TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BEERBA sitt supra mk3 motor-prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#225887  av beerba

Nå er innsuget så godt som ferdig, kun noe småfix igjen, og arbeidet med ny downpipe er startet.
Vedlegg
Arbeidet startet med downpipen
Arbeidet startet med downpipen
bygg10.JPG (34.54 kiB) Vist 1807 ganger
Nytt plenum
Nytt plenum
bygg9.JPG (36.1 kiB) Vist 1807 ganger

#226903  av beerba

Da var A-stolpen ferdig :D
Vedlegg
bygg11.JPG
bygg11.JPG (25.81 kiB) Vist 1756 ganger

#228675  av beerba

Omsider var motorstyringen kommet "i hus".
Da er det bare å vente på att clutch og svinghjul skal komme, så man får sluppet "maskinisten" på plass, der den hører hjemme.
Vedlegg
bygg12.JPG
bygg12.JPG (30.15 kiB) Vist 1715 ganger

#228678  av TOYPARTS

ingen kritikk, men det første jeg hadde fjærnet var pulsdemperen på fuelrailen. det er en kjempebrems. ellers ser det meget bra ut.

#228709  av beerba

TOYPARTS skrev:ingen kritikk, men det første jeg hadde fjærnet var pulsdemperen på fuelrailen. det er en kjempebrems. ellers ser det meget bra ut.
Den står KUN der for att jeg ikke skal miste størrelsen på gjengene, før jeg har kjøpt nye koblinger. Den skal bort, ingen fare. :D

#230074  av beerba

Da var dysene kommet.
Vedlegg
bygg13.JPG
bygg13.JPG (22.98 kiB) Vist 1659 ganger

#231688  av beerba

En liten oppdatering:
Motor er (omsider) kommet på plass, men M A S S E jobb gjennstår ennå.
Måtte finpusse (kappe av nesten 10cm) på plenumet for å få plass :x
Downpipe havner INNE i kupeen hvis jeg ikke finner på noe "smart" :P(Var "litt" dårlig plass bak turbo)
Vedlegg
bygg15.JPG
bygg15.JPG (50.62 kiB) Vist 1620 ganger
bygg14.JPG
bygg14.JPG (46.2 kiB) Vist 1620 ganger

#234241  av beerba

Er vel på tide med en ny oppdatering, ikke så mye som har skjedd(ting tar tid), men downpipe er 90% ferdig og OMSIDER har clutch og svinghjul ankommet, så nå er det byttet. Utrolig knotete arbeid når bilen står på fire små bukker.
Vedlegg
Gammel og ny clutch og svinghjul
Gammel og ny clutch og svinghjul
bygg16.JPG (39.23 kiB) Vist 1565 ganger

#234308  av tojo

Her snakker vi virkelig om en av Norges råeste Supra :D Bli så nice at :)

#238599  av beerba

:twisted: Da var det omsider lyd igjen :twisted:

Startet på FØRSTE forsøk. Er SÅÅÅ fornøyd

Nå er det bare å prøve å mappe litt, så man får den "kjørbar".
Akkurat nå er lambda 10 på tomgang, og oppe på ca 13 under gassing, så "litt" mapping gjenstår.

Legger snart ut link til YouTube på oppstarten for de som måtte være interesserte.

#238629  av beerba

Her er linken til YouTube.

#238654  av Larsen

Hørtes sint ut den der!

#244364  av beerba

Er kanskje på tide med en oppdatering.

Har OMSIDER fått AEM styringen til å funke slik JEG vil. I dag ble jeg en lykkelig mann. Har ingen bremsepapirer eller noe slik, men bilen går MYE bedre enn før prosjektet startet. Da var den ca 300-320hk, er umulig å estimere, men den drar som :twisted:

Ble faktisk så varmt under panseret att det begynte å brenne i pansertrekket. Litt skummelt men pytt, det gikk jo bra :roll:
MÃ¥ montere ett varmeskjold tenker jeg.

Nå er bensinmiksen bortimot perfekt, så nå er det bare å begynne med tenningen. Spørsmålet er jo bar hvor mye tenning skal man tørre å dra på med :?: