Geir skrev:Vil bare nevne litt om at jeg hadde bilen på forstillingskontroll på Toyota i går. Jeg leverte bilen og regna med at dette var planke, men så viste det seg at de måtte ha den over natta! De hadde ingen mål å gå etter, og hadde ringt til Toyota Norge og TTE for å prøve å få fatt på noen mål å gå etter. Til slutt ringte de meg og ba meg gi nummeret til AutoFX som jeg hadde handlet settet hos, så ringte de dem. Der fikk de heller ikke tallene de var ute etter, så til slutt endte det med at de justerte camber o.l. så godt de kunne. Bilen er blitt mye bedre å kjøre, men det er fortsatt litt skjevt. Da de fikk inn bilen var camberen 3 grader negativ bak
Er det noen som har noe greie på dette, og som vet hva som kan gjøres for å få dette skikkelig? Det er blitt MYE bedre, men er man perfeksjonist er man jo perfeksjonist. Det er en helt annen bil å kjøre nå som all gummien er i kontakt med asfalten igjen, men det hadde vært helt topp å få det 100%.
Dere som er mekanikere: Er det en nødvendighet å ha noen mål å følge slik at kontrollen kan utføres korrekt? Jeg forstod det jo sånn at de originale, nominelle målene ikke kunne brukes når en bil var senket, men er det da noen annen måte å løse det på?
Jeg jobber mye med 4-hjulskontroller. Og jeg går altid utifra standardmålene til den aktuelle bilen, uansett om den er senket eller ikke..
Problemet som oppstår når bilen er senket, er at det er vanskeliere og av å til umuli å justere etter orig. spesifikasjon. Da justere man så nært som det kommer..
Hadde en golf3 som jeg senket, den justerte jeg så bra som det gikk etter original data, å dekkslitasjen ble helt gjevn
Is'n min er senket med tte-fjærer, å justert så nært orig som mulig, den sliter også dekken gjevnt(blir noe skjeivere bake pga store spacere nå da).
Men et annet tips er å fylle mere luft i dekkene enn originalt, iallefall om du har større å bredere dekk en standard.
Har aldri hørt om at det blir oppgitt andre mål fra de som leverer senkesett heller...