Side 2 av 2

Legg innLagt inn:24 apr 2007 23:31
av japse-gnmfr
James skrev:Digger de felgene der!!! Får ikke sagt det nok ganger..."sikle" :P
Takk ja synes di kler bilen jævli godt:D

Legg innLagt inn:28 apr 2007 19:08
av Anders gullstein
ArildM skrev:Regner med det er stort sett samme prosedyre på Mk1 som Mk2:

Demperstopperen:

Bilde

Kappes sånn:
Bilde

Denne skal normalt sett hindre demperen i å slå helt i sammen om jeg ikke tar feil, men med senkefjærer vil fjæren få alt for liten vandring hvis demperstopperen er normal lengde.

Hvis umbrakoen går i stykker kan du bruke en rørtang til å holde igjen på andre siden av stabstaget, litt vanskelig å forklare men bruk litt lys så ser du hvor du må holde igjen bolten for å kunne skru løs mutteren på andre siden :wink:

Holder på med det samme selv, helt dagsværk bare å få av de staga dær :x

Og når jeg senka den andre bilen så synes jeg at den ble bare lavere og lavere etterhvert, så det virka som om det måtte gå seg litt til før alt ble bra :wink:

http://www.padandwheels.com/mr2/struts/ ... truts.html

Men som du sier her.....Jeg har en Galant som jeg senket 55 mm, men som jeg ikke ble fornøyd med at den ikke ble lav nok. Jeg tenkte litt på tanken at det kunne være demperstopperen, men disse er jo plassert i øverkant av demperstaget og de vil da på sett og vis ikke stå i veien for at blen skal bli lavere. Skjønner at slaglengde blir lengre, men at den gjør at bilen blir lavere sliter jeg litt med å se.