Side 2 av 4

Re: Marlboro`s MR2 gen3 Turbo

Legg innLagt inn:27 mai 2009 12:43
av marlboro1310
Ja er 2 år siden jeg har oppdatert denne posten, noen bilder har forsvunnet ser jeg...men for å holde liv i posten om min bil, så slenger jeg opp etpar bilder med litt oppdateringer.

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:27 mai 2009 12:52
av marlboro1310
småsnax

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:27 mai 2009 13:00
av marlboro1310
mere

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:27 mai 2009 13:06
av christer
meget pent...

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:27 mai 2009 13:11
av marlboro1310
nyeste bildene av bilen..

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:27 mai 2009 13:17
av marlboro1310
interiør

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:27 mai 2009 13:30
av marlboro1310
japantuning

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:28 mai 2009 21:28
av marlboro1310
...

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:28 mai 2009 22:57
av pkgrette
det er fett bra tall. trur jeg skal få mappa min jeg å :D:D

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:29 mai 2009 14:32
av marlboro1310
Ja er kjempefine tall synes jeg også,og følelsen av forsterket respons og kraft samtidig er veldig behagelig. men...det negative, (om det er lov til å trekke inn følgende argument når det er snakk om trimming) er at hun krever literen på mila nå, nesten uansett kjøring...var vant med ett stykke under literen.

men...

som jeg sa i en annen post, "Its supposed to hurt when sparring with Tyson." :P

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:31 mai 2009 10:16
av marlboro1310
legger ut noen Toyotabilder fra ifjor :)

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:31 mai 2009 10:29
av hmsilset
Dynorun hos TRS i fjor, resulterte i 243hk på hjula. 264 i motor


Sinnsykt.Tipper jeg har 260hk+ i bilen min.Vil det si at jeg har så mye hk på hjula også? det er jo ett utrolig høyt tall da :P

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:31 mai 2009 18:57
av mr2storbrua
Var det på trs i kristiandsand? Var det der du mappa apexi power fc også? Men det ble ikke helt optimalt siden du mappa igjen nå? Hvor mye skulle de ha for mapping hos trs?

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:31 mai 2009 20:02
av marlboro1310
Siste bildet av benkkjøring var hos www.trstuning.no De holder til 10 mil sør for Stavanger, mere presist sagt Hauge i Dalane like ved Flekkefjord.
Den gangen jeg besøkte dem ifjor var kun for effekttest, ett dynorun...altså ingen mapping. Den drog da 243hk på hjula med de samme modifikasjoner og instillinger som stod på bilen da TRS leverte meg bilen ombygd i 2006.
Dette viste seg først i ÅR å være fabrikkinstillingene i Apexi sprutet, dette kunne Japantuning i Trondhjem informere meg om da de mappet bilen skikkelig.
Jeg hadde da kjørt med 1,3bar i ladetrykk på fabrikkoppsettet til Apexi i 3 år(FEILFRITT)...ikke særlig optimalt ytelsesmessig, det beviste også dynorunnet hos TRS. (243)
De tar 1500kr for effekttest. og 1000kr pr time i mapping slik jeg fikk forståelse av.
TRS forhandler ikke Apexi, og mapper derav ikke Apexi sålangt jeg vet. Synes det er litt snodig, at jeg ikke ble anbefalt å få bilen mappet skikkelig hos profesjonelle når den ble levert ombygd til meg i 2006. Det forelå da ingen papirer på effekt (den ble anslått til å være 260-280)
I år først fant jeg ut at jeg ville ha ut kreftene som "lå klare" i maskineriet, og ble anbefalt Ronny hos Japantuning. De er spesialister på Apexi, og han gav meg fastpris på 2000kr for mapping av bilen, eller en optimalisering slik han kalte det.
Resultatet ble da 280hk på hjula og 322hk i motor.

Re: Marlboro`s MR2

Legg innLagt inn:31 mai 2009 20:06
av marlboro1310
hmsilset skrev:Dynorun hos TRS i fjor, resulterte i 243hk på hjula. 264 i motor


Sinnsykt.
Er vel ikke akurat nedslående tall dette da ? med tanke på alle modsa som motoren har... :)

hvis du tenker 260hk på hjula dine x 1,15 = 299 i motor (slik er regnestykket) Ronny sa at de regner motoreffekten slik. Jeg sier det han sa 8)