TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forumet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#272837  av jumbo

Ja, vintern er jo alltid stillere enn når det er sesong :D
 #272897  av kennethx

sotevik skrev:Ikke det at jeg har tenkt å konvertere,men jeg er en del på forumet til bmw bimmers.Det er stor aktivitet på det forumet.På dette forumet er det dødt i forhold.Forklaring :shock:
Tja...hvis du har fritidsproblemer kan du jo starte å lese på side 1 her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 97&start=0

:lol:

#273056  av ludde

For å gi trådstarter et realistisk svar så kan jeg bruke meg selv som ekesempel.

Jeg er 17 år, veldiginteressert i biler, men føler ikke at jeg har nok peiling til å svare noe annet enn svada. Hvis du vil vite hva resultatet av dette forumet hadde blitt hvis uvitende folk hadde svart overalt så kan du gå inn på mopedportalen.com Der har du et flott eksempel, fordi de har lest masse tull og bull så tror de at de kan svare på alt. Ergo, forumet inneholder like mye realistiske svar som om du hadde søkt på facebook.

Men når jeg en vakker og solfylt dag får meg mr2'en min så skal jeg svare så mye at jeg blir sparka ut :P

#273060  av bullit

celicat23 skrev:Det er veldig mange som er inne her og LESER, men det er få som faktisk skriver noe. En liten hard kjerne som tørr og gi lyd fra seg, mens mange som bare lusker rundt i buskene...
Det som også kan være en grunn til det er, er at visse personer her inne har ett litt større syn på seg selv enn de behøver. Det jeg mener med det, er at de som kanskje ikke poster like mye som dere rutinerte, ikke alltid skriver det riktige eller legger det på rett sted. Da kan det bli litt glefsing fra enkelte. Det skaper enn litt sånn "bedreviter-stemning" ovenfor de andre... Så for min del så har jeg mistet litt lysten på å poste ting her.
Men dette forumet er så absolutt mye bedre på dette enn mange andre forum, men vi kan fortsatt bli litt bedre :lol:

#273072  av celicat23

bullit skrev:Det som også kan være en grunn til det er, er at visse personer her inne har ett litt større syn på seg selv enn de behøver. Det jeg mener med det, er at de som kanskje ikke poster like mye som dere rutinerte, ikke alltid skriver det riktige eller legger det på rett sted. Da kan det bli litt glefsing fra enkelte. Det skaper enn litt sånn "bedreviter-stemning" ovenfor de andre... Så for min del så har jeg mistet litt lysten på å poste ting her.
Men dette forumet er så absolutt mye bedre på dette enn mange andre forum, men vi kan fortsatt bli litt bedre :lol:
Av hva jeg har sett her så syns jeg man skal være rimelig hårsår hvis man tar seg nær av irettesettelsene og kritikken man får her. Det er rimelig tamt i forhold til de fleste andre forum. Og sklir det ut i bilforumet-tendenser med bare dritt slenging og usakligheter så pleier moderatorene her og stoppe det fint opp.

Men selvsagt kan det være litt skremmende og være ny på en plass. Vi har da alle vært det en gang her inne. Og se nå: noen av oss er post-whores delux! :lol:

#273074  av kennethx

bullit skrev: Det som også kan være en grunn til det er, er at visse personer her inne har ett litt større syn på seg selv enn de behøver. Det jeg mener med det, er at de som kanskje ikke poster like mye som dere rutinerte, ikke alltid skriver det riktige eller legger det på rett sted. Da kan det bli litt glefsing fra enkelte. Det skaper enn litt sånn "bedreviter-stemning" ovenfor de andre... Så for min del så har jeg mistet litt lysten på å poste ting her.
Vel, det er det vi har moderatorer til. Å flytte posts som blir lagt på galt sted. Grunnen til at vi gjør det er for å holde forumet ryddig, og gjøre det lettere for andre som leter etter informasjon å finne det de letere etter. Akkurat det bør jo ikke få deg til å miste lysten til å poste, men heller lære noe av dine "feil" og gjøre det bedre neste gang. Det er ikke noe vondt ment, men som sagt er det viktig å holde informasjonen organisert...

#273075  av Marcus

Enig med ludde. Derfor svarer jeg bare på biltemaer der jeg har vært igjennom det samme selv... Jeg har ikke nok kompetanse til å gi noen andre råd enn de jeg selv har opplevd. Derfor holder jeg heller kjeft så personen ikke blir forvirret.

#273143  av 2fastgt4

Ja! Noen ganger føler jeg angsten treffe meg midt i bakhodet så jeg bare løper og gjemmer meg under trappa...

Synes noen av dere er noen skikkelige skumlinger :D :lol:

Fra spøk til revolver... du har nok helt rett i at det er mye lurkers her... dog er det som regel slik på alle forum - det er alltid langt flere lesere enn det er folk som gidder/tør/eller føler de har noe å bidra med... Det er bare slik folk er - ikke noe å gjøre med det, ikke er det vel egentlig noe feil eller problematisk heller[/quote]

jeg trodde strutser bare gjemte hodet i bak(k)en :roll:

#273152  av jumbo

2fastgt4 skrev:jeg trodde strutser bare gjemte hodet i bak(k)en :roll:
Bare når jeg holder på å kjøre ut med bil :wink:

#273172  av CelicaTurbo

Det er alltid mange som bare leser forum uten å selv delta, uten at det betyr at dem er redde eller nervøse for å delta av den grunn. Ikke alle føler et behov for det, og mange bruker forum som søkbar informasjonsdatabase ved problemer. Jeg selv er så godt som daglig innom tre internasjonale MR2-forum samt toymods.net og jeg har aldri/ekstremt sjeldent postet på noen av dem ;)