Side 2 av 2

Legg innLagt inn:01 mar 2004 07:30
av Kjelliken
:? mener den kostet rundt 400 kr er ikke sikker.
har justert ventilen slik jeg ble fortalt at den skulle stilles inn.
og da slipper den ikke ut luft ved tomgang.

har justert den litt hard slik at den holder mot standen rimelig bra selv eter oppspoling også. Følger en med på ladetrykket så går instillingen greit tok noen prøverunder med forkjellige innstillinger før jeg ble fornøyd.

men lyden er ikke noe og si på. hadde regnet med at det skulle være mer lyd i denne.
kan jo selfølgelig være gunnet lavt lade trykk at den ikke lager så allt for mye lyd. :oops:

Men jeg føler at den er helt grei.

Legg innLagt inn:01 mar 2004 09:46
av CelicaTurbo
det er nok ladetrykket som gjør det ja, eventuellt at den er litt stramt innstillt men så lenge bilen din har luftmengdemåler er det bare fordelaktig det da.. Det vil nok hjelpe mye å få litt høyere trykk i kjerra :)

Legg innLagt inn:01 mar 2004 14:26
av Kjelliken
:D litt off topic men jeg vurdere å få trykket mit opp i 1.1
og chippe den samtidig da regner jeg med at det skal bli litt mer futt i bilen min.

ellers er jeg nå på full jakt eter eksos anlegg 3" hele veien..... :twisted:

Legg innLagt inn:01 mar 2004 14:41
av CelicaTurbo
Du har jo en Carlos da og den har ECU med nok fuel/ignition maps til rundt 1.1 bar så det er begrenset nytte av chip på din bil da.. en fordel så klart men det er litt vanskelig å si hvor mye vinning du kan hente på dette.. chipper for disse bilene er også ganske dyre siden dem må programmeres mens bilen står på rulle (det eksisterer chipper som ikke trenger dette men dem er verdiløse omtrent)..

Full eksos, du kan jo se på Aussie anlegget til Kenneth da.. meget bra, fin lyd uten å være plagsom høyt.. ellers kan man jo kombinere Aussie eller annen downpipe med alle andre typer eksos også da, HKS, Blitz osv.. om man vil ha mest mulig brøl :)

Legg innLagt inn:01 mar 2004 15:14
av kennethx
Nå har jeg ennå ikke prøvd å ta ut det som ser ut til å være en instatts i endestussen.....

Jepp, er bare å stikke innom det om du vil se/høre litt

Legg innLagt inn:01 mar 2004 20:46
av GT4 CS
Kjelliken skrev::D litt off topic men jeg vurdere å få trykket mit opp i 1.1
og chippe den samtidig da regner jeg med at det skal bli litt mer futt i bilen min.

ellers er jeg nå på full jakt eter eksos anlegg 3" hele veien..... :twisted:
Hvis jeg kan komme med et råd, ikke skru opp trykket mer enn til 1 bar uten at du er sikker på at turboen, "alle" slanger, plugger osv er i tipp topp stand. Jeg har også hørt at chip er nesten som å kaste penger ut av vinduet når det gjelder gt4, spar pengene til større turbo og datasprut :twisted:

Ellers kan jeg si at med 3" eksos hele veien så mister du en del av effekten på lavere turtall, mens det øker på høyere. Jeg har iallefall blitt anbefalt å bytte downpipen til en med litt større diameter, montere 2,5" fra downpipen (eller cat'n) og bakover. Så er det fritt valg på øverste hylle når det gjelder "loffvarmer" bakerst. Jeg går for 4,5" 8)

Legg innLagt inn:02 mar 2004 11:39
av Kjelliken
:D Takkker for utrolig mye god info her dette var skikkelig givende.
Jepp, er bare å stikke innom det om du vil se/høre litt
8) hadde jo vert morro det.

Er jo ikke så langt til byen så det må jeg jo kunne få tid til en av dagene...
når det passer for deg så klart :D Kennethx

Legg innLagt inn:02 mar 2004 15:29
av kennethx
Ja, det er stort sett det samme. Bare ring på forhånd så finner vi ut av det :)

Legg innLagt inn:18 mar 2004 20:58
av CelicaT4WD
Kjelliken; hva er diameteren på den Samco-slangen du har kjøpt hos Kollevold i utgangen hvor dumpen er montert? Er det standardstr på dette mon tro?