TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger epc hjelp/delenr hjelp angÃ¥ende 99' dørplater

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#243689  av sindrejl

Larsen skrev:Plastene er jo bare orginal mr2 lister
nei da må man modifisere dem. de originale 98-99' listene har en fordypning til disse metallbitene sånn at dem passer perfekt neddi. på gamlere plastlister må man skjære i og er litt vanskelig å få skikkelig pent..

#243704  av Larsen

Da lærte jeg noe nytt. Mistenker mine å være modifiserte, men de ser ganske fine ut faktisk. Bare synd de er brekte.

#243714  av sindrejl

Larsen skrev:Her er en how to på hvordan disse monteres.
Delenummer på listene er 67919-17010
http://mr2.noegruts.com/sills/sills.htm
jepp har sett den samme "howtodo"en :D Men da ser man også på siste bildet at metallplata er "oppå" plastikkplata istedetfor å være en del av den (nedfelt)

#243743  av Larsen

Hva f.. gjør det da. Synes mine ser helt perfekte ut og det har ALDRI slått meg at de ikke var en del av listen. Tror desuten disse plastlistene koster 600 kr per stk på toyota. Forskjelle er nok så liten at det er 1200 kr spart!

#243803  av sindrejl

Larsen skrev:Hva f.. gjør det da. Synes mine ser helt perfekte ut og det har ALDRI slått meg at de ikke var en del av listen. Tror desuten disse plastlistene koster 600 kr per stk på toyota. Forskjelle er nok så liten at det er 1200 kr spart!
men nå spurte jeg etter delenr til plastlistene så er det vel opp til meg om jeg vil spare på å ha dem oppå eller pent nedfelt? :lol: store sprm er om det er rett delenr det som evneveik gav meg eller ikke

#243805  av Ivar

sindrejl skrev:store sprm er om det er rett delenr det som evneveik gav meg eller ikke
Nei, det tviler jeg på.

#243806  av sindrejl

for ordens skyld:

Bilde

#269512  av mr2storbrua

Bestilte metallbiten i dag, men de kunne ikke finne noen spesiell list til 98'-99'. Den nyeste som var der var fra 95-99, men kunne ikke se noe innfelling på bildet. Så både på det europeiske og det amerikanske markedet. Noen tips?

#269521  av Larsen

mr2storbrua skrev:Bestilte metallbiten i dag, men de kunne ikke finne noen spesiell list til 98'-99'. Den nyeste som var der var fra 95-99, men kunne ikke se noe innfelling på bildet. Så både på det europeiske og det amerikanske markedet. Noen tips?
Grunnen til at du ikke fant den er fordi den ble levert til det japanske markedet. Usa har haller ikke solgt mr2 etter 95.

#269524  av mr2storbrua

HÃ¥per han finner noe der da :)

#269526  av wacky

Jeg fant dem! Men ikke noe festebraketter av noe slag ser det ut til. Står som en egen del under selve innstegslista og ble laget for "10th anniversary" og for modellene 06/96 og opp.

#269530  av wacky

Er forresten egne innstegslister for disse modellene også. Er ikke umulig at du ikke får disse metallbrakettene løse....

#269535  av mr2storbrua

Jeg fikk bestilt metalldelen, det var ikke noe problem. Hadde med delenummeret på en lapp, så skrev han det inn, og fant det med en gang. Men hadde vært greit om jeg hadde fått tak i plastlista som hører med, så jeg slipper å tilpasse så mye. Holder på å fikse opp bilen etter et krasj, så er ganske lei av å tilpasse ting på bilen nå...

#269646  av 323F GTX

hvor mye kostet metalldelene fra toyota da?