jumbo skrev:En beklagelse er heller ikke avhengig av at man er "lei seg"! Å beklage betyr bare at man innrømmer at man har tatt feil og tar på seg ansvaret for det. Det har jo ingenting å gjøre med om man liker reglene eller ikke. Så vi er nok egentlig enige på dett punktet.grimfer skrev:Når det gjelder denne siste posten fra Uni-p, så synes jeg dette kan føre til en skikkelig advarsel og refs med saklig argumentasjon. Hvis han tar dette til seg, og beklager ordbruken, synes jeg egentlig ikke han bør utestenges. Men det må foreligge en beklagelse!Litt uenig i det siste... Det er ikke og bør ikke være noe krav til at folk nødvendigvis LIKER reglene så lenge de følger dem. I så måte er ikke en beklagelse nødvendig så lenge man i det minste har en anerkjennelse av at man har brutt reglene, forstår dette og innretter seg videre.
Om folk er "lei seg" eller ei er helt irrelevant.
Ivar skrev:10 poeng til Kjelliken. Søkefunksjonen går helt i dass. Personlig gidder jeg ikke lese innlegg fra folk som skriver dialekt, i hvert fall ikke når det er så ekstremt.Helt enig! Må holde forumet rydding. Og slik oppførsel mot admin. CelicaTurbo er uakseptabelt!!!
grimfer skrev:Så vi er nok egentlig enige på dett punktet.Jepp, jeg la nok noe litt annet i det du skrev en hva du hadde ment selv.
Hvorfor er det verre å skjelle ut admin enn en hvilken som helst annen bruker på forumet? Jeg bare spør, til dere som synes det er slik.Helt enig i at det i seg selv er likestilt, men så er vel det egentlig heller ikke relevant her.
grimfer skrev:Hvorfor er det verre å skjelle ut admin enn en hvilken som helst annen bruker på forumet? Jeg bare spør, til dere som synes det er slik.Administratorer og moderatorer er her av ein grunn, dei gjer ein god del jobb med forskjellige ting her på forumet. Mesteparten av det dei gjer legg ikkje folk flest merke til ein gang. Av den grunn fortjener dei meir respekt enn ein vanlig bruker.
Amund skrev:Ikke legg feil ting i spørsmålet mitt her, nå da.grimfer skrev:Hvorfor er det verre å skjelle ut admin enn en hvilken som helst annen bruker på forumet? Jeg bare spør, til dere som synes det er slik.Administratorer og moderatorer er her av ein grunn, dei gjer ein god del jobb med forskjellige ting her på forumet. Mesteparten av det dei gjer legg ikkje folk flest merke til ein gang. Av den grunn fortjener dei meir respekt enn ein vanlig bruker.
Er det sånn på din jobb at du ikkje gjer sjefen respekt? Er du alltid enig med sjefen?
Administratorer, moderatorer, og sjefer for den saks skyld, er der fordi nokon må ha ein overordna kontroll over systemet. Heilt ærlig talt, då fortjener dei respekt for den jobben dei gjer.
Amund skrev:Er det sånn på din jobb at du ikkje gjer sjefen respekt?Absolutt ingen fortjener respekt bare i kraft av stilling eller ansvar. Respekt er noe man opparbeider og gjør seg fortjent til gjennom egen ydmykhet og sine handlinger og holdninger generelt.
CelicaTurbo skrev:Så klart vi ikke vil godta utskjelling av en bruker på forumet, det står omtalt som punkt 6 i reglene slik jeg tolker dem. Det er ikke det at moderatorer eller admin er mer verdt enn andre brukere, men det er nødvendig at moderatorer og admin beholder en autoritet i forumet for å bli tatt alvorlig og da kan man definitivt ikke godta aggresjon mot den autoriteten100% enig i dette.Det som er en viktig forskjell er at aggresjon mot moderatorer som respons på en moderering er en aggresjon mot den rollen de har i forumet, og ikke mot dem som person.
jumbo skrev:Seie ikkje at dei automatisk skal få respekt, men dei som har ein slik posisjon har på eit eller anna vis gjort seg fortjent til den. Og dei tinga som har ført til det ikkje er så åpenlyse som alle kanskje vil tru... (Er jo ofte lettest å bli huska for den eine skeive kommentaren, enn dei 100 godeAmund skrev:Er det sånn på din jobb at du ikkje gjer sjefen respekt?Absolutt ingen fortjener respekt bare i kraft av stilling eller ansvar. Respekt er noe man opparbeider og gjør seg fortjent til gjennom egen ydmykhet og sine handlinger og holdninger generelt.
Det å forvente respekt i utgangspunktet, og basert på stilling eller lignende, er tvert imot en rimelig god garanti for å oppnå absolutt null respekt i det hele tatt.
Nå er jo dette langt i fra noe problem her, Kristian gjør en fantastisk jobb og er jo stort sett veldig godt likt av alle, men å definere at enkelte fortjener respekt "by default" slik du indikterte her, finner jeg helt meningsløst