Selve coiloverene ble kjøpt på auksjon der de ble påstått å ha først gått på en N1 bil, for så å ha ligget som reservedeler for en N2 bil etterpå. Var ganske skuffa når jeg fikk de og ikke kunne finne noen andre justeringsmuligheter enn selve høyda. Var ganske skeptisk da for at det hadde blitt skrøyta litt usannheter. Men etter montering har jeg endra mening totalt, da det viste seg å være bygget inn seriøse mengder camber i selve fjørbeinet. Dette er ikke normalt på gatebiler. Faktisk så mye at jeg måtte på med spacere selv for å kunne få på orginalhjula

Ellers er selv max høyda for lav til å få plass til R-dekka, så om disse skal prøves må jeg litt i tenke-boksen og snekre til noe.
Første forsøk med R-dekk inkl 3mm spacer for klaring innover gav bil med skjermene hvilende på dekket, og planker under hjula for å kunne få ut jekken under bunnpanna.
DSC00215.JPG (306.67 kiB) Vist 1388 ganger
DSC00216.JPG (477.56 kiB) Vist 1386 ganger
Neste forsøk med 8mm spacere på orginalhjul og høyde skrudd opp til max
DSC00217.JPG (269.41 kiB) Vist 1388 ganger
Her snakker vi skikkelig gatecamber?

DSC00218.JPG (289.13 kiB) Vist 1390 ganger
Justerte tilslutt spissing etter øyemål og camber til minimalt jeg klarte via camber-platene, så var den kjørbar igjen.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z