Side 2 av 2

Legg innLagt inn:12 apr 2007 13:26
av jumbo
Strengt tatt er Norge bunded gjennom EØS til å godta enhver TYPEgodkjenning fra et hvilket som helst EU-land uansett hva BT sier, men hvorvidt de faktisk imøtekommer denne forpliktelsen er jo en helt annen sak.

Nå var det vel strengt tatt JDM import det var så sterk fokus på - dersom du har komplette papirer fra TUV på bilen skulle det jo ikke være noe problem i det hele tatt.

Men nok engang - er jo desverre i praksis stort sprik mellom hva som "burde" være - både iht fornuftig sans og internasjonalt regelverk - kontra hva de faktisk praktiserer på hver enkelt trafikkstasjon.

Legg innLagt inn:12 apr 2007 19:02
av EvolutionTurbo
Har snakket med BT i dag. og kommet frem til at eneste måten er å registrere bilen på "1.15-regelen" (unntaksbestemmelse) den sier at om bilen oppfyller kravene som gjaldt i EU eller USA i 1992 da bilen er produsert, så går det å registrere den i Norge!

Det jeg da trenger, er bekreftelse på at bilen tilfredsstiller disse kravene!

For eksempel fra TÜV i Tyskland, men da på mitt spesifikke chassinummer.

Snakket også med TÜV, og skal faxe de vognkortet mitt i morgen!

*krysser fingrene*