Side 2 av 2

Legg innLagt inn:30 aug 2007 18:51
av Mister Two
James skrev:
Mister Two skrev:har det samme selv. virker som om vifta går hele tida faktisk, muligens selv på kald motor. har ikke sjekka det grundig. har igrunn tenkt slik at "det er bedre at den går hele tida, enn aldri går i det heletatt", så har liksom ikke brydd meg :D

jeg skal sjekke det ut nærmere...
Viften i motorrommet på mr2en din er koblet opp slik at den går hele tiden... :) Skal egentlig gå av og på fra en sensor når den når en viss temperatur, men var noe ikke som ble ordnet av de som byttet motor fra 4age - 4agze. Syns derfor det var bedre at den gjekk hele tiden en at den ikke gjekk i det hele tatt... Fungerte bra og hadde aldri noe problemer med det.
ja, var det jeg trodde :) er visst en vanlig "mod" som folk gjør med alle typer biler for å få bedre kjøling.

Legg innLagt inn:30 aug 2007 18:54
av Mister Two
fikk fatt i et nytt batteri i dag, det blei det første og beste som passa.

kosta nesten 900kr på thorshov, overraskende billig.
hadde tilogmed 5Ah mer enn det gamle :)

Legg innLagt inn:30 aug 2007 19:30
av Mr2Even
Mister Two skrev:fikk fatt i et nytt batteri i dag, det blei det første og beste som passa.

kosta nesten 900kr på thorshov, overraskende billig.
hadde tilogmed 5Ah mer enn det gamle :)
Er 900 billig? 65 amper eller?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 20:15
av Mister Two
batteriet heter varta blue dynamic sp d24. 839kr. hvorvidt det er bra eller ikke aner jeg ikke, men jeg veit at for et realt batteri av den normale størrelsen, så koster de bra sånn ca 1500kr. tror det kosta ca 1200kr det jeg putta i den gamle corollaen min.

batteriet har 540A(Amper) og 60Ah(Ampertimer). det gamle toyota batteriet som sto i mr2'n hadde 480A tror jeg, og 55Ah.

Legg innLagt inn:30 aug 2007 20:43
av Mr2Even
Mister Two skrev:batteriet heter varta blue dynamic sp d24. 839kr. hvorvidt det er bra eller ikke aner jeg ikke, men jeg veit at for et realt batteri av den normale størrelsen, så koster de bra sånn ca 1500kr. tror det kosta ca 1200kr det jeg putta i den gamle corollaen min.

batteriet har 540A(Amper) og 60Ah(Ampertimer). det gamle toyota batteriet som sto i mr2'n hadde 480A tror jeg, og 55Ah.
Jeg har varta jeg også, det har 60Ah(jeg rota litt :wink: ) det gamle var på 40ah, men det var jo helt feil.. Amperen vet jeg ikke. Hva vil det si for bilen å ha mer Amper/Ah ?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 23:22
av WaxFraq
i de 3 siste bilene jeg har hatt (patrol 12v+12v=24v, audi 12v og nå mr2'en) optima batterier..å jeg må si det at jeg er like imponert hver gang..! i audien og mr2'en har jeg kanskje ikke hatt så mye bruk for det, men derimot i patrolen, der hvor det var en ganske stor diesel motor
(3,3 td 6'er) så var det nesten nødvendig på vinteren..!

det som er så sykt genialt med dem er at de tar i så sinnsykt..
også tar de ca. 80 av 100 % lading bare etter den første timen..!

(bare en liten anbefaling..)

eh..hadde 2 80 ah batterier i patrolen den første halvdel av vinter'n jeg hadde den...det endte opp med at det ene kapitulerte å eksploderte under en kjøretur..det var relativt spesiellt..!!! :shock:

shit happens, men ja...optima funker fett!!