Side 2 av 5

Legg innLagt inn:07 nov 2007 12:09
av hmsilset
Har husket det meste du ghostrider88 :P men å ha bilen i telt er ingen god ide tror jeg.bare for overflaten og lakken.Uten oppvarmet grunn(golv) er garasje bare litt bedre enn at den står ute.Har pressenning fra biltema jeg til 500kr som jeg skal ha på de værste vinterdagene.Starte opp bilen en gang i uka gjør jeg også,for det er sundt å holde ting i gang.

Legg innLagt inn:07 nov 2007 13:14
av GhostRider88
sånn der telt er genialt om man har plass til det :)
Ja er helt enig og det er en bra erstattning om man ikke har mulighet/midler til å bygge garage ;) Der står den tørt og beskyttet for vær og vinn. Hadde den stått ute så ville jo rein, snø, kulde, og andre ting, sette sitt preg på bilen gjennom vinteren :?

Har husket det meste du ghostrider88 :P men å ha bilen i telt er ingen god ide tror jeg.bare for overflaten og lakken.Uten oppvarmet grunn(golv) er garasje bare litt bedre enn at den står ute.Har pressenning fra biltema jeg til 500kr som jeg skal ha på de værste vinterdagene.Starte opp bilen en gang i uka gjør jeg også,for det er sundt å holde ting i gang.

hehe ja trur jeg har husket på det meste for at den skal ha det best mulig gjennom vinteren i garagen sin ;)

Selv mener jeg at det er bedre å invistere i et slikt telt enn bare en presseinding, selv om det ikke er oppvarmet gulv. Legger man en plastpressending, eller bygger et tregulv så står den på tørr grunn, og fukt kommer ikke opp igjennom bakken ;) Man kan jo evt skaffe seg en pressending til å legge over bilen inne i teltet også :) En form for dobbelbeskyttelse :P

Gjorde dette med å starte den opp en gang fra og tili fjor vinter når den stod til lagring, men dette kommer jeg ikke til å gjøre i år pga jeg ble lei av å til stadighet måtte lade opp et tomt batteri....

.

Legg innLagt inn:07 nov 2007 15:11
av Nico_18
vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D

Re: .

Legg innLagt inn:07 nov 2007 18:02
av GhostRider88
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)

Re: .

Legg innLagt inn:07 nov 2007 19:54
av Andy_Celica
GhostRider88 skrev:
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.

Re: .

Legg innLagt inn:07 nov 2007 20:10
av Larsen
Andy_Celica skrev:
GhostRider88 skrev:
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.
Det fins biler fra 99/00 som har mere rust enn jeg har sett på noen mr2 mkII, men selvsagt så greier du å få rust på galvanisert stål også.En kan fint få rustfritt stål til å ruste...

Re: .

Legg innLagt inn:07 nov 2007 20:16
av GhostRider88
Larsen skrev:
Andy_Celica skrev:
GhostRider88 skrev: kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.
Det fins biler fra 99/00 som har mere rust enn jeg har sett på noen mr2 mkII, men selvsagt så greier du å få rust på galvanisert stål også.En kan fint få rustfritt stål til å ruste...
sier meg helt enig dette. Mange nye biler som har rust, mens min mr2 mk2 og mange andre ikke har noe. sier jo heller ikke at mr2 ikke ruster selv om den er galvanisert, sier bare at det skal litt mer til enn om den ikke hadde vert det. Er jo en grunn til at mange mr2'er fra 91+ er rustfrie og da etter år med saltede veier også.

Legg innLagt inn:07 nov 2007 20:22
av -magnus-
Skal ha min til full understellsbehandling snart. Tror det er en god invistering.

Legg innLagt inn:07 nov 2007 20:37
av Kanakkas
Husk å sjekke frysepunktet på frostvæske og spylervæska! Spes viktig når ikke står i varm garage!!

Dere som bruker presenning over bilen når den står ute, hvordan blir lakken seende ut over tid?? Vær og vind vil jo alltids flytte litt på presenningen hele tiden..

Re: .

Legg innLagt inn:07 nov 2007 21:30
av sindrejl
GhostRider88 skrev:
Nico_18 skrev:vinterdekk er på, tut og kjør med fullkasko:D
kjør forsiktig da så du ikke skader den fine stylingen din ;) Og vaske den regelmessig så du får av saltlaken som legger seg på sidene, hjulbuene og under bilen. :?

heldigvis så er din og min modell av mr2 galvanisert så skal litt til før de ruster om man tar sine forhåndsregler ;)

er bilen din understellsbehandlet? Om den ikke er det så er det en MEGET god invistering. Ta hjulbuene med det samme evt ;)
kjekt i trondheim, der har vaskehallen sånn underspyling med varmt vann, og tror det er "nytt rent" vann og ikke som i en del andre vaskehaller hvor det dem bruker resirkulert møkkvann.

Re: .

Legg innLagt inn:07 nov 2007 21:33
av sindrejl
GhostRider88 skrev:
Larsen skrev:
Andy_Celica skrev: Galvaniseringen gjør ikke underverker, de ruster uansett.
Det fins biler fra 99/00 som har mere rust enn jeg har sett på noen mr2 mkII, men selvsagt så greier du å få rust på galvanisert stål også.En kan fint få rustfritt stål til å ruste...
sier meg helt enig dette. Mange nye biler som har rust, mens min mr2 mk2 og mange andre ikke har noe. sier jo heller ikke at mr2 ikke ruster selv om den er galvanisert, sier bare at det skal litt mer til enn om den ikke hadde vert det. Er jo en grunn til at mange mr2'er fra 91+ er rustfrie og da etter år med saltede veier også.
nei, men de tåler mye mer (som ghostrider sier) , har heller aldri sett en mk2 92+ modell med rust. Samtidig er mange av de nye bilene med rustproblemer ikke hel-galvanisert. Mange gjør alt for å spare på kostnader.

Legg innLagt inn:08 nov 2007 01:45
av -magnus-
Kanakkas skrev:Husk å sjekke frysepunktet på frostvæske og spylervæska! Spes viktig når ikke står i varm garage!!

Dere som bruker presenning over bilen når den står ute, hvordan blir lakken seende ut over tid?? Vær og vind vil jo alltids flytte litt på presenningen hele tiden..
Har tenkt på dette jeg også. Kan umulig være bra for lakken?! Noen som har erfaring med det?

Legg innLagt inn:08 nov 2007 01:49
av GhostRider88
til info så ble mr2'ene produsert fra og med 91 helgalvanisert.

Omdiskutert her:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... rt&start=0

Legg innLagt inn:08 nov 2007 01:52
av GhostRider88
-magnus- skrev:
Kanakkas skrev:Husk å sjekke frysepunktet på frostvæske og spylervæska! Spes viktig når ikke står i varm garage!!

Dere som bruker presenning over bilen når den står ute, hvordan blir lakken seende ut over tid?? Vær og vind vil jo alltids flytte litt på presenningen hele tiden..
Har tenkt på dette jeg også. Kan umulig være bra for lakken?! Noen som har erfaring med det?
hadde en vinter pressending over escorten vår og når denne ble tatt av igjen etter vinteren så var lakken ru, ripete og det hadde faktisk rustet de stedene hvor lakken var litt dårlig før den ble satt under pressending. Kom fuktighet under pressendingen som ikke tørket... Anbefaler lagringstelt om man ikke har tilgang til garage ;)

Legg innLagt inn:08 nov 2007 16:09
av tettwatt
Støtter vinterkjøring, disse bilene er jo noe av det morsomste du kan få tak i på vinterføre :D :D :D

I tillegg til mangel på helgalvanisering ble også lakken byttet fra olje til vannbasert rundt milleniumsskiftet, hvilket ikke var like heldig for noen produsenter (*kremt* mercedes *kremt*) 8)