Side 2 av 2
Legg innLagt inn:27 feb 2007 01:20
av Helmer
Gt-4-Ever skrev:larsst185 skrev:er ikke fuelcut du får da?må du stoppe og starte motoren for å få det bort eller?
Hvis jeg akselrerer så kommer det et slags rykk og motorlampa tennes, slipper jeg opp gassen igjen så slokkes den etter ca. 5 sekunder. Skjer kun ved akselrasjon. Trenger ikke å slå av motoren eller starte den på nytt...Slokkes selv hvis jeg letter trykket på gassen.
Lampa slokkes når du slipper gassen ja, men det er fortsatt lagra i ecu´en. For å nullstille det, må du skru av tenninga.
Høres veldig ut som fuelcut. Skjer det hver gang du gir på litt skikkelig eller? Temperaturen ute er også avgjørende. Jo kaldere det er, jo høyere trykk...
Legg innLagt inn:27 feb 2007 12:36
av Gt-4-Ever
Skjer hver gang ja..Har vært minusgrader lenge nå her. Løsning på problemet da? Montere fuelcut defenser? Bensinpumpe? Kaldere plugger? Trodde ikke at man måtte gjøre så mye ekstra ved bytte av eksos...Hva er det egentlig som skjer?
takker for svar!
j
Legg innLagt inn:27 feb 2007 20:59
av hugomidt
det med turbotrykket hørest ut som "boostcreep" som ikkje er positivt...
just turbotrykk kontroll kan være saken
har hørt at en ikkje bør ha samme dim på eksos , mottrykk ogsånt,
2,5" dp og 3" resten feks. ekke sikker på at det stemmer , men det er
det vel noken her på forumet som kan meir om en meg
Legg innLagt inn:01 mar 2007 00:16
av Gt-4-Ever
HKS fcd og Apexi BC straks bestilt. Er nok fuelcutn jeg opplever...
Legg innLagt inn:01 mar 2007 00:30
av Tomera
Opplevde fuelcut i går.
Den kuttet da hver gang turboen begynte og lade trykk.
Ble bråstopp og det ble lys i motorlampa en liten stund. Stoppet da bilen og startet den igjen. Da var alt ok, men turboen ladet over 0,9 bar, som den har ligget på, og opp mot fuelcut grensen som er 1,2 på min. Så sto bilen i ro og gikk litt en stund, så var alt i orden.
Og siden har den ligget rundt 0,9-1 bars ladetrykk.
Din får vel fuelcut på rundt 1 bar om jeg ikke tar mye feil.
Legg innLagt inn:01 mar 2007 08:01
av Gt-4-Ever
Vil tro det ja. skal skru opp fuelcut grensa så fort jeg får fcd'en.

Bilen er mye bedre nå, men kutter ved fullt trykk. Så kan nok stemme at den kutter ved 0,9-1bar.