Side 2 av 3
Legg innLagt inn:06 jun 2007 13:31
av defred
Legg innLagt inn:06 jun 2007 13:33
av defred
cs2451 skrev:Sjekk senter diffen. jeg tok knekken på den samtidig som jeg tok diffen bak
Var det kronhjulet og pinjong på den som tok kvelden?
Ting er litt lyser!
Legg innLagt inn:06 jun 2007 21:27
av defred
Vi monterer sammen bilen igjen siden vi ikke kan finne noe feil i driverket og satser på og stille opp i Aurskog Høland rally til Lørdag.
Legg innLagt inn:06 jun 2007 23:57
av kennethx
Sikker på at lydene ikke kom fra diffen bak altså? Den ehh, bråker litt

når du svinger og gir forsiktig gass i lav fart. Rister greit i bilen liksom, og på grus hører du skrens skrens fra dekket i stedet

Men tråkker du skikkelig til, eller slipper helt opp, så går lydene vekk, og det funker som bare juling.

Legg innLagt inn:07 jun 2007 08:34
av defred
Legg innLagt inn:12 jun 2007 02:02
av kennethx
Legg innLagt inn:12 jun 2007 08:50
av defred
Girkasse er demontert igjen!!!

Den blir nå sendt inn til en som heter Lasse Boberg, han er ekspert på dog kasser, så i løpet av en ukes tid vil jeg få svar på hva som er skjedd. Snakket med Martin Schanke i går og han mente at det var antagelig en tann som var slått skjev på et drev, dette etter min forklaring av ulyd. Så det blir spennede når jeg får svar fra Mr. Boberg.
Legg innLagt inn:12 jun 2007 11:00
av kennethx
Kjipt, kjørte du like vel eller gikk det ikke?
Legg innLagt inn:12 jun 2007 14:51
av defred
Monterte bilen ferdig på torsdag, kjørtebilen ut av verkstedet for og kjøre inn den nye diff`n og det bråkte helt sinnsykt fra girkassa! Det hørtes ut som det banket i den, høyt! Så da ble det ikke kjørt noe løp, jeg følte det var bedre og trekke seg en og satse hele kassa. Ny drevsats koster 71000,-! Bilen ble demontert i helgen!
Så nå er kassa levert til Lasse Boberg, det skal bli spennede og høre hva som er galt med den.
Legg innLagt inn:12 jun 2007 15:00
av kennethx
Da får vi holde oss på pinebenken litt ennå
Var jo litt spent på hva du synes om diffen. Jeg kjørte fra ACR til bergen i går, og da er det en liten vei på 10 km over et fjell, ett lite stykke etter jeg tar av mot otta. Det heter lalm, tar av mot heidal i lalm, og da kommer jeg inn på 10km svingete opp på fjellet vei inni skogen som er grus/sand. Jeg hadde helt ånsvakt med feste ved akselerasjon ut av hårnålene, og synes diffen gjorde jobben veldig bra. Men blir jo spennende å se hva noen som driver med rally synes

Legg innLagt inn:12 jun 2007 15:29
av defred
Det blir helt klart spennede og teste, det jeg er mest spent på er hvor mye jeg må tilpasse kjøringen min, jeg har montert en 2Way diff så det kan sikkert bli litt breie sladder inn i svingene. Kan sikkert bli litt lettere og styre bilen inn i sving og at den ikke understyrer så mye inn i svingene. Men jeg regner med at det blir en del justering av dempere for og tilpasse disse til den nye diff`n. Så jeg ser virkelig fram til og kjøre testing i sommer. Hadde jo håpt at jeg skulle fått tatt turen til Dagali med bilen for og jobbe litt med og finne et bra asfalt oppsett, men det røyk jo ogsa!

Tar sikker noen uker før jeg får tilbake girkassa så det drøyer sikkert litt før jeg får kjørt en test. Skal komme med tilbakemelding så raskt jeg har fått testet den.
Legg innLagt inn:25 jun 2007 13:36
av defred
Har fått svar på hva som er galt med girkassa mi, det var pinjong akslingen som var ødelagt! Han som overhaler den sleit skikkelig med og finne feil på den, men når han hadde gått delene skikkelig i sømmene oppdaget han at pinjong drevet hadde masse små sprekker! Det var vist på hengene håret at kassa hadde rast helt, så det posetive er at jeg slipper og kjøpe ny drevsats. Tar turen til Sverige i morgen for og hente nye deler så nå begynner ting og skje.

Legg innLagt inn:26 jun 2007 08:16
av kennethx
defred skrev:Har fått svar på hva som er galt med girkassa mi, det var pinjong akslingen som var ødelagt! Han som overhaler den sleit skikkelig med og finne feil på den, men når han hadde gått delene skikkelig i sømmene oppdaget han at pinjong drevet hadde masse små sprekker! Det var vist på hengene håret at kassa hadde rast helt, så det posetive er at jeg slipper og kjøpe ny drevsats. Tar turen til Sverige i morgen for og hente nye deler så nå begynner ting og skje. 
Hadde nok rast om den var orginal ja

Bra problemet er funnet og forløsningen er om hjørnet. Vi venter spent på rapport fra første prøveturen

Ny aksel.
Legg innLagt inn:27 jun 2007 13:12
av defred
Har vært en snar tur hos Sellholm tuning i Sverige og kjøpt en ny pinjong aksel, nå mangler bare lageret til den så kan girkassa monteres sammen.
Legg innLagt inn:27 jun 2007 15:16
av kennethx
Du rekker vel trondheim til helgen da?
