TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vinterlagring av mr2'en. Hva gjør dere?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #270455  av hmsilset
 
Har husket det meste du ghostrider88 :P men å ha bilen i telt er ingen god ide tror jeg.bare for overflaten og lakken.Uten oppvarmet grunn(golv) er garasje bare litt bedre enn at den står ute.Har pressenning fra biltema jeg til 500kr som jeg skal ha på de værste vinterdagene.Starte opp bilen en gang i uka gjør jeg også,for det er sundt å holde ting i gang.
Vedlegg
DSC00350.JPG
DSC00350.JPG (38.39 kiB) Vist 236 ganger

 #270463  av GhostRider88
 
sånn der telt er genialt om man har plass til det :)
Ja er helt enig og det er en bra erstattning om man ikke har mulighet/midler til å bygge garage ;) Der står den tørt og beskyttet for vær og vinn. Hadde den stått ute så ville jo rein, snø, kulde, og andre ting, sette sitt preg på bilen gjennom vinteren :?

Har husket det meste du ghostrider88 :P men å ha bilen i telt er ingen god ide tror jeg.bare for overflaten og lakken.Uten oppvarmet grunn(golv) er garasje bare litt bedre enn at den står ute.Har pressenning fra biltema jeg til 500kr som jeg skal ha på de værste vinterdagene.Starte opp bilen en gang i uka gjør jeg også,for det er sundt å holde ting i gang.

hehe ja trur jeg har husket på det meste for at den skal ha det best mulig gjennom vinteren i garagen sin ;)

Selv mener jeg at det er bedre å invistere i et slikt telt enn bare en presseinding, selv om det ikke er oppvarmet gulv. Legger man en plastpressending, eller bygger et tregulv så står den på tørr grunn, og fukt kommer ikke opp igjennom bakken ;) Man kan jo evt skaffe seg en pressending til å legge over bilen inne i teltet også :) En form for dobbelbeskyttelse :P

Gjorde dette med å starte den opp en gang fra og tili fjor vinter når den stod til lagring, men dette kommer jeg ikke til å gjøre i år pga jeg ble lei av å til stadighet måtte lade opp et tomt batteri....

.

 #270481  av Nico_18
 
vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
 #270517  av GhostRider88
 
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
 #270535  av Andy_Celica
 
GhostRider88 skrev:
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.
 #270538  av Larsen
 
Andy_Celica skrev:
GhostRider88 skrev:
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.
Det fins biler fra 99/00 som har mere rust enn jeg har sett på noen mr2 mkII, men selvsagt så greier du å få rust på galvanisert stål også.En kan fint få rustfritt stål til å ruste...
 #270539  av GhostRider88
 
Larsen skrev:
Andy_Celica skrev:
GhostRider88 skrev: kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.
Det fins biler fra 99/00 som har mere rust enn jeg har sett på noen mr2 mkII, men selvsagt så greier du å få rust på galvanisert stål også.En kan fint få rustfritt stål til å ruste...
sier meg helt enig dette. Mange nye biler som har rust, mens min mr2 mk2 og mange andre ikke har noe. sier jo heller ikke at mr2 ikke ruster selv om den er galvanisert, sier bare at det skal litt mer til enn om den ikke hadde vert det. Er jo en grunn til at mange mr2'er fra 91+ er rustfrie og da etter år med saltede veier også.

 #270543  av -magnus-
 
Skal ha min til full understellsbehandling snart. Tror det er en god invistering.

 #270546  av Kanakkas
 
Husk å sjekke frysepunktet på frostvæske og spylervæska! Spes viktig når ikke står i varm garage!!

Dere som bruker presenning over bilen når den står ute, hvordan blir lakken seende ut over tid?? Vær og vind vil jo alltids flytte litt på presenningen hele tiden..
 #270556  av sindrejl
 
GhostRider88 skrev:
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
kjekt i trondheim, der har vaskehallen sånn underspyling med varmt vann, og tror det er "nytt rent" vann og ikke som i en del andre vaskehaller hvor det dem bruker resirkulert møkkvann.
 #270558  av sindrejl
 
GhostRider88 skrev:
Larsen skrev:
Andy_Celica skrev: Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.
Det fins biler fra 99/00 som har mere rust enn jeg har sett på noen mr2 mkII, men selvsagt så greier du å få rust på galvanisert stål også.En kan fint få rustfritt stål til å ruste...
sier meg helt enig dette. Mange nye biler som har rust, mens min mr2 mk2 og mange andre ikke har noe. sier jo heller ikke at mr2 ikke ruster selv om den er galvanisert, sier bare at det skal litt mer til enn om den ikke hadde vert det. Er jo en grunn til at mange mr2'er fra 91+ er rustfrie og da etter år med saltede veier også.
nei, men de tåler mye mer (som ghostrider sier) , har heller aldri sett en mk2 92+ modell med rust. Samtidig er mange av de nye bilene med rustproblemer ikke hel-galvanisert. Mange gjør alt for å spare på kostnader.

 #270601  av -magnus-
 
Kanakkas skrev:Husk å sjekke frysepunktet på frostvæske og spylervæska! Spes viktig når ikke står i varm garage!!

Dere som bruker presenning over bilen når den står ute, hvordan blir lakken seende ut over tid?? Vær og vind vil jo alltids flytte litt på presenningen hele tiden..
Har tenkt på dette jeg også. Kan umulig være bra for lakken?! Noen som har erfaring med det?

 #270603  av GhostRider88
 
-magnus- skrev:
Kanakkas skrev:Husk å sjekke frysepunktet på frostvæske og spylervæska! Spes viktig når ikke står i varm garage!!

Dere som bruker presenning over bilen når den står ute, hvordan blir lakken seende ut over tid?? Vær og vind vil jo alltids flytte litt på presenningen hele tiden..
Har tenkt på dette jeg også. Kan umulig være bra for lakken?! Noen som har erfaring med det?
hadde en vinter pressending over escorten vår og når denne ble tatt av igjen etter vinteren så var lakken ru, ripete og det hadde faktisk rustet de stedene hvor lakken var litt dårlig før den ble satt under pressending. Kom fuktighet under pressendingen som ikke tørket... Anbefaler lagringstelt om man ikke har tilgang til garage ;)

 #270654  av tettwatt
 
Støtter vinterkjøring, disse bilene er jo noe av det morsomste du kan få tak i på vinterføre :D :D :D

I tillegg til mangel på helgalvanisering ble også lakken byttet fra olje til vannbasert rundt milleniumsskiftet, hvilket ikke var like heldig for noen produsenter (*kremt* mercedes *kremt*) 8)