Legg innLagt inn:13 nov 2007 20:30
2,3 liter i en starlet....hmm...må gå godt, ja...
Ser gjerne bilder!!

Ser gjerne bilder!!

Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
GT_rider skrev:Tøff bilNeida, er ikke sååå tung.![]()
Litt skeptisk til vektfordeling med en B230motor i fronten på en Starlet![]()
Ser for meg at det kan gå litt utover kjøreegenskaper og slikt.
Eller er jeg på bærtur nå?
David skrev:jada det er nok fortsatt håp for någenlunde bra kjøreegenskaper hvis du virkelig legger mye tid i detOk! Du vet vel best du.
men pass på så bilen ikke får slagside da.. ser den store tunge motorn der er montert på skrå.. kanskje du burde rettstilt den? eller har du tenkt å kompansere med 100kg lodd på den ene sia?
hjelper ikke med stort volum når det kun produseres 50hk pr liter
selv den originale 3k/4k motorn din er jo mer effektiv
hadde du montert en 4age, ca lik effekt, halvparten så tung motor
også sist men ikke minst, den er en *smule* mer morsom å kjøre..
har kanskje noe med at den volvo motorn der har nesten samma arbeidsregister som scania'n jeg kjører på jobb.. men sånn må det jo nesten bli når man balanserer etter +/-10gram hehe
Terjen skrev:Nei Terje, du skulle nok helst satt i en zr50 motor med malossi 11 hk trimsett, de har kjempebra litereffekt, lette er de og. :-) Så må en helst bygge om førerplassen så man sitter helt i midten, ellers triller nok ikke hjula rundt. :-)David skrev:jada det er nok fortsatt håp for någenlunde bra kjøreegenskaper hvis du virkelig legger mye tid i detOk! Du vet vel best du.
men pass på så bilen ikke får slagside da.. ser den store tunge motorn der er montert på skrå.. kanskje du burde rettstilt den? eller har du tenkt å kompansere med 100kg lodd på den ene sia?
hjelper ikke med stort volum når det kun produseres 50hk pr liter
selv den originale 3k/4k motorn din er jo mer effektiv
hadde du montert en 4age, ca lik effekt, halvparten så tung motor
også sist men ikke minst, den er en *smule* mer morsom å kjøre..
har kanskje noe med at den volvo motorn der har nesten samma arbeidsregister som scania'n jeg kjører på jobb.. men sånn må det jo nesten bli når man balanserer etter +/-10gram hehe
erling skrev:ZR med Malossi og DellOrto 21mm gasser er rått... fra 10000 til 13000rpmTerjen skrev:Nei Terje, du skulle nok helst satt i en zr50 motor med malossi 11 hk trimsett, de har kjempebra litereffekt, lette er de og.David skrev:jada det er nok fortsatt håp for någenlunde bra kjøreegenskaper hvis du virkelig legger mye tid i detOk! Du vet vel best du.
men pass på så bilen ikke får slagside da.. ser den store tunge motorn der er montert på skrå.. kanskje du burde rettstilt den? eller har du tenkt å kompansere med 100kg lodd på den ene sia?
hjelper ikke med stort volum når det kun produseres 50hk pr liter
selv den originale 3k/4k motorn din er jo mer effektiv
hadde du montert en 4age, ca lik effekt, halvparten så tung motor
også sist men ikke minst, den er en *smule* mer morsom å kjøre..
har kanskje noe med at den volvo motorn der har nesten samma arbeidsregister som scania'n jeg kjører på jobb.. men sånn må det jo nesten bli når man balanserer etter +/-10gram heheSå må en helst bygge om førerplassen så man sitter helt i midten, ellers triller nok ikke hjula rundt.
Fått oljepumpa nå da?