Side 2 av 2

Legg innLagt inn:14 des 2007 20:49
av steffen karlstad
Morten skrev:
steffen karlstad skrev:...siden wiseco sine stempler har orginal comp og rådene altid er svakeste punkt.
Foeler ikke helt dette stemmer med den gjennomsnittlige toyota motor, da de ofte har overaskende sterke raader. Skal ikke si sikkert paa tidlig 4age (40mm/18mm versjonen), men seine versjonen er blitt brukt paa over 500hk i flere bygg med org raadene (er i utlandet naa, saa unskyld rar staving). Ellers lykke til med et morsomt og spennende prosjekt med stort potensial. :)
det er 43 mm big end på rådene mine. dimensjonerer for mye mere en effekten jeg skal ta ut. vet toyota motorene (supra) har ekstremt kraftige råder. men etanol gjør også sitt med at jeg trenger kraftigere råder.
bruker også arp bolter på veivbukkene, rådebukker og toppen. så dette skal holde..

Legg innLagt inn:15 des 2007 12:33
av ArildM
Better to be safe than sorry 8)

Legg innLagt inn:16 des 2007 16:03
av AE86 Drifter
Hva har du gjort med motor bloka?se bortifra råder/stempler.
under spyling av stempler?

Legg innLagt inn:16 des 2007 20:00
av Amund
er underspyling orginalt.... i vert fall på 87+ blokka :wink:

Legg innLagt inn:17 des 2007 05:00
av Morten
steffen karlstad skrev:det er 43 mm big end på rådene mine. dimensjonerer for mye mere en effekten jeg skal ta ut. vet toyota motorene (supra) har ekstremt kraftige råder. men etanol gjør også sitt med at jeg trenger kraftigere råder.
bruker også arp bolter på veivbukkene, rådebukker og toppen. så dette skal holde..
Husk aa dobbelsjekke klaring mellom ARP studen og fordeler akslingen naar du setter sammen (ikke gaa paa samme blemma som meg der..) :wink:

Legg innLagt inn:17 des 2007 12:16
av steffen karlstad
AE86 Drifter skrev:Hva har du gjort med motor bloka?se bortifra råder/stempler.
under spyling av stempler?
planslipt og honet. ikke underspyling med enda en gang herligheten med e85 (kjøler)..

Legg innLagt inn:17 des 2007 12:16
av steffen karlstad
Morten skrev:
steffen karlstad skrev:det er 43 mm big end på rådene mine. dimensjonerer for mye mere en effekten jeg skal ta ut. vet toyota motorene (supra) har ekstremt kraftige råder. men etanol gjør også sitt med at jeg trenger kraftigere råder.
bruker også arp bolter på veivbukkene, rådebukker og toppen. så dette skal holde..
Husk aa dobbelsjekke klaring mellom ARP studen og fordeler akslingen naar du setter sammen (ikke gaa paa samme blemma som meg der..) :wink:
leste om dette, takk for tipset.

Legg innLagt inn:10 jan 2008 12:08
av steffen karlstad
liten update.

buret helt ferdig..

har malt det svart men det har jeg ikke bilder av--

Legg innLagt inn:10 jan 2008 14:03
av ArildM
Kan bli litt småheftig dette ser det ut som :lol: