Erlend skrev:Bare en myte! Både -94 og 94+ hadde 186NM ved 4800rpm.er den siden til å stole på da?94+ fikk 170hk litt pga bekostning av momentet mener jeg å huske... Og med mindre moment, så går det jo saktere å akselerere.
syns det er litt snodig at 94+(175hk) modellen er tregere 0-100 en mk2 opp til 94
CelicaGT skrev:...Mr2 Turbo, 0-100???...Min brukte ca 6sek med 18", målt med stoppeklokke.
Christian skrev:Og da hadde du hvor mange hester?CelicaGT skrev:...Mr2 Turbo, 0-100???...Min brukte ca 6sek med 18", målt med stoppeklokke.
CelicaTurbo skrev:husk at en Celica har forhjulstrekk og vil ha problemet med festet i starten, mens en MR2 er nesten vanskelig å få til å spinne på tørr asfalt pga at den setter all motorvekten ned på hjulene.. det vil nok si en del for 0-100 tallet ihvertfallHar litt prob å starte uten at den begynner å spinne når ein skal akse fort opp fra null eller legger den i 2 i ein sving og starter forbi kjøring....
Christian skrev:245...Orginal motor.Bra det da.. 0-100 på 6 sekunder med "kun" 245 hester. Når man ser hvilke biler som ligger på 5 sekunder liksom