En normal motor ala blacktop uten kompressor vil ha en effektkurve som sier at det må høye turtall til for å kunne nytte seg av effekt.
Bra på banekjøring, kjedelig ellers?
Til en "everyday" racer så er kompressor mye artigere. Fullt trykk i fra lave turtall jevner ut effektkurven mye. Bra med power om du ligger på lave turtall og bare har lyst til å gi på uten å nødvendigvis gire ned helt til 2.giret

Har sett folk sammenlikne Mk1 kompressor med amerikansk V8.
Synes ikke prislappen på en 4agze motor er så ille, Toyota produserte 4age motoren i sikkert 10 år? Så jeg tror du får en motor som er lite vedlikehold med og lite trøbbel med

Husk at om du setter større drev på kompressor så er nødvendigvis ikke "lykken gjort". Kompressoren jobber naturligvis mer om du "drever" den (kortere levetid) og en del har slitt med at reima slurer.
Forøvrig blir en hver arbeidslogg for de som har skifta til kompressor utrolig tynn etter første gang de har fått start på bilen og vært ute kjørt litt.
Mulig det har litt med kjøreglede å gjøre
