TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Carina E: Hva burde jeg gjøre med den, hva burde jeg kjøpe?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#273633  av ToyotaExtreme.dk

¨Det er MIN bil på billedet, og det er IKKE et ægte billede.
Fælgene er ændret i Photoshop ;-)

#273640  av celicat23

Har noen bilder av min gamle med 8x17" (pyse-)felger og kun toyota skjørtesettet montert. Hvis jeg husker det når jeg kommer hjem så kan jeg legge opp noen så du får se hvordan det blir.

#273663  av MercedesMotor

ToyotaExtreme.dk skrev:¨Det er MIN bil på billedet, og det er IKKE et ægte billede.
Fælgene er ændret i Photoshop ;-)
ER det din :O

Har prøvd å kontakte dg gjennom hjemmesiden din, men dt gikk ikke.
:) Fin bil ihvertfall, men dekker 17" tommere hjulbuen? eller burde jeg kjøpe 18" tommere?

#273664  av MercedesMotor

celicat23 skrev:Har noen bilder av min gamle med 8x17" (pyse-)felger og kun toyota skjørtesettet montert. Hvis jeg husker det når jeg kommer hjem så kan jeg legge opp noen så du får se hvordan det blir.
venter allerede.

#273690  av celicat23

MercedesMotor skrev:
celicat23 skrev:Har noen bilder av min gamle med 8x17" (pyse-)felger og kun toyota skjørtesettet montert. Hvis jeg husker det når jeg kommer hjem så kan jeg legge opp noen så du får se hvordan det blir.
venter allerede.
Her... Hadde bare ett 1.3mpixel kamera når jeg hadde bilen, så bildekvaliteten er der etter... Det illustrerer ivertfall mitt poeng: 17" er for små.
Vedlegg
pysefelger3.jpg
pysefelger3.jpg (28.1 kiB) Vist 846 ganger
pysefelger2.jpg
pysefelger2.jpg (40.68 kiB) Vist 847 ganger
pysefelger.jpg
pysefelger.jpg (48.23 kiB) Vist 847 ganger

#273726  av Daniel HS

MercedesMotor skrev:
Daniel HS skrev:Du kan jo begynne med blanke pærer i blinkerne? Evt få tak i leppe til frontfanger/bakfanger, noen diskrè sideskjørt, noen diskrè øyelokk. Fjerne hengerfeste? Ja, vet at det er praktisk. Litt grommere eksos, evt bare en ny endestuss. Lakkering av speil og dørhåndtak ol. Er mange småting som kan gjøres, som vil gjøre store forskjeller :)
Blanke pærer i blinkerne--->notert
lakkering skal skje, etter vinter ;)

Det er vanskelig å få tak i Leppe til Carina E, spesielt TTE leppa som ikke produseres lenger...finner heller ingen andre lepper til carina.

Takk for svar :)
Kan sikkert kjøpe leppe til andre biler å modifisere til den, feks til Celica t20, eller Avensis... Er bare å sjekke ut litt på diverse stylingsider på nettet :wink:

#273727  av ErikG

Synes denne er fet
Bilde

#273730  av FireFox

ErikG skrev:Synes denne er fet
Bilde
enig, men fetere når den var rød ;)

#273764  av MercedesMotor

ToyotaExtreme.dk skrev:@Mercedesmotor.

Ja det er min, eller rettere. Jeg solgte den sidste år, men havde den i over 10 år.

Der er noget om den her http://godskesen.homepage.dk og her
http://www.toyotaextreme.dk/brugsedeb.asp?bil=4613

På sidste link kan du se fælgene i den 'rigtige' størrelse.
205/40-17 Yokohama
Har sett på hjemmesiden din før. Mye info der :) thanks

#273769  av MercedesMotor

celicat23 skrev:
MercedesMotor skrev:
venter allerede.
Her... Hadde bare ett 1.3mpixel kamera når jeg hadde bilen, så bildekvaliteten er der etter... Det illustrerer ivertfall mitt poeng: 17" er for små.
Ser det nå, da blir det 18" tommere ass ;)
Takk for bildene :)

#275127  av Lørnings

FireFox skrev:
ErikG skrev:Synes denne er fet
Bilde
enig, men fetere når den var rød ;)
Jeg hadde ikke skjønt at det var en carina en gang!! :P

#275208  av MercedesMotor

Jeg lurer på en ting: Fungerer en Carina E med 18" tommere noe bra? Tenker i hodet mitt at hvis jeg kjører med 18" tommere på en fartsdump så går ikke det så bra...

Vil bilen dra dårligere pga store felgere? eller går alt sammen bra?

Hvis du har hatt 18" tommere på din Carina E uten noen problemer i det hele tatt så lurer jeg på hva dekkbredden var.

En ting til...får jeg registrert bilen med 18" tommere?

#275223  av Lørnings

Så lenge dekkets rulle omkrets ikke forandres mer enn +/-5% fra orginal dim. så går det greit, det står i STRO-boka..den ligger sikkert ute på nettet et sted! :wink:

#275238  av celicat23

MercedesMotor skrev:Jeg lurer på en ting: Fungerer en Carina E med 18" tommere noe bra? Tenker i hodet mitt at hvis jeg kjører med 18" tommere på en fartsdump så går ikke det så bra...
Du skal kjøre rimelig fort over fartsdumpa hvis du skal ødlegge felgen da.. Såpass fort at du tar med deg hele forstillinga samtidig :)
MercedesMotor skrev:Vil bilen dra dårligere pga store felgere? eller går alt sammen bra?
Merket ikke noe spesielt forskjell med min. Var 2.0L 16v motoren da..
MercedesMotor skrev:Hvis du har hatt 18" tommere på din Carina E uten noen problemer i det hele tatt så lurer jeg på hva dekkbredden var.
Dekkene var 215/40/18
MercedesMotor skrev:En ting til...får jeg registrert bilen med 18" tommere?
Nei, du får den ikke registrert med 18" etter hva jeg vet.