TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• anlegget mitt endelig ferdig, hva syns dere?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

#239812  av Neo

lexusrider skrev:detta va tøft:) ossen har du festa forsterkern?? ser ikkkji det på bilde vel??

lurte på å ha subben heilt inntil seteryggen e... er vel kanskje ein like god løsning detta... hmm
Ja syns det ble veldig bra, forsterkern er festa på metalrør. Skråkappet 2 firkantet metalrør på 2.5 cm og sveiset dem på en metalplate som jeg ha skruvd fast i basskassen. Viss du ser litt nærmere under forsterkeren så ser du 2 sorte rør. Ellers er det skjult det meste. Likte denne løsningen godt, har tilpasset den slik at den følger seteryggen og fikk utnyttet mest plass. Nå kan jeg ta ut reservedekk uten problem og har enda god bagasjeromsplass :D .. Så fjernet jeg skiposetrekket og la inn plexiglass som du ser, så man ser ju elementet og rett inn i kassen. Løsningen er grei, den spiller veldig bra og veldig bra trykk i bilen :D

#239833  av Varnes

Blei tøft d der :) å praktisk :wink:

#239846  av Neo

Varnes skrev:Blei tøft d der :) å praktisk :wink:
takker :D .. ble ganske praktisk ja

#239847  av lexusrider

ikkji verst:):)

bruker du orgspiller enn? noen som har erfaring me å bruke hi-pas (enn va det heter) på forsterker??
ser ikkji poenget me å bytte spiller bare for å få subb.... vil da ha me skjerm me det samma...

#239849  av Neo

lexusrider skrev:ikkji verst:):)

bruker du orgspiller enn? noen som har erfaring me å bruke hi-pas (enn va det heter) på forsterker??
ser ikkji poenget me å bytte spiller bare for å få subb.... vil da ha me skjerm me det samma...
kjører på orginalspiller enda ja, så får jo ikke benyttet anlegget. Skal bytte den ut med en 2 din alpine spiller med skjerm og dvd :D .. hi-pas, mener du en converter fra høytaller til og få signal til forsterker?

#239986  av lexusrider

Neo skrev:

kjører på orginalspiller enda ja, så får jo ikke benyttet anlegget. Skal bytte den ut med en 2 din alpine spiller med skjerm og dvd :D .. hi-pas, mener du en converter fra høytaller til og få signal til forsterker?
Ja det er det e meina... okay... har aldri hørt om noen som bruker, det så lurer på kost det fungerer...??

#240002  av Neo

lexusrider skrev:
Neo skrev:

Ja det er det e meina... okay... har aldri hørt om noen som bruker, det så lurer på kost det fungerer...??
Jeg har prøvd det hos meg, det funket igrunn greit nokk men vil ikke anbefale det da. Man får jo ikke samme utnyttelsen som med en spiller som sender ett rent signal bak. Men det fungerer jo om du må bruke det :).. du kobler deg bare på høytallerne bak i bilen f.eks og så på convertern, da får du signal til forsterkern

#240052  av lexusrider

Neo skrev:
lexusrider skrev:
Neo skrev: kjører på orginalspiller enda ja, så får jo ikke benyttet anlegget. Skal bytte den ut med en 2 din alpine spiller med skjerm og dvd :D .. hi-pas, mener du en converter fra høytaller til og få signal til forsterker?
Jeg har prøvd det hos meg, det funket igrunn greit nokk men vil ikke anbefale det da. Man får jo ikke samme utnyttelsen som med en spiller som sender ett rent signal bak. Men det fungerer jo om du må bruke det :).. du kobler deg bare på høytallerne bak i bilen f.eks og så på convertern, da får du signal til forsterkern
ja veit kost det virker men lurte da på kost lyden blir... hmm javel.. er vel forsterkere som har det innbygt og... hmm får sjå..

#240055  av Neo

lexusrider skrev:
Neo skrev:
lexusrider skrev: Ja det er det e meina... okay... har aldri hørt om noen som bruker, det så lurer på kost det fungerer...??
ja veit kost det virker men lurte da på kost lyden blir... hmm javel.. er vel forsterkere som har det innbygt og... hmm får sjå..
Lyden merket jeg ingen forskjell på, den var bra. Hva skal du putte inn i bilen du?

#240144  av Neo

Er det noen her som er ute etter sub? Jeg har liggende samme suben dere ser på bildene, er flunke ny så og si. Brukt 1 månde max, ellers har den stått i skapet. Prøver og få den vekk.

#240145  av Mr2Even

Neo skrev:Er det noen her som er ute etter sub? Jeg har liggende samme suben dere ser på bildene, er flunke ny så og si. Brukt 1 månde max, ellers har den stått i skapet. Prøver og få den vekk.
Tja kanskje, er det 12" og hvor stor lukket kasse spiller den best i?

#240149  av Neo

Mr2Even skrev:
Neo skrev:Er det noen her som er ute etter sub? Jeg har liggende samme suben dere ser på bildene, er flunke ny så og si. Brukt 1 månde max, ellers har den stått i skapet. Prøver og få den vekk.
Tja kanskje, er det 12" og hvor stor lukket kasse spiller den best i?
Er en 13".. Lukket kasse vet jeg egentlig ikke, men sjekket opplysningene på denne suben. Der står det fra 25-50 liters kasse lukket, det som stod på siden der jeg kjøpte den. 2 spoler på 4 ohm hver, yter ca 400 W RMS :D ..
Vedlegg
117508_200_200.jpg
117508_200_200.jpg (4.59 kiB) Vist 3736 ganger

#240232  av @lpher

Ahh..det er en båndpasskasse ja :D

#240249  av Neo

@lpher skrev:Ahh..det er en båndpasskasse ja :D
Tja på ett vis kan du si det ja :wink: ..

#240286  av Mr2Even

Neo skrev: Er en 13".. Lukket kasse vet jeg egentlig ikke, men sjekket opplysningene på denne suben. Der står det fra 25-50 liters kasse lukket, det som stod på siden der jeg kjøpte den. 2 spoler på 4 ohm hver, yter ca 400 W RMS :D ..
13" ? finnes det? Har hørt om 12 og 15" men ikke 13"?