Side 2 av 3

Legg innLagt inn:18 jun 2007 23:58
av Geir
Neo skrev:
Geir skrev:
Neo skrev:Er det K-Sport som leverer de senkesettene? har hørt mye klager på dem. Jeg tenkte og kjøpe meg Variant 3 fra kw, koster flesk men :( ..
Har ikke peiling. Du får evt snoke litt på http://www.d2racingsport.co.uk. Navnet K-Sport har jeg verken sett på eske, pakkseddel eller noe som helst.
Akkurat, da er det neppe dem. Er dem tuv godkjente? Vet du ellers om det er av bra kvalitet? :) .. Kanskje man skal vurdere dem da
Det følger med et TÜV sertifikat, og i tillegg står det TÜV på esken, men allikevel sier AutoFX at de ikke er godkjente. De vil dog få dette i land i løpet av 2008. Et sitat fra en av dem som driver sjappa er "det handler bare om penger". Jeg antar derfor at de er godkjente i løpet av neste år.

Siden min bil ikke skal på eu før 2009 er jo det i god tid :)

Legg innLagt inn:21 jun 2007 21:39
av Geir
Da var endelig bilen 100% kjørbar igjen! Nå kan jeg kjøre over dumpler i fartsgrensa uten problemer. Den ble hevet 3 cm, og det holdt. Helt herlig og slippe all krenginga!

Nå er felger og kompressor det neste på lista. Felger kommer på plass neste år, og forhåpentligvis tar det ikke lang tid før jeg har nok penger til overs så jeg får kjøpt kompressorkitet. Importøren min skaffer kit'et for 35k :)

Ha en herlig sommer, alle sammen!

Legg innLagt inn:21 jun 2007 21:44
av csstian
et tips e å få nån te å hente det rett fra tte.fikk det før 30k

Legg innLagt inn:21 jun 2007 22:43
av Apsis
Hei, ble flott det her :)
Hvor store hjul har du nå (felgstørrelse, dekkdim)? og hva har du tenkt å få på?

Legg innLagt inn:22 jun 2007 06:29
av Geir
Apsis skrev:Hei, ble flott det her :)
Hvor store hjul har du nå (felgstørrelse, dekkdim)? og hva har du tenkt å få på?
Det er 17" (215-45-R17). Planen er 19" med kant :)

Legg innLagt inn:22 jun 2007 09:29
av larspronne
ser bra ut det der, men har du justert camber etter senkinga?


kan se ut som det er noen grader mye på noen av de bildene der - spes bak...


Lars.

Legg innLagt inn:22 jun 2007 16:01
av Geir
larspronne skrev:ser bra ut det der, men har du justert camber etter senkinga?


kan se ut som det er noen grader mye på noen av de bildene der - spes bak...


Lars.
Camber blir justert på onsdag, så frem til da prøver jeg å kjøre minst mulig. Bildene lyver ikke, og bak er det skeivt. Du skulle sett første gangen bilen ble satt på hjula, for da var det virkelig skeivt (og ufattelig lavt)! Disse coiloverne kan bli såpass lave at jeg kunne lagt bilen nedpå bakken dersom hjulbuene hadde latt hjula gå gjennom :lol:

Akkurat det med justering av camber har jeg ikke greie på selv, så det tar et verksted seg av. Jeg jobber drøye 500 m fra en Toyotaforhandler, så det var jo kjekt akkurat i dette tilfellet ;)

Legg innLagt inn:23 jun 2007 10:47
av galx
Geir skrev:Da var endelig bilen 100% kjørbar igjen! Nå kan jeg kjøre over dumpler i fartsgrensa uten problemer. Den ble hevet 3 cm, og det holdt. Helt herlig og slippe all krenginga!

Nå er felger og kompressor det neste på lista. Felger kommer på plass neste år, og forhåpentligvis tar det ikke lang tid før jeg har nok penger til overs så jeg får kjøpt kompressorkitet. Importøren min skaffer kit'et for 35k :)

Ha en herlig sommer, alle sammen!
Gattulere ! Ser veldig bra ut. Stå på .

Legg innLagt inn:28 jun 2007 21:45
av Geir
Vil bare nevne litt om at jeg hadde bilen på forstillingskontroll på Toyota i går. Jeg leverte bilen og regna med at dette var planke, men så viste det seg at de måtte ha den over natta! De hadde ingen mål å gå etter, og hadde ringt til Toyota Norge og TTE for å prøve å få fatt på noen mål å gå etter. Til slutt ringte de meg og ba meg gi nummeret til AutoFX som jeg hadde handlet settet hos, så ringte de dem. Der fikk de heller ikke tallene de var ute etter, så til slutt endte det med at de justerte camber o.l. så godt de kunne. Bilen er blitt mye bedre å kjøre, men det er fortsatt litt skjevt. Da de fikk inn bilen var camberen 3 grader negativ bak :lol:

Er det noen som har noe greie på dette, og som vet hva som kan gjøres for å få dette skikkelig? Det er blitt MYE bedre, men er man perfeksjonist er man jo perfeksjonist. Det er en helt annen bil å kjøre nå som all gummien er i kontakt med asfalten igjen, men det hadde vært helt topp å få det 100%.

Dere som er mekanikere: Er det en nødvendighet å ha noen mål å følge slik at kontrollen kan utføres korrekt? Jeg forstod det jo sånn at de originale, nominelle målene ikke kunne brukes når en bil var senket, men er det da noen annen måte å løse det på?

Legg innLagt inn:28 jun 2007 22:39
av Varnes
Geir skrev:Vil bare nevne litt om at jeg hadde bilen på forstillingskontroll på Toyota i går. Jeg leverte bilen og regna med at dette var planke, men så viste det seg at de måtte ha den over natta! De hadde ingen mål å gå etter, og hadde ringt til Toyota Norge og TTE for å prøve å få fatt på noen mål å gå etter. Til slutt ringte de meg og ba meg gi nummeret til AutoFX som jeg hadde handlet settet hos, så ringte de dem. Der fikk de heller ikke tallene de var ute etter, så til slutt endte det med at de justerte camber o.l. så godt de kunne. Bilen er blitt mye bedre å kjøre, men det er fortsatt litt skjevt. Da de fikk inn bilen var camberen 3 grader negativ bak :lol:

Er det noen som har noe greie på dette, og som vet hva som kan gjøres for å få dette skikkelig? Det er blitt MYE bedre, men er man perfeksjonist er man jo perfeksjonist. Det er en helt annen bil å kjøre nå som all gummien er i kontakt med asfalten igjen, men det hadde vært helt topp å få det 100%.

Dere som er mekanikere: Er det en nødvendighet å ha noen mål å følge slik at kontrollen kan utføres korrekt? Jeg forstod det jo sånn at de originale, nominelle målene ikke kunne brukes når en bil var senket, men er det da noen annen måte å løse det på?
Jeg jobber mye med 4-hjulskontroller. Og jeg går altid utifra standardmålene til den aktuelle bilen, uansett om den er senket eller ikke..
Problemet som oppstår når bilen er senket, er at det er vanskeliere og av å til umuli å justere etter orig. spesifikasjon. Da justere man så nært som det kommer..
Hadde en golf3 som jeg senket, den justerte jeg så bra som det gikk etter original data, å dekkslitasjen ble helt gjevn :)
Is'n min er senket med tte-fjærer, å justert så nært orig som mulig, den sliter også dekken gjevnt(blir noe skjeivere bake pga store spacere nå da).
Men et annet tips er å fylle mere luft i dekkene enn originalt, iallefall om du har større å bredere dekk en standard. :)
Har aldri hørt om at det blir oppgitt andre mål fra de som leverer senkesett heller...

Legg innLagt inn:29 jun 2007 21:33
av Ollie
Dette ble kjempe bra Geir :D
Ble litt seint den kvelden men var verdt det. Men lo godt av ølboksen ;)
Bilen blei rett å slett helt porno. Nye felger etterhvert så blir det kjempe bra

Legg innLagt inn:29 jun 2007 21:47
av sindrejl
Varnes skrev: Jeg jobber mye med 4-hjulskontroller. Og jeg går altid utifra standardmålene til den aktuelle bilen, uansett om den er senket eller ikke..
Problemet som oppstår når bilen er senket, er at det er vanskeliere og av å til umuli å justere etter orig. spesifikasjon. Da justere man så nært som det kommer..
Hadde en golf3 som jeg senket, den justerte jeg så bra som det gikk etter original data, å dekkslitasjen ble helt gjevn :)
Is'n min er senket med tte-fjærer, å justert så nært orig som mulig, den sliter også dekken gjevnt(blir noe skjeivere bake pga store spacere nå da).
Men et annet tips er å fylle mere luft i dekkene enn originalt, iallefall om du har større å bredere dekk en standard. :)
Har aldri hørt om at det blir oppgitt andre mål fra de som leverer senkesett heller...
samme jeg har hørt og sett andre gjøre. justere ut ifra det originale.

Legg innLagt inn:30 sep 2007 16:26
av Syns
Geir skrev:
Inkl frakt ga jeg ca 7300,-. KW og TTE sitt koster 16-17k, så det var uaktuelt.
Tar opp igjen denne tråden, siden den handler om senking. Skal i løpet av vintern kjøpe senkesett og nye sommerfelger til lexus'en. Tenker på 18" og en liten senking. Senking pga utseende, vil jo helst beholde mest mulig komfor, så derfor skal den ikke senkes altfor mye. Leser på bilforumet at TTE senkesettene (senker 30mm) selges hos alle Toyotaforhandlere til 2900,- Hva er riktig? 16-17K eller under 3K?

Legg innLagt inn:30 sep 2007 16:59
av Geir
Ollie skrev:Dette ble kjempe bra Geir :D
Ble litt seint den kvelden men var verdt det. Men lo godt av ølboksen ;)
Bilen blei rett å slett helt porno. Nye felger etterhvert så blir det kjempe bra
Haha....ølboksen, ja. Det er liksom litt lavt når du ikke kommer over en ølboks som ligger. Jeg er glad jeg fikk hevet den rimelig kjapt etter det der.
Syns skrev:
Geir skrev:
Inkl frakt ga jeg ca 7300,-. KW og TTE sitt koster 16-17k, så det var uaktuelt.
Tar opp igjen denne tråden, siden den handler om senking. Skal i løpet av vintern kjøpe senkesett og nye sommerfelger til lexus'en. Tenker på 18" og en liten senking. Senking pga utseende, vil jo helst beholde mest mulig komfor, så derfor skal den ikke senkes altfor mye. Leser på bilforumet at TTE senkesettene (senker 30mm) selges hos alle Toyotaforhandlere til 2900,- Hva er riktig? 16-17K eller under 3K?
Den prisen er nok riktig, da dette kun er senkefjærer på 30 mm. Det til 16-17k er justérbart.

Her har du delenr og pris:

PZ439-C1721.00 Senkefjærer 30 mm kr 2.879.-

PZ439-C1720.00 Senkesett 25-45 mm kr 17.087.-


(Tatt fra http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=21590)

Legg innLagt inn:30 sep 2007 17:02
av Syns
Takker. Stor forskjell i pris ja. Regner med at jeg går for det 30mm settet, vi får se :)