TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bremseskiver celica (hvordan i pokker fÃ¥r man av bak??)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#32158  av sindrejl

vel altså når alt av bremser er tatt av, var greia tung å snurre på.. hva kan det være bortsett fra lageret da?

#32169  av CelicaTurbo

je, da har ikke jeg andre forslag enn lager selv.. :)

#32171  av kennethx

Kansje den stod i gir?! O_o

Men du hadde vel FWD?

#32180  av CelicaTurbo

hehe, for oss hadde vel det vært en naturlig forklaring men ikke for Sindre :)

#32181  av kennethx

Ja, det var det jeg kom på når jeg skrev det :D

#32182  av sindrejl

morsommene :)

#32237  av chris

Om et lager er så gåent at hjulet går tregt, da høres det utrolig godt inne i bilen når man kjører. det vil rumle noe helt vannvittig mye. og det skal mye til at lageret er så dårlig at hjulet går treigt. i så tilfelle er det krise på gang, og hjulet kan finne på å låse seg når som helst. Tror ikke dette er tilfelle hos deg.

#32279  av CelicaTurbo

...ja er det jeg også tenker på at det må lage mye lyd? Selv et slitt lager vil lage en del lyd..

#32287  av kennethx

Er helt enig i det. Jeg hadde et MEGET slitt hjullager på min gamle bil. Det DUUUUUUURET når jeg kjørte, men det var ikke noe nevneverdig motstand når jeg snurret rundt hjulet for det.

#32292  av sindrejl

hmm, ok.. var en mekaniker som mente det var dårlig og burde skiftes en eller annen gang :)

#32309  av CelicaTurbo

joda, det er nok noe som er feil når hjulet går tungt rundt, men litt rart at det ikke lager lyd fordet.. på den annen side aner jeg ikke om noen andre feil som kan gi samme effekt.. hva om du jekker opp hjulet og prøver å rugge det fra side til side da?

#32320  av sindrejl

eneste lyd jeg har hørt er på litt humpete vei så dunker det en del bak.. men det virker som det kommer fra det andre hjulet ... weird

#32327  av chris

sindrejl skrev:eneste lyd jeg har hørt er på litt humpete vei så dunker det en del bak.. men det virker som det kommer fra det andre hjulet ... weird
Akkurat det skyldes nok noen foringer som må byttes :)

#32356  av CelicaTurbo

jepp, foringer eller demperfestene i toppen..

#32379  av chris

CelicaTurbo skrev:jepp, foringer eller demperfestene i toppen..
Har selv sånn "kakle/dunke"-lyd på demperen bak, når jeg kjører på sånn riste-løs-jeksler-vei, vaskebrettvei og sånn. Er det en grei sak å fikse dette? hva koster det? osv.