TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tonny's Mr2 Mk1 Prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#267523  av SuperZite

ArildM skrev:Tror nok at for de aller fleste så er 4agze den motoren med mest moro, orntlig bunndrag og effekt hele veien er nok den beste oppskrifta for hverdagsmorro :wink:

Husk også at 20v motorene ikke har den effekten de oppgis med, tror det har vært snakk om at det er vanlig å måle en original slik motor til 140-150hk?

20v med liten turbo da? Skulle man jo kunne dra den til over 200hk uten så veldig mye trøbbel :D Problemet da er vel å få tak i en bra manifold.

Style Auto kittet lages kun av ScanStyling nå såvidt jeg vet, så det kommer vel på det samme hvem du kjøper kittet hos. Ville nok kjøpt i fra Danmark selv så slipper en å gå gjennom et ukjent norsk stylingfirma?

Det er bra bunn drag i 4agze men den mangler mye i topp, syns jeg.
Jeg har da 145 hk den som satt org i mr2 mulig det er forskjell på de som satt i ae.

Styleauto kitt blir vel laget i tyskland av styleauto.de sist jeg hørte med de fikk jeg vel en pris på rundt 1050 euro ink frak.

Finnes masse tråder om dette vis man søker litt.

#267558  av predator

Får man kjøpt slikt reimhjul på kompressoren for og øke hk? Jeg mener, ett som er beregnet på det, eller må man finne ett selv fra en annen bil osv?

#267564  av James

predator skrev:Får man kjøpt slikt reimhjul på kompressoren for og øke hk? Jeg mener, ett som er beregnet på det, eller må man finne ett selv fra en annen bil osv?
stemmer det! Hadde det på min 165hk 4agze. Øker trykket fra 0.6bar til 0.9! Sies at man skal få mellom 25-30hk ekstra bare på den.

#267601  av predator

James skrev:
predator skrev:Får man kjøpt slikt reimhjul på kompressoren for og øke hk? Jeg mener, ett som er beregnet på det, eller må man finne ett selv fra en annen bil osv?
stemmer det! Hadde det på min 165hk 4agze. Øker trykket fra 0.6bar til 0.9! Sies at man skal få mellom 25-30hk ekstra bare på den.
Wow, kult da, hvor fikk du tak i det? :twisted: :D

#267701  av ArildM

Sjekk ebay eller fensport, fensport har mye 4agze deler.

http://www.fensport.co.uk/partsfiles/aw11conversion.htm

Har du hørt med dem om de har 4agze motorer da? Står iaffal priser på motorer der.
FAQ: MR2-1 SC conversion using AE92 4agze.

Due to the age and rarity of mr2-1 4agze conversions, we have developed the conversion a stage further using the later type AE92 4agze, as normally fitted to the Japanese Levin.

These engines produce 165bhp with a massive 155 LB/FT torque, in standard form, they are stronger, higher compression and have a smaller s/c drive which increases std boost to 10 psi.

With our large pulley kit, Exhaust and filter, the engine will produce approx 190bhp.

The engines are a direct bolt in to existing gearbox, with both plumbing and wiring to be modified. We supply them with an MR2 turbo intercooler to increase efficiency, The intercooler pipes and brackets must be made up on the car, also the engine cover needs to be modified to increase the airflow through the intercooler.

The engines come complete with wiring, ecu all ancillaries needed to run, Also includes a new 212mm clutch.

AE92 TYPE £1150.00

AE101 TYPE £1250.00

Fair deal det i så fall :)

#268493  av predator

Dette blir morro dere :D
Avbestilte kittet fra Danmark da jeg sendte en mail direkte til de som lager Style Auto. og fikk en real pris på 1040 euro.
Er ikke helt enig med at hvite felger passer på en rød mk1, kommer jo selvsagt an på felgen, men har enda ikke funnet en som matcher..
Skal hellakkere når stylingen kommer på, skal fortsatt ha den rød, men tenkte på metallic istedenfor den orginale rødfargen, og litt mørkere kansje... Noen tips fra dere, til hvilken rødfarge som passer?

#268512  av SuperZite

Jeg har 180mm hjul på min.. Men høres ikke ut som det er så stor forskjell på 175mm, ut ifra hva folk sier om lade trykk. Men det er vel unøyaktigheter ute å går der også.

#269334  av predator

Er like før jeg bestiller motor nå. Og tror det blir en 4a-gze. Har drevet og letet en god del på nett etter de. Men de er ikke lett og finne. Tilbudet jeg endte på ffra Egon i Danmark var en frontcut (corolla e101) på 18.000dkr.
Litt i dyreste laget tenkte jeg , så jeg letet videre, og fann ett firma i usa som selger de til 690 usd. Hva frakten pluss diverse kommer seg på, har jeg ikke funne ut av enda, men regner med det blir litt billigere enn tilbudet jeg fikk av Egon :D
Venter fortsatt på stylingen ...
Ett foreløbig siste spm om girkassene... Forsto det slik at det er anna girkasse på agze enn een age. Men passer akslingene fra agze til den orginale "spindelen"? eller må jeg kappe de og sveise?

#269487  av ArildM

Frontcut til 690$ ? Hørtes mistenkelig billig ut :twisted:

#269545  av predator

ArildM skrev:Frontcut til 690$ ? Hørtes mistenkelig billig ut :twisted:
Vet ikke hvor mange de har, men vent til etter jeg har bestilt da, så skal jeg komme med link :wink:

#269963  av predator

Faen i sv... h.... tenkte jeg skulle bestille motor i dag. MEN, de har solgt den... For sent ut der gitt...
Men de har masse andre toyota motorer som er meget billige. Så legger ut en link til de som er innterisert :D http://www.jdmtigerjapanese.com/index.p ... toe63qb0u5