldstart osv..
Har kjøpt meg BKR7EIX Iridium fra NGK.. er litt spent på hvordan dem fungerer :)

Legg innLagt inn:22 des 2006 18:47
av FireWalk
Noen som har noen erfaring med værstingpluggene uten resistor? Ang støyen? Var egentlig tenkt å teste ut disse siden det er på tide med nye plugger nå, men ble litt usikker på om det vil skape mye elektromagnetisk støy som kan slå inn på datasprutet... var tidligere plaget med støy fra coilene, så er det noen som har noen erfaringer?

Legg innLagt inn:01 feb 2007 02:11
av oleb
Drar opp denne tråden igjen siden jeg tenkte å spandere på bilen nye plugger nå som den virker igjen. Skal ha 1 grad kaldere plugg, bør jeg velge NGK BCP7ES som ikke har resistor, eller bør jeg velge NGK BKR7E som har resistor? Jeg vet ikke hva denne såkalte resistoren gjør, derfor spør jeg.. :roll: