Side 2 av 3

Legg innLagt inn:06 mai 2007 18:11
av Neo
csstian skrev:Her var det jeg kjøpte kompressoren min.Men det var streetdesign som bestillte den for meg.Her har di også en del.

http://www.tdi-plc.com/catalog/index.ph ... 1824b1e757
Joda de hadde litt av hvert og tilby :D .. Var og så litt på protrim, de hadde jo det meste man trenger når det gjelder turbo. Prisene var jo ikke så aller verst heller

Legg innLagt inn:07 mai 2007 06:58
av alpinelexus
Alt kommer ann på hvor mye du har lyst til og gjøre ut av ting, Alt over 0,5 bar bør ha en sikkelig mapping. Her ligger man på grensen. har kjørt på mange forskjellige trykk på orginal motoren, ved 0,2 bremset den 192 hk i motor ved 0,4 bremset den 215 hk på hjula og ved 0,7 227 hk på hjula , men på det siste fikk den bensinkutt ved 5500 o/min, så ladetrykket var ikke mer enn 0,5 bar. Driver og bygger ny motor nå, men er usikkert når den blir ferdig. har ventet på stempler til den i snart 1 år og på mandag så dukket dem opp! Så nå er mulighetene for og få sammen den også!! Hvis du har planer om 210 hk så kommer du til og bli skuffet, for mye vil alltid ha mer!!

Legg innLagt inn:07 mai 2007 15:16
av Neo
alpinelexus skrev:Alt kommer ann på hvor mye du har lyst til og gjøre ut av ting, Alt over 0,5 bar bør ha en sikkelig mapping. Her ligger man på grensen. har kjørt på mange forskjellige trykk på orginal motoren, ved 0,2 bremset den 192 hk i motor ved 0,4 bremset den 215 hk på hjula og ved 0,7 227 hk på hjula , men på det siste fikk den bensinkutt ved 5500 o/min, så ladetrykket var ikke mer enn 0,5 bar. Driver og bygger ny motor nå, men er usikkert når den blir ferdig. har ventet på stempler til den i snart 1 år og på mandag så dukket dem opp! Så nå er mulighetene for og få sammen den også!! Hvis du har planer om 210 hk så kommer du til og bli skuffet, for mye vil alltid ha mer!!
Akkurat ja, hadde noen baktanker til det. Klart det krever jo sitt, får se hva man gjør ut av det. Han kompisen min nå begynner og snakke om og bytte til IS300 motor med twinturbo, men og bytte motor vet jeg ikke. Har egentlig bare lyst på litt xtra guffe i bilen uten noen store forandringer :) .. Men er jo ikke så lett som det virker

Legg innLagt inn:07 mai 2007 17:03
av alpinelexus
Da er det bedre og rett på en supra motor , eller så kan det nok hende det lønner seg og kjøpe en is 300. Har en plan selv om og se hvor langt en kan strekke strikken i is 200 motoren. håper iallefall den havner over 450 hk grensa, men det er litt tidlig og si!!

Legg innLagt inn:07 mai 2007 17:17
av Neo
alpinelexus skrev:Da er det bedre og rett på en supra motor , eller så kan det nok hende det lønner seg og kjøpe en is 300. Har en plan selv om og se hvor langt en kan strekke strikken i is 200 motoren. håper iallefall den havner over 450 hk grensa, men det er litt tidlig og si!!
Er vell kanskje det, han får tak i supramotor med twinturbo til 35000 kr. motoren er gått ca 65000 km da.. Er det mulig, så billi? 450 hk på 200 motoren, danm er jo ganske bra det om det lar seg gjøre :) Hva har det kostet sånn ca så langt og bygge om is200 motoren?

Legg innLagt inn:07 mai 2007 17:19
av Syns
Ingen som vet om automatkassa tåler slike oppgraderinger av motoren dere snakker om? :?:

Legg innLagt inn:07 mai 2007 17:28
av Neo
Syns skrev:Ingen som vet om automatkassa tåler slike oppgraderinger av motoren dere snakker om? :?:
Hmm jeg er veldig blank der. Vil jo tro den ikke gjør det, vi må jo bytte ut girkasse med såpass oppgraderinger. Men er vell alt etter hvor mye du vil oppgradere da vil jeg tro

Legg innLagt inn:07 mai 2007 21:15
av csstian
Etter det jeg har hørt så er ikke nå problem men kompressor på automat.Tror fint automatkassa tårer godt over 200 hk.

Legg innLagt inn:07 mai 2007 21:50
av Syns
Synes å huske å ha hørt noe sånn jeg og. Men blir det det samme med turbo kontra kompressor da? Kommer bare ann på hvor mange hk?

Legg innLagt inn:08 mai 2007 06:51
av csstian
Syns skrev:Synes å huske å ha hørt noe sånn jeg og. Men blir det det samme med turbo kontra kompressor da? Kommer bare ann på hvor mange hk?
Kjører du 0,3 til 0,5 på turbo eller kompressor blir vell det samme det.Da ligger du vell på ca 220 hk på hjulene

Legg innLagt inn:08 mai 2007 11:06
av alpinelexus
er jo ikke bare og bytte motor, må jo ha med kassa også. Manuell 6 trinn begynner det vel og bli lite av!! Eneste forskjell på kompressor og turbo er jo når man får ladetrykket, Også innbiler jeg med at man kan få mere dreiemoment med turbo!

Legg innLagt inn:09 mai 2007 10:59
av lexusrider
Alipinelexus: kost går det me deg egentleg.. har du bilder av motorrom/motor... hvilket innsug bruker du??

kost va det å tilpasse grenrøret til is-motoren?? var til supra ikke sant??

Legg innLagt inn:09 mai 2007 11:13
av lexusrider

Legg innLagt inn:09 mai 2007 20:14
av TOYPARTS
Siden det "BARE" er å bytte motor så er alle inneforstått med hva som kreves av ommbygging for å få dette til? det å putte en supra motor oppi krever så mye elektrisk jobb at dere kanpt tør å tenke på det en gang, husk at disse bilene går med cambus og det er ikke bare bare, vi har gjort det en gang tidligere for en på forumet her.

Legg innLagt inn:09 mai 2007 20:34
av Neo
TOYPARTS skrev:Siden det "BARE" er å bytte motor så er alle inneforstått med hva som kreves av ommbygging for å få dette til? det å putte en supra motor oppi krever så mye elektrisk jobb at dere kanpt tør å tenke på det en gang, husk at disse bilene går med cambus og det er ikke bare bare, vi har gjort det en gang tidligere for en på forumet her.
Ja tenker det er litt av hvert som må ombygges, som f.eks elektrisiteten som du sier. Spør meg selv ganske ofte om det egentlig er verd det. Men har hvert gøy da