Legg innLagt inn:06 mai 2007 21:04
av Henrik
Rebel-Rider skrev:4A-GE toppen skal passe som hånd i hanske på 7A-FE blokka. Det er blitt bygget 7A-GE/GTE motorer med både 16v og 20v topp
http://www.turbofast.com.au/mr2.html
http://www.aeu86.org/forum/viewtopic.ph ... light=7age[/url]
Hvordan regreim bruker du da, kan aldri tenke meg at 7a blokka er helt idetisk med 4a blokka.(bortsett fra slagvolum.)
Legg innLagt inn:06 mai 2007 21:17
av Pgus
Helt riktig.. 7a blokken er lengre enn 4a blokken.
Du må bruke reg reim fra Porsche 944, den har 117 "tenner", og skal hvistnok passe. Og du må flytte over 4a camdrevet på veiva over til 7a veiva.
7a blokken, og spesielt veiva er dårligere enn 4a, og tåler ikke like mye juling. Over 7.500 rpm. er ikke anbefalt.
Jeg vet ikke om du får noe særlig mer hester av dette, men motoren vil i hvertfall bli sterkere på lave turtall.
Jeg tror at en del av turtallsvilligheten som er i 4a, vil bli borte, og jeg motoren blir mindre leken/morsom, men kansje raskere.(Men dette er hva jeg tror, og ikke har noe belegg for å si)
Legg innLagt inn:06 mai 2007 22:53
av Rebel-Rider
Det er ikke veiva som er dårlig den tåler masse juling, Ray Hall beholdt 7A-FE veiva da han bygde en 7A-GTE motor på 300hk (se turbofast linken) Det er rådene som ikke tåler turtallet, om du ser på sammenligningen i bildet under så skjønner du hvorfor.

Legg innLagt inn:07 mai 2007 10:41
av Henrik
jeg ville heller prøvd å få tak i ett stroker kit til 4a.