TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva i heite har skjedd med forsikring pÃ¥ mr2??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#242026  av Doffen696

Ringte tidligere idag, her er tilbudet jeg fikk:

1991 MR2, full kasko, ikke alarm, ikke garasje, 30%, 24år, NITO medlem, årlig kjørelengde 16000 km = 11500kr. (Fikk 1600 i rabatt for NITO medlemskap)

Fikk samme tilbud på MR2 turbo. Kundebehandleren opplyste at de ikke gjor forskjell på biler som er eldre en 8 år når det gjelder NA vs. Turbo. Stusset litt på dette, da tilbudet jeg fikk i fjor var på 8000.

#242045  av sindrejl

vel ringte tilbake til dem og møtte en annen kar, og like forbanna var prisen 18k for full kasko.. håpløst.. får finne meg anna forsikringsselskap om dem skal drive å forskjellsbehandle så jævlig :/

Btw, delkasko prisen jeg fikk var som dere har fått.. ca 6000,-

#242046  av injee

Som jeg skrev; Dem logger tilbud som allerede er gitt.

#242051  av jumbo

Master skrev:vesta tror jeg er "billig" fortsatt. Måtte bytte forsikringselskap da jeg gikk fra min første mr2 til min andre mr2 med 1 år mellom. Dette var gjensidige mener jeg å huske, og prisen hadde økt fra 6-7000 til nærmere 15-20 med 75% bonus :shock:

Mistenker at det faktisk er jeg som har "skylda" for denne endringen, da jeg begynte å sjekke opp forsikring i forbindelse med godkjenning av ombygging.... gjensidige, som de fleste andre, hadde jo samme pris - dvs i området 7-8 laken - for både gti og turbo...

Etter jeg henvendet meg dit ble det oversendt teknisk avdeling og hun kom tilbake med et tilbud på 17 laken, med full bonus... JADDA

Så spørs om det ikke er min skyld at de har revurdert og priset opp denne bilen gitt... Er heldigvis mange andre selskap å velge blant og sette opp mot hverandre.

#242056  av mralp

injee skrev:Skal se hvor mye du får igjen om du knuser den ombyggde, om den ikke er godkjendt sånn! :-)
kr 0 + rettsak! Har prøvd, hehe :D

Betaler ca 9 hos IF med endel ekstra notert, 60% bonus.

#242069  av mr2cato

Syns min var ganske rimelig jeg.
Betaler 4800,- for delkasko fører under 23 år og 65% bonus.
Men det hjelper vel på prisen m/ garasje, alarm, startsperre osv.

dette er hos IF.
Sist redigert av mr2cato den 22 mai 2007 05:56, redigert 1 gang totalt.

#242070  av chris

Fatter ikke hvordan dere har fått til å forsikre mr2'er hos IF og Vesta. Da jeg hadde mr2 prøvde jeg Vesta, men de svarte bare at "den bilen forsikrer vi ikke" , og hos IF svarte de det samme, men jeg forlangte en pris og da ble det 48000 kroner! :roll:

PS! Jeg har kjørt skadefritt hele tiden, 28 år, 70% bonus 2.år, alarm, osv.

#242074  av ErlingK

Rare greier!! Var absolutt ikke noe problem da jeg ringte IF. Bare "raka vegen". Hyggelig dame å alt!

Erling

#242076  av James

Betaler selv 7400,- ansvarforsikring, 30% bonus, 12000km i kjørelengde, garasje, bilalarm og er 20år, hos Gjensidige Nor. Hørte her om dagen om å få delkasko og skulle da plutselig ha det dobbelte av det jeg allerede betaler i forsikring :shock: helt sykt!!
Sist redigert av James den 21 mai 2007 18:19, redigert 1 gang totalt.

#242082  av inzane2012

jeg betaler 5000 for ansvar hos if, har bare 30% bonus, 8000km kjørelenge og er 21 år... snakket med gjensidige her hinn dagen, di skulle ha 5600 spenn for ansvar, litt over 7000 for delkasko og 16500 i året for fullkasko...da med alarm, 8000km kjørelenge men uten garasje...jeg sa jeg kjørte en mr2 men ikke om det var gti eller turbo, men vet ikke hvor mye forskjell det hadde utgjort... men det rare er at en kompis av meg, som er like gammel og har bare 30% bonus, har en audi s3 som har har forsikret hos gjensidige med full kasko, og han betaler litt under 16000 spenn i året...

#242095  av jumbo

chris skrev:Fatter ikke hvordan dere har fått til å forsikre mr2'er hos IF og Vesta. Da jeg hadde mr2 prøvde jeg Vesta, men de svarte bare at "den bilen forsikrer vi ikke" , og hos IF svarte de det samme, men jeg forlangte en pris og da ble det 48000 kroner! :roll:

Hva i f...

Jeg bytta nylig fra gjensidige til IF p.g.a den latterlige prisen gjensidige skulle ha... var null problem det... betaler ca 7 laken for full kasko

#242097  av jumbo

James skrev:Betaler selv 7400,- ansvarforsikring, 30% bonus, 12000km i kjørelengde, garasje, bilalarm og er 20år, hos Gjensidige Nor. Hørte her om dagen om å få delkasko og skulle da plutselig ha det dobbelte av det jeg allerede betaler i forsikring :shock: helt sykt!!
De har tydeligvis full kontroll! NOOOT

#242135  av christer

he he... har akkurat byttet fra vesta til DNB NOR. før betalte jeg 8000kr 12000km men nå betaler jeg... hold dere fast... 4500kr.
detter er 12000km og FULL kasko. skal også sies at bilen står på pappa(40+år) som har vært DNB kunde i 20år. men skulle jo egentlig bare mangle siden jeg er 19år selv, hadde jo blitt en arm og en fot i året.

#242142  av Magne_F

mralp skrev:
kr 0 + rettsak! Har prøvd, hehe :D
Tolker jeg deg riktig her i at du har "vraka" en bil som har vært ombygd med turbo? I tilfelle kunne jeg godt tenke meg å høre litt om hva som har skjedd. De "forståsegpåerne" jeg har snakket med har ment at man kun får en avkortning, og dette kun om ulykken er pga. at bilen er ombygget.

#242145  av sindrejl

jumbo skrev:
chris skrev:Fatter ikke hvordan dere har fått til å forsikre mr2'er hos IF og Vesta. Da jeg hadde mr2 prøvde jeg Vesta, men de svarte bare at "den bilen forsikrer vi ikke" , og hos IF svarte de det samme, men jeg forlangte en pris og da ble det 48000 kroner! :roll:

Hva i f...

Jeg bytta nylig fra gjensidige til IF p.g.a den latterlige prisen gjensidige skulle ha... var null problem det... betaler ca 7 laken for full kasko
sjekka på if sin netting .. de skulle ha 17k