Side 2 av 4
Legg innLagt inn:30 des 2003 15:17
av Dont_Panic
men bulker du veldig end dag, så kan det hende noen stusser litt over propellen baki der da..
Legg innLagt inn:31 des 2003 03:14
av jumbo
Jepp, det er selvsagt problem. Eller bare et veldig moderat eksempel... Langt verre er det med ansvarforsikring, eller rettere sagt mangel på gyldig sådan dersom man skulle være så uheldig å skade noen...
Legg innLagt inn:31 des 2003 09:32
av CelicaTurbo
det blir vel ikke en automatisk mangel på ansvarsforsikring tror jeg? Mener jeg har sett dette omtalt i media og da ble det sakt at trimming kunne føre til avkorting av forsikringspremie om uhellet kunne ha sammenheng med økt motoreffekt uten godkjenning..
men det er så klart fint å ha allt ordnet 100% korrekt da, eneste måten å være sikker.
Legg innLagt inn:31 des 2003 11:25
av Christian
De kan nekte å betale dersom ulykken har med høy fart og gjøre, er det et vanlig uhell skal de ikke kunne si noe særlig...
Legg innLagt inn:10 jan 2004 00:26
av Morten
En liten oppdatering:
romjulsplanene gikk i dass pga. at han jeg skulle stå hos hadde lånt ut til en annen for en liten jobb imens, som selvfølgelig tok lenger tid enn planlagt (gjør ikke alt det

)
I dag fikk jeg endelig startet etter litt om og men. Koblet fra det elektriske og alt av slanger og småplukk. Klarte i samme slangen å velte bøtta med kjøleveska utover gulvet

, ser ikke mye pent ut der nå desverre... Eksos er halvveis av, det som gjenstår er resten av eksosen og mesteparten av understellet. Planen var å gjøre alt klart til å løfte ut i dag, men stoppa litt opp på at jeg ikke hadde fått baken på bilen høyt nok til å komme til skikkelig. Nye bukker er lånt inn og satser på å gå på med ny giv i morgen.
Bilder får jeg satse på å laste opp når jeg er tilbake på jobb, går litt for tregt på ISDN...

Legg innLagt inn:10 jan 2004 01:17
av MR2turbo
godt å høre at du er kommet i gang Morten.. Var litt opptatt i dag.. ... som vanlig

Men vi snakkes vel etter hvert..
Er spent på resultatet, kommer vel til å gå som ei kula!
Legg innLagt inn:10 jan 2004 10:57
av Morten
Det er planen det
Neida, et steg av gangen... Gleder meg mest til alt er i og ferdig koblet og motoren starter så jeg kan få testa litt jeg

Det spørs vel om jeg klarer å la den stå inne hele vinteren som planen er...

Legg innLagt inn:12 jan 2004 12:40
av Morten
Ny oppdatering:
Det begynner å nærme seg tid for å løfte ut motor og gir, det henger kun i motorfestene nå. Ble noen øller og en tur ut på lørdag, så var ikke så veldig flink til å jobbe i går..
Men, men, lenge til våren enda. Må også prøve å få bytta reg.reim, clutch og utløserlager på motoren som skal inn i løpet av uka.
Her er også noen bilder fra ganske tidlig, skal prøve å få tatt noen flere neste gang jeg er der..
Legg innLagt inn:12 jan 2004 12:43
av Morten
Og for de som er nyskjerrige på hvordan HKS IC til MR2 ser ut:
Legg innLagt inn:12 jan 2004 17:23
av Christian
Bra du har og henge fingrene i
Har du noen spec på ic'en, hvor mye gamp kan du presse igjennom?
Legg innLagt inn:12 jan 2004 17:36
av sindrejl
Dont_Panic skrev:men bulker du veldig end dag, så kan det hende noen stusser litt over propellen baki der da..
"hæh? proppæll? bærre satt dænn inn forr å få beirr loifting æ!"
på skikkelig bredt bondsk så blir det bra..

Legg innLagt inn:13 jan 2004 12:17
av Morten
Christian skrev:Bra du har og henge fingrene i
Har du noen spec på ic'en, hvor mye gamp kan du presse igjennom?
Desverre, har ikke klart å få tak i noen spec på den. Har reagert litt på at røret fra IC'en til innsugsmanifoilen er tynnere enn orginalt (2,5"?)! Vil tro ihvertfall dette røret bør byttes om en skal noe særlig over 300-350hk, men da begynner en nok å nærme seg behov for en vann-IC uansett. Jeg skal jo ikke ha noe ekstremt, så det holder sikkert til mitt bruk.
Legg innLagt inn:14 jan 2004 10:13
av Morten
Ny oppdatering :
Motor og drivverk er nå ute!
Det har gått smertefritt til nå ihvertfall... (utrolig hva som går med et par timer kose-skruing nå og da

)
Legg innLagt inn:20 jan 2004 09:30
av Morten
Da begynner ting å se lysere ut igjen
Har satt på TRD-clutch'en, byttet registerreim og tenningsdeler (plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor) på den "nye" motoren. Og satt på den nye DownPipe'n så klart

.
Motoren er heist i og det meste koblet sammen igjen. Skal opp i kveld og sette sammen understellet igjen.
Legg innLagt inn:20 jan 2004 09:41
av CelicaTurbo
Ser bra ut det her
