Legg innLagt inn:23 apr 2007 22:22
kake skrev:Fin den dær ja. Sender konvolutten din imorra forrestenBra! vet ikke om jeg skal bruke de merkene men får se hva det blir til
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
kake skrev:Fin den dær ja. Sender konvolutten din imorra forrestenBra! vet ikke om jeg skal bruke de merkene men får se hva det blir til
Mr2Even skrev:Vet noen om støv-mansjettene på en 90mod passer på demperen til 94modellen ? er støtputen forskjellig kanskje? jeg har bestillt feilAner ikke hva hundebena er for noe...
Larsen skrev:Men da blir 90mod bump stopperne for tykke/for store for 94mod oppsettet da eller? Er fjæra like stor, like stor i diameter på 90 og 94modellen?Mr2Even skrev:Vet noen om støv-mansjettene på en 90mod passer på demperen til 94modellen ? er støtputen forskjellig kanskje? jeg har bestillt feilAner ikke hva hundebena er for noe...
mansjettene til 94 mod passer på 90 mod etter hva jeg har hørt. 94 modellen har en kortere "bump stop" enn det 90 modellen har. Det vil si at de er bedre egnet på senkede biler.
kake skrev:Mansjettene til '93+ har kortere demperstoppere innebygget tilpasset fjæringsveien til '93+ modellene som Larsen sier. Det er disse du skal kjøpe. Kjøpte du til 90-91 kan du sage litt av de med en baufil f.eks. Gjør du ikke det vil du ikke få noe fjæringsvei med annet enn originale fjærerOk, men trenger jeg de tykkere lengkearmene da? vil ikke mine passe? jeg skal bare overføre fjærbeina, fjærer og dempere fra en 94modellen til min 90modell.
Med hundebena mener du sikkert lenkearmene. De har lik lengde innenfor revisjonene, men de fra '93 og utover er tykkere, så det er de du vil kjøpe. Delenummer for de oppgraderte bak er iallefall 48830-17050.
Mr2Even skrev:ok, men vil det være bedre å bruke de tykkere lenkearmene?De tynne har en liten mulighet for å bøye seg. Hvis du skal kjøpe alt nytt ville jeg bare brukt de orginale og byttet dem hvis de bøyer seg. Alternativet er twosrus stagene.
Larsen skrev:ok. Nei det er brukte deler som er i god stand. Er det bedre å ikke kappe de da eller ? det beste er vel å bytte de menMr2Even skrev:ok, men vil det være bedre å bruke de tykkere lenkearmene?De tynne har en liten mulighet for å bøye seg. Hvis du skal kjøpe alt nytt ville jeg bare brukt de orginale og byttet dem hvis de bøyer seg. Alternativet er twosrus stagene.
Personlig har jeg dårlig erfaring med å kappe de orginale demperstopperene. Har sikkert gjordt det feil, men mellomrommet mellom sylinderdelen på støtdemperene ble større.
Mr2Even skrev:Nå har jeg tenkt å bytte fjæringsdelene fra den 94modellen men der bremseslangen skal innpå fjærbeinet der er det ikke slissespor sånn som på 90modellen. Hva gjør jeg her? Må jeg koble fra hverandre bremseslangen og tre den inn i hullet eller er det best å lage slissespor?Lag slissespor, så blir det dessuten enklere ved event fremtidige demonteringer
Andre skrev:Ok da gjor jeg nok det. Drit fin bil du har forrestenMr2Even skrev:Nå har jeg tenkt å bytte fjæringsdelene fra den 94modellen men der bremseslangen skal innpå fjærbeinet der er det ikke slissespor sånn som på 90modellen. Hva gjør jeg her? Må jeg koble fra hverandre bremseslangen og tre den inn i hullet eller er det best å lage slissespor?Lag slissespor, så blir det dessuten enklere ved event fremtidige demonteringer
Mr2Even skrev:Jo takkAndre skrev:Ok da gjor jeg nok det. Drit fin bil du har forrestenMr2Even skrev:Nå har jeg tenkt å bytte fjæringsdelene fra den 94modellen men der bremseslangen skal innpå fjærbeinet der er det ikke slissespor sånn som på 90modellen. Hva gjør jeg her? Må jeg koble fra hverandre bremseslangen og tre den inn i hullet eller er det best å lage slissespor?Lag slissespor, så blir det dessuten enklere ved event fremtidige demonteringerDu har lakket den ser jeg, men er ikke listene lakket? Var bare fint at det var litt kontrast synes jeg..