Siste bildet av benkkjøring var hos
www.trstuning.no De holder til 10 mil sør for Stavanger, mere presist sagt Hauge i Dalane like ved Flekkefjord.
Den gangen jeg besøkte dem ifjor var kun for effekttest, ett dynorun...altså ingen mapping. Den drog da 243hk på hjula med de samme modifikasjoner og instillinger som stod på bilen da TRS leverte meg bilen ombygd i 2006.
Dette viste seg først
i ÅR å være fabrikkinstillingene i Apexi sprutet, dette kunne Japantuning i Trondhjem informere meg om da de mappet bilen skikkelig.
Jeg hadde da kjørt med 1,3bar i ladetrykk på fabrikkoppsettet til Apexi i 3 år(FEILFRITT)...ikke særlig optimalt ytelsesmessig, det beviste også dynorunnet hos TRS. (243)
De tar 1500kr for effekttest. og 1000kr pr time i mapping slik jeg fikk forståelse av.
TRS forhandler ikke Apexi, og mapper derav ikke Apexi sålangt jeg vet. Synes det er litt snodig, at jeg ikke ble anbefalt å få bilen mappet skikkelig hos profesjonelle når den ble levert ombygd til meg i 2006. Det forelå da ingen papirer på effekt (den ble anslått til å være 260-280)
I år først fant jeg ut at jeg ville ha ut kreftene som "lå klare" i maskineriet, og ble anbefalt Ronny hos Japantuning. De er spesialister på Apexi, og han gav meg fastpris på 2000kr for mapping av bilen, eller en optimalisering slik han kalte det.
Resultatet ble da 280hk på hjula og 322hk i motor.

2007 Suzuki Grand Viagra 2.0TD
2000 BMW 530d
2004 Mercedes Benz W211 270CDi
2003 BMW 320d
1999 Audi A6 2.8
2000 BMW 320d
2003 Audi A4 1.9TDi
1998 Audi A6 2.4
1991 MR2 GTS
1986 MR2 1600
1991 Ford Escort XR3i