Side 2 av 3

Legg innLagt inn:16 des 2003 22:00
av Zorin
:roll: Men bilen bruker utrolig mye olje jeg kjører somregel ikke mere enn 10-20 mil i uka og må som regel fylle i løpet av hver uke er det fortsatt sansynelig at allt det kun kommer av dårlige ventiltettere? Følere liksom det må være noe mere feil, men er mulig jeg tar feil.

Vet dere foresten om det er vanskelig og bytte synk.ringer i gearkassa på bilen min?

Legg innLagt inn:16 des 2003 22:04
av Mr2 Mk2
Zorin skrev:Vet dere foresten om det er vanskelig og bytte synk.ringer i gearkassa på bilen min?
Hmm har skiftet synk ring på mk7,det burde jo være noe av samme ulla? :? Vanskelig vel tja er vel ikke så vanskelig,men det er en del arbeid og det tar tid men :)

Legg innLagt inn:16 des 2003 23:29
av Replik
Er nok ikke fra ventiltettingene du får mest forbruk, 90% av forbruket kommer av at oljefjærene/stempelfjærene sitter bom fast.. Tar du av toppen kan du kjenne at stemplene ikke sitter intil sylinderveggen engang ;)

Legg innLagt inn:17 des 2003 00:14
av larsst185
ok.bruker bilen mye olje og ikke bare ryker litt er det nok stempelringer ja.men de kan likså godt være koksa fast til stempelet som at de er slitte.

Legg innLagt inn:17 des 2003 03:29
av MR2turbo
Hei og velkommen :D
Tror og at det kan være stempelfjærene dine, ja.. prøv å bytte dem og hone opp blokka så blir det sikkert bra ;)

Legg innLagt inn:17 des 2003 12:21
av Zorin
Høres ikke så dumt ut det nei...tror jeg får prøve på det! :lol:

Legg innLagt inn:17 des 2003 22:29
av jensi
Hadde byttet ventil tettninger med det samme du har av toppen.
Koster ikke så mye og er nokså enkel når du først står der med toppen av.
Slip gjerne ventilsetene med det samme .
Mener jeg betalte ca 600 kroner for komplett ventilpakkningsett når jeg byttet.
Men oljeforbruket (ca1 liter pr bensintank )kom av dårlige/fastlåste stempeloljefjærer.

Jensi

Legg innLagt inn:18 des 2003 00:01
av smallville
Angående det med synkroniseringsringer i kassa, så skal ikke det være så vanskelig. Har ikke gjort det selv men en kamerat, gjorde det for meg. Hadde total overhaling av kassa etter total havari. det meste arbeidet var faktisk å bli kvitt alle spon restene etter div. knuste tannhjul :? sånn ellers så var det vist bare å følle me på hvordan du tok alt av slik at du fikk alt på samme plass igjen. Også var det dritarbeidet med å få kassa på plass igjen... :( Men det ble veldig bra til slutt :)

Legg innLagt inn:18 des 2003 09:00
av memo
synk. ringer på en mk5 celica?

hmmmmm.... (merk den lange mmmm'en)

toyota skal ha 9000 for det her i området..

og de jeg har spurt, sier du må, om ikke ut, så ihvertfall vippe opp motoren for å få av kassa, osv...har hørt det er riiiimelig mye arbeid ja..

neppe noe for en enkeltperson tror jeg..men jeg veit ikke :)

Legg innLagt inn:18 des 2003 15:02
av smallville
Vippet faktisk ned motoren, sa ikke at det var lett nei... Men 9000??? :shock: Med 4 eller 6 tannhjul (husker ikke helt) og synkroniseringsringene blei det vell deler til nesten 5000,- husker ikke helt fant desverre ikke kvitteringa... :?

Legg innLagt inn:20 des 2003 13:21
av Zorin
Han som hadde bilen før meg hadde hatt bilen inne hos toyota og hatt overhaling på gearkassa men de har ikke gjort nok for det skraper jo fortsatt ellers så er det kassa som bare er helt ferdig. Kanskje bedre og bare bytte hele kassa? Noen som vet hvor mye en brukt kan koste og hvor det er mest sansynelig og få tak i en...

Legg innLagt inn:20 des 2003 18:00
av CelicaTurbo
hm, skraper den fremdeles har nok ikke toyota gjort allt som dem burde gjøre :? Men du finner gjerne girkasse fra en skrotet Celica fra http://www.bruktbildeler.no (du kan søke i en landsdekkende database av vrak)

Legg innLagt inn:20 des 2003 23:50
av Goose
Har du ikke garanti på utført arbeid?
Sjekk dettem har du garanti så er det bare å levere bilen til toyota og ikke hente den før kassa er 100% i orden.

Legg innLagt inn:21 des 2003 00:02
av Zorin
Nei vet ikke helt hvordan det var men han fogje eieren hadde hatt den inne et år (år 2001) før jeg kjøpte den men siden reperasjonen var ikke bilen blitt brukt så den hadde stått et år og vel så det allerede da jeg kjøpte den så er litt vanskelig og komme med den nå. dessuten virker det som den er rimelig gåen og er nok heller best og kjøpe en ny tror jeg og bytte den selv. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke klaget der og da når han merket at alt ikke var som det skulle :shock:

Legg innLagt inn:21 des 2003 00:22
av CelicaTurbo
egentlig litt snodig at det ikke ble klaget nei.. men men, å få tak i en kasse til disse skal vel ikke være helt umulig.. vær glad det ikke er en GT4 for da hadde du hatt et vesentlig større problem med å finne kasse :)