TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt 3.0l MR2. V6 og datasprut

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#243342  av 323F GTX

Da var motor hentet! Om jeg får deler i dag er det bare å begynne overhalingen =) Bilder kommer.

#243362  av lexusmann

Interessant dette, gøy at noen er med å holder disse etterhvert gamle bilene shipshape... :wink:

#243388  av 323F GTX

Håper å få den nokså strøken snart :) Det meste av slitedeler er skiftet på bilen, og nå blir det ny motor som overhales. Utseendemessig blir den nok litt shabby en stund til :lol: Dyrt med lakkering :?

#246433  av 323F GTX

Motoroverhalingen er vel underveis :) Skal ta til å hone opp blokken i morgen og gjøre ferdig toppen. Har også kjøpt meg en nyoverhalt girkasse da den gamle var litt sliten :roll: Bilder kommer i morgen :)

#246441  av 323F GTX

Kjøpte også et sett med slike http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... 9dbc47f85c da jeg måtte ta de gamle med vinkelkutter. En smule rustet fast kan man si. Brako hullet ble fort avrundet..
Bilde

Disse er i rustfritt, er justerbar, billigere enn de originale, og ser i det heletatt mye bedre og mer solid ut enn de originale pinnene :)

#246639  av 323F GTX

Siste dagers innsats:

Ren og pen topp
Bilde

Ventiler, fjærer osv
Bilde

Ny vannpumpe
Bilde

Blokka
Bilde

Den skjærte blokken. Alt stod dønn fast her. hehe
Bilde

Toppen ferdig satt sammen igjen
Bilde

Honet opp en sylinder
Bilde

Det som gjenstår på motoren nå er å hone de 3 siste sylindrene, og skifte stempelringer og skru alt sammen igjen. Kommer muligens til å skifte rådelagrene og om det viser seg å være nødvendig. Men de så egentlig helt greie ut.

#251332  av 323F GTX

FÅr slenge ut non bilder av siste tids jobbing.. Bilen er så og si klar.. Har ikke fått startet opp ennå da, Må finne ut av non vakum slanger og mangler noe giropplegg. Skilter blir hentet ut i morgen, og får forhåpentligvis resten av delene og, så det blir full fiks i morgen :D
er jo egentlig mye som gjenstår på bilen kosmetisk, men det får komme etterhvert. Nå er det å få den på veien som gjelder :D

Bilde
Twos R'us lenkestag på plass

Bilde
Motor kommet ombord

Bilde
Og vips var bilen nede fra styltene igjen! :D

#251336  av CorollaE10

Deilig å se forfalne biler som denne når de har fått en real opp-pussing, ny lakk osv, den kommer til å bli råstilig når du får alt i orden ;)

Følger med ^^

#251458  av larsst185

var det nok å bare hone sylindrene etter at motoren skar seg?hva hadde skjedd egentlig?

#251473  av 323F GTX

Er ikke samme motoren ;) den gamle motoren står dønn fast.. =P Kjøpte bilen med rådebank, og motoren skar seg totalt på vei hjem. Har skifet motor og girkasse, og overhalt motoren.. :)

#251592  av 323F GTX

Ja da var bilen fyrt i gang, skilter kommet på og den går som en klokke! MEN, alltid skår i gleden.. Dynamoen lader ikke, så bilen kubbet etter en halvtimes kosekjøring. i tilleg er batteriet dødt :roll: så da må jeg til med ny dynamo og nytt batteri. Men alt annet ser ut til å fungere i allefall :)

#251600  av 323F GTX

Første luftetur på 6 mnd!

Bilde

#251672  av 323F GTX

Da var ladeproblemet fikset! var bare et ledningsbrudd :D Men ble non timer med multimeteret :roll: Men batteriet er like dødt, så da bærer det på biltema for å handle nytt. Men da er bilen i live i allefall! :D 8)

#269697  av 323F GTX

Nå skjer det ting her igjen;) Gått en tid som blakk student nå, så har ikke fått gjort noe mer med bilen utenom å bruke den :P er fremdeles student, men ikke blakk, så da blir det vei i vellinga på ny ;) Utnytter lav dollar kurs til å få fylt opp med deler =P i første omgang skal jeg fikse opp det kosmetiske på bilen, og skifte radiator da den jeg har nå lekker..

- Lakkere framskjerm
- Lakkere og montere turbo motorlokk
- Lakkere og montere 94 vinge
- lakkere diverse smådeler på bilen. Lister, osv.

Det blir hellakkering mot sommeren, men i mellomtiden har jeg lyst bilen skal se ok ut =P Har ikke bestemt meg for farge ennå heller.

Også skal interiøret få seg en overhaling. ser ikke ut inni der nå, platen rundt girspaken, girmansjetten og girkulen er så godt som ødelagt, så bestilte Twos R Us sitt custom girmansjett opplegg og TRD girkule, og nytt askebeger..
Bilde
Bilde

bestilte et sett slike på toyota også:
Bilde

Har forøvrig planer for motor også, men har ikke helt bestemt meg der =P

Bestilte et MR2 skall til RC bilen min også :roll:
Bilde

#277535  av 323F GTX

Well. Planene for bilen er klare, og innsamling av deler er begynt!
Ser ut som det blir all go no show på bilen intil videre :roll: har ikke råd til både ny lakk og ny motor, Men så er jo motor klart morsomt :D selv om dama ikke er enig :roll:
Så da blir det 3VZ-FE med Megasquirt datasprut og EDIS6 tenning.
Er langtids prosjekt dette, så kommer nok til å kjøre med gamlemotoren en stund. Men har endel deler på vei fra statene, så prosjektet er i gang i allefall :D

Foreløbig er det bare Junior som er oppe og går.. Bremsene på den store er under overhøvling :roll:
Bilde
Ignorer bamsene i bakgrunnen... :oops: