Det er kanskje ikke så veldig dyrt å overhale turboen du har om det kun er lagre og mansjetter som er slitt..
Ellers, angående datasprut, til et slikt prosjekt antar jeg at du ikke ønsker å bruke så alt for mye penger på et fullt datasprut, så jeg kan vel foreslå Greddy eManage som et greit alternativ. Det bør du få ganske billig via ebay eller annet, ca 3000 pluss noe mer for ledningsnett, tuningprogramvare osv. Du bør bruke litt tid på å sette deg inn i systemet først, jeg vet at folk har brukt dette for lignende motorbygge som du har gjort, men i grunnprinsippet fungerer eManage ved å manipulere vakumsignalet fra sensor for å lure din ecu til å gi mer bensin der du programmerer enheten til å gi det. Din sensor er ikke i stand til å lese det trykket du opererer med så du kan dermed heller ikke lure ecu til å gi mer bensin på det viset, men det er noen alternativer:
Du kan bytte til større injektorer og heller bruke emanage til å lure ecu til å gi mindre bensin der hvor det er behov for det.
Eller, jeg lurer på om ikke eManage er i stand til å styre ekstrainjektorer direkte, i så tilfelle kan du montere en slik i innsuget, f.eks bytte ut eller kanskje tilogmed bruke kaldstart-injektoren, kombinert med å montere en trykksensor som emanagen bruker som grunnlag for tilsetting av ekstra bensin utover det orginal ecu gjør. Jeg er rimelig sikker på at det er mulig men er ikke villig til å gå god for det, så det får du undersøke selv
Eventuellt, bruk mer penger på en Greddy eManage Ultimate, men da begynner du å nærme deg kostandene for en komplett datasprut. Denne enheten kan drive injektorene direkte basert på programmeringen, slik at du unngår hele problematikken som ligger ved det å prøve å lure orginal ecu til å gi motoren mer bensin.. Jeg tror også denne enheten støtter "autotune" med bredbåndslambda.
Uansett, regn med 5-8.000 for dette enten om du velger det ene eller det andre, i tillegg kommer det så klart kostander for bredbåndslambdaen. Og gjerne pris for programmering på rulle, en del tusen der også gitt