Side 2 av 2
Legg innLagt inn:09 okt 2007 23:39
av k_one
Fred skrev:Jeg har måttet prøvekjøre en ford ka.
Det var ille det. Ikke at bilen i seg selv eller kjøringa var farlig, men tenk om noen hadde sett meg....
LOL
Legg innLagt inn:10 okt 2007 06:39
av Tomas
Var en gang jeg kjørte med en fwd-bil på vinteren. Det var bar asfalt. Var en lang oppoverbakke, og jeg var ikke helt kjent der, så jeg holdt fartsgrensa opp bakken(80-sone). Når jeg kom til toppen, var det ikke lenger bar asfalt. Der var det speilglatt is, og en lang, litt brå sving. Ikke så morro. Fikk sleng på bilen, og lå ett stykke i motsatt kjørefelt. Fikk heldigvis hevd inn clutchen, og retta opp bilen. Da skal jeg si jeg måtte stoppe opp en stund, og trekke litt frisk luft etterpå... Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd dersom det hadde kommet noen i motsatt kjørefelt, eller i værste fall en trailer(er en god del av dem på den strekka). Kjørte fra Notodden til Kongsberg
Legg innLagt inn:10 okt 2007 21:36
av Cmon
Jeg hadde operert skuldra og var sykemeldt. En kompis skulle med golfen sin på verksted 9 mil unna, og iom at den hadde en lei tendens til å stoppe av uforklarlig grunn så lånte jeg pappas Landcruiser 80 for å evt taue han.
Vi kom oss fint fram til stedet der verkstedet var, og tok en kopp kaffe før vi starta tilbake i LC'n.
Mens vi var der borte la været om fra -2 til +5 og masse varm vind. Seriøst nullføre på veien og blankpolert holke.
2,5t bil med konstant 4-hjulstrekk og BFGoodrich All-terrain dekk på 4 vintersesongen er ikke noe god match med speilholke.
Kjørte veeeldig sakte, men klarte allikevel å dra av i en sving i 50kmt.
Hadde maksimal ufleks på stedet vi kjørte ut. Veien var sprengt inn mellom fjell. Hadde vi gått ut 2m før hadde jeg kjørt opp i sida, og helt sikkert kunnet rygge tilbake på veien. Hadde vi kjørt ut 2 m etter hadde vi slått sida i fjellveggen.
Kjørte ut så jeg fikk 2 venstre hjul oppå den skrå fjellsida, og 2 høyrehjulene inn mot veien, som en hollywood stunt-rampe.
Med kun 2 hjul på "rampen" så flipper bilen rundt, og vi lander på taket i grøfta, med passasjersida klint inn i fjellet.
Jeg har belte på, ikke kompisen min. Han går rundt i bilen (var vel det eneste som ikke gikk rundt egentlig....) og knaller meg med både albu og kne. Etter landinga får han panikk og prøver å presse seg forbi meg og ut mitt sidevindu. Jeg henger opp ned i beltet og synes ikke akkurat det er hyggelig med en mann på 190 kavende i ansiktet mitt.
Ber han roe ned og hjelpe meg løs, og han kryper tilbake og hjelper meg å få løs beltet. Som de fleste i samme situasjon så glemmer jeg å holde meg for når beltet løsner så jeg faller ned i taket og slår hodet og nakken.
Kommer meg ut, og hjelper han ut.
Så sto vi der i villmarka i 1 t før noen kom forbi....
Bilen ble kondemnert.....
Vi fikk ingen andre skader en ømme muskler og forslåtte hoder.
Legg innLagt inn:10 okt 2007 21:36
av Cmon
Edit: dobbelpost
Legg innLagt inn:28 okt 2007 00:40
av marlboro1310
Min mest skremmende opplevelse var etter ombyggingen av bilen min.dro til ut av en rundkjøring i 2.giret (full hjulspinn) og når det som omringer bilen er 17 cm høye brosteinkanter var jeg SVÆRT skremt over hva i helvette som foregikk...
Etter denne opplevelsen fattet jeg at det var på tide å lære seg bilen på nytt,og faktisk doble respekten for bilen og dens prinsipper...
