TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Treg respons ved hurtig gasspÃ¥drag..Ã…rsak?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#274429  av Mr2Even

Larsen skrev:Hvis du har startgass så kan du jo sjekke om den suger falsk luft ved å spraye startgass rundt innsuget og høre etter om turtallet endrer seg. Ellers så kan du jo sjekke om TPS sensoren har riktige verdier.
TPS'en er justert og da gikk den litt bedre, men den er fortsatt ikke helt god. Jeg skal prøve det med start gass.. smart

#274430  av Mr2Even

323F GTX skrev: Har samme problem med min... Har knotet lenge med å finne årsaken Og har ikke hatt noe hell ennå. Skal høre om Toyparts har tid til å se litt på bilen denne uken. Håper det er noe så simpelt som tenningen. Bilen din bruker vel ikke tilfeldigvis noe jævlig med bensin også?

Har nye plugger, og de andre tenningsdelene er skiftet for ikke lenge siden også.. så tviler på det er der problemet ligger. Mener mr2even hadde en liknende tråd for en tid siden der han skiftet det meste av tenningsdeler også? :P
Nei bilen min bruker ikke noe mer enn orginalt tror jeg. Detb stemmer det at jeg hadde en lignende tråd og at jeg skiftet det meste av tenningsdeler, så jeg får prøve disse andre rådene.

Gi tilbakemeldig etter du har hatt bilen hos Toyparts da..

Hvor ofte er forresten lurt å bytte fordeleren ?

#274431  av Mr2Even

Xlr8 skrev:hvor langt er bilen gådt? kansje vere verdt og bytte lamdasonden vist den er full av carbon så den leser av magert og kompanserer med og feite opp bensin blandinga?
hadde lignende problem før jeg bytta motor til turbo.
fuska under 3000rpm ved fullgass..
Akkurat, men Lambdaen min var byttet for et par år siden, så det er nok ikke den.
Motoren har gått snart 70000km og bilen snart 230000.
Sist redigert av Mr2Even den 13 des 2007 15:46, redigert 1 gang totalt.

#274432  av Mr2Even

Haugrud skrev:Hadde det samme på min også. da var det det vakuumrøret som sittter på innsuget som går til vakuumsensoren som hadde knekt. min brukte noe enormt med bensin og hakket også på lave turtall. Er ikke sikkert det er det problemet dere har, men kanskje det er til hjelp :roll:
Sjekket dette idag, men den var hel og fin :)

#275977  av Fantare

Har noe av det samme jeg og. Bilen går dårlig opp til rundt 5000, så jager den 2-3sec når jeg stopper og når jeg holder jevn gass så får motoren motstand slik at jeg må gasse på litt igjen for at den skal gå fint igjen..

Har vært til toyota 2 ganger med bilen uten hell..
Men har byttet; Rotor, fordelerlokk, tennpluggledninger, tennplugger, luftfilter, prøvd kondensfjerner..

Blir nesten lei av bilen!

#275990  av Larsen

Fantare skrev:Har noe av det samme jeg og. Bilen går dårlig opp til rundt 5000, så jager den 2-3sec når jeg stopper og når jeg holder jevn gass så får motoren motstand slik at jeg må gasse på litt igjen for at den skal gå fint igjen..

Men har byttet; Rotor, fordelerlokk, tennpluggledninger, tennplugger, luftfilter, prøvd kondensfjerner..

Hva med å sjekke hva som er skrevet i posten ovenfor. Det er ikke gitt at du har det samme problem som alle mr2even.

#276082  av Mr2Even

Larsen skrev:
Fantare skrev:Har noe av det samme jeg og. Bilen går dårlig opp til rundt 5000, så jager den 2-3sec når jeg stopper og når jeg holder jevn gass så får motoren motstand slik at jeg må gasse på litt igjen for at den skal gå fint igjen..

Hva med å sjekke hva som er skrevet i posten ovenfor. Det er ikke gitt at du har det samme problem som alle mr2even.
Hva mener du?

#276085  av mr2storbrua

Hva mener du?
Tror han mente at Fantare skulle sjekke postene ovenfor.
Det er ikke gitt at du har det samme problem som alle mr2even.
Tror "alle" egentlig skulle vært fjerna...
 #276088  av Bite me...!

mulig du nermer deg et ras.... :idea:

#276092  av 323F GTX

Håper da virkelig ikke det.. jeg har samme symptomer på min :shock:

#276094  av Bite me...!

Kjøp turbomotor det er en ny verden... :lol: Bare å ta opp lån 3gen motoren er ikke fullt så slapp som gtien :D

#276143  av Larsen

Bite me...! skrev:Kjøp turbomotor det er en ny verden... :lol: Bare å ta opp lån 3gen motoren er ikke fullt så slapp som gtien :D
Ja hvorfor tar vi ikke alle opp lån og kjøper oss en turbo motor...

#276213  av Mr2Even

mr2storbrua skrev:
Hva mener du?
Tror han mente at Fantare skulle sjekke postene ovenfor.
Det er ikke gitt at du har det samme problem som alle mr2even.
Tror "alle" egentlig skulle vært fjerna...
Ja du har nok rett :wink:
 #276214  av Mr2Even

Bite me...! skrev:mulig du nermer deg et ras.... :idea:
Nja,.. Tror ikke det er tilfelle hos meg men. Jeg har kjørt med bilen slik i 3år nå og den har ikke blitt værre, heller bedre med ting jeg har fikset. Jeg tror årsaken kommer av at motoren er litt ute av "Tune" fortsatt, noen justeringer som skal til, bytte av småting, eller kanskje at det er litt undertrykk i motoren som er årsaken.
 #276289  av Fantare

Mr2Even skrev:eller kanskje at det er litt undertrykk i motoren som er årsaken.
Mener med det :?: :)