Side 2 av 2

Legg innLagt inn:15 apr 2007 20:19
av O1e
Helst venstreratt da selvfølgelig! :) Er det noe firma som importerer fra USA da? Det som var så greit med Japan Auto var jo at de gjør hele jobben.. Du bare henter bilen.. Så hadde det vært et firma hadde det jo vært genialt.

Står sikkert en million plasser hær inne, men kort og rått forklart forskjellene på Japan og USA versjonene?

Legg innLagt inn:15 apr 2007 23:26
av @lpher
Så gunstig som dollarkursen er nå..så tror jeg ikke det vil være vanskelig å få noen til å hente bil til deg ;)

Legg innLagt inn:16 apr 2007 15:28
av O1e
Okei :)

Hvordan er disse når det gjelder evt. godkjenning av singelturbo osv. JSM er vell helt umulig å i det heletatt sette annet luftfilter på?

Noen du kan tipse meg om evt. import? ;)

Legg innLagt inn:16 apr 2007 16:13
av Kennet
01e skrev:Okei

Hvordan er disse når det gjelder evt. godkjenning av singelturbo osv. JSM er vell helt umulig å i det heletatt sette annet luftfilter på?

Noen du kan tipse meg om evt. import?
Hei.

Jeg holder selv på å skal importere fra USA, men det er blir ein TT da.
Jeg har en par sider jeg er inne på; http://www.vipimports.com og http://www.speedforsale.com

Har selv snakket med speedforsale ei stund, og de sjekker fortsatt for meg etter en aktuel bil. (men jeg har ikke sett noen non-turbo enda da!!)

Men uansett så er det gunstige tider siden dollaren er så lav. Var til og med snakk om at den kom til å synke ned mot 5,50 iløpe av vinteren.

Legg innLagt inn:16 apr 2007 21:21
av O1e
Skal du hente den, få den på skilt og alt..? Aldri vært me på noe sånt, så vet ikke hvor innviklet det er.. Men vil ikke stå der me handa i ræva og plutseli ha kjøpt en bil som jeg ikke får regga, eller blitt lurt rett og slett.. Derfor er jeg mer gira på å handle fra et Norsk firma som importerer..

Fant bare TT'er der..

Legg innLagt inn:16 apr 2007 21:27
av 95TT
Kjøpte av Speed for sale selv, og supran min står i garasjen sånn som jeg ville ha den, så hadde ikke vært redd for å handla av dem. eller jeremy Blackwell som jeg hadde med å gjøre da.. fikke hjelp til alt papir arbeidet også så var ikke noe stress i det hele tatt.

Legg innLagt inn:16 apr 2007 21:39
av O1e
Hvor mye blir en TT i forhold til en N/A på skilter isåfall? Sånn grovt sett.. For kommer uansett til å levere inn bilen en plass å få satt på turbokit(på N/A). Men er mest gira på singel da..

Legg innLagt inn:16 apr 2007 23:25
av Kennet
01e skrev:Skal du hente den, få den på skilt og alt..? Aldri vært me på noe sånt, så vet ikke hvor innviklet det er.. Men vil ikke stå der me handa i ræva og plutseli ha kjøpt en bil som jeg ikke får regga, eller blitt lurt rett og slett.. Derfor er jeg mer gira på å handle fra et Norsk firma som importerer..
ja, det var jeg og!! :? Men jeg fikk tipse fra 95TT og han har jo som sagt sin bil i garasjen 8) Og etter at jeg har snakket med dem selv, tror jeg ikke det er noe problem :D De får inn en bil nå snart som jeg allerde har sett noen bilder av, og den virke inntresang for meg iallefall :D

Pris! Kjem heilt ann på kor langt den e gått og ka stand den e i. Men dem som e ha sett på kommer mellom 370-450 ferdig regga!! Og dem e kun bpu. Ellers e dem orginal :D

Legg innLagt inn:16 apr 2007 23:30
av elino
Jeg fant min på http://www.autotrader.com :)

Legg innLagt inn:17 apr 2007 15:52
av O1e
Kenneth: Det var vell i meste laget? Eller? Da lønner deg jeg jo STORT og handle N/A og konvertere den..!?

elino: Tok dere inn selv en US-spec? Husker du hvor mye avgift det kom på N/A'en? :)

Legg innLagt inn:17 apr 2007 16:04
av sindrejl
*host* jeg har en tt automat til salgs.. noe man kan ha til man får tid og penger til å bygge om til manuell vettu.. ikke så vanskelig det :)

Legg innLagt inn:17 apr 2007 16:45
av Kennet
01e skrev:Kenneth: Det var vell i meste laget? Eller? Da lønner deg jeg jo STORT og handle N/A og konvertere den..!?
Joda, det gjør vel kanskje det. Men jeg vil nå ha ein TT uansett, dessuten er det billigere en ein EURO-spec da. :)
sindrejl skrev:*host* jeg har en tt automat til salgs.. noe man kan ha til man får tid og penger til å bygge om til manuell vettu.. ikke så vanskelig det
hehe, vet det :wink: men hvor mye ska du for den da?? Og hvor mye må jeg regne med for å bygge om til manuell da??

Legg innLagt inn:17 apr 2007 17:55
av sindrejl
Kennet skrev:
01e skrev:Kenneth: Det var vell i meste laget? Eller? Da lønner deg jeg jo STORT og handle N/A og konvertere den..!?
Joda, det gjør vel kanskje det. Men jeg vil nå ha ein TT uansett, dessuten er det billigere en ein EURO-spec da. :)
sindrejl skrev:*host* jeg har en tt automat til salgs.. noe man kan ha til man får tid og penger til å bygge om til manuell vettu.. ikke så vanskelig det
hehe, vet det :wink: men hvor mye ska du for den da?? Og hvor mye må jeg regne med for å bygge om til manuell da??
står til salgs for 360.000 inkl stoort proft bygget anlegg for øyeblikket.. aner ikke hva ombygging vil koste for det spørs om du vil ha tt kassa eller n/a kassa.. begge kan brukes men sistnevnte tåler ikke mer enn 400-500hk. Samtidig spørs det om du vil gjøre alt selv eller ikke :)

Legg innLagt inn:19 apr 2007 14:11
av Kennet
sindrejl skrev:står til salgs for 360.000 inkl stoort proft bygget anlegg for øyeblikket.. aner ikke hva ombygging vil koste for det spørs om du vil ha tt kassa eller n/a kassa.. begge kan brukes men sistnevnte tåler ikke mer enn 400-500hk. Samtidig spørs det om du vil gjøre alt selv eller ikke
hmmmm...... :? Tror ikke jeg skulle ha hatt noen problem med å gjort det selv, men da svarer det seg å importere en istede, slipper all jobben. Også er det ikke SÅ mye dyrere heller :D

Men du får ha lykke til med salget :wink:

Legg innLagt inn:22 apr 2007 18:05
av O1e
En kar jeg kjørte heim i går fortalte han hadde lest i Gatebil Børsen at det var blitt spessielle regler ang. regging av N/A supra? Tull og vas eller noe sant som ligger i dette?

Uansett. Hvordan er det å få godkjent en N/A med turbo? JSM, Euro- eller US spec? Umulig? :evil: Tenker da på forsikringsmessige grunner. :) Tanken var å få den godkjent med turbo og ca. 250-260hk, for så og skru opp litt ja i ettertid, sånn at den iallefall er godkjent MED turboen.