Side 2 av 4

Legg innLagt inn:02 mar 2004 11:45
av Kjelliken
:D Jeg har jo framdeles beholdt kald luft røret som er orginalt inn til luftfilter boksen som du kan se helt nede i høyre hjørne av nederste bilde ca 45 grader inn til luftfilteret.

så det skulle være greit har sett andre løsninger på dette og skal se om jeg finner web page igjen :oops:

men funker ganske bra dette 8)

Legg innLagt inn:02 mar 2004 18:15
av GT4 CS
Har fått tilbud fra Kollevold og TRS autoteknikk nå.
Kollevold skal ha 7300,-(inkl frakt) for mongoose (2,5" rør og 4,5" enderør, Cat.back).

TRS Autoteknikk skal ha 6526,- (inkl frakt) for hks hiper (3" rør og 4,7" enderør, cat.back)

Lurer på hvem jeg skal velge. Har mest lyst på 2,5" rør da jeg ikke kjører mest på høyt turtall, men igjen har jeg mer lyst å ha hks eksos. :?

Legger ved noen bilder av hks sin "loffvarmer"

Legg innLagt inn:02 mar 2004 18:16
av GT4 CS
oooops, det siste bildet ble litt stort. :oops:

Legg innLagt inn:02 mar 2004 18:48
av Kjelliken
:shock: jeg her en svak magefølelse om at jeg heller mot HKS selv også og så en ausssie downpipe..

er meget fett det HKS anlegget har en kompis med en nissan 200 sx som har HKS Hiper og det er rett og slett rått. Skal ta meg en tur til byen en dag og se på Kennethx sitt anlegg å titte litt på det.

:)

Legg innLagt inn:02 mar 2004 22:52
av CelicaTurbo
Stemmer for HKS :)

Legg innLagt inn:02 mar 2004 22:57
av kennethx
Her er forresten noen bilder av Aussie anlegget mitt før jeg fikk det montert.

Downpipe:
Bilde

Midpipe + racing cat (forøvrig montert feil vei) :oops: :oops:

Bilde

Muffler:
Bilde

Legg innLagt inn:02 mar 2004 22:58
av MR2turbo
Tror jeg ville valgt HKS fremfor mongoose.. ;) Det gjør ikke noe om det er 3"...

Legg innLagt inn:04 mar 2004 09:26
av Kjelliken
8) Sånn nå har no eg kjøpt meg eksos. og det ble følgende...

Aussie down pipe 3"
og HKS hiper muffler derifra og bak. 3" og 4 1/2" stuss+ db killer
så her skal det nok skje litt av hvert. Så har jeg også bestilt irideum plugger så de skal skiftes samtidig.

da er det bare litt plukk igjen så skal trykket opp justeres om et par måneder. :?

Legg innLagt inn:04 mar 2004 15:35
av CelicaTurbo
trykker kommer nå opp en 0.15-0.2 bar bare på eksosen så jeg tenker du vil merke det godt.. i tillegg til at turboen ikke vil falle like mye på trynet rundt 5000 o/min som den gjør nå :)

Legg innLagt inn:04 mar 2004 15:38
av kennethx
Jupp, den drar mye bedre på high end når du åpner opp litt. Med anlegget mitt trykker jeg 0,9-0.95 bar uten ekstra mods.

Legg innLagt inn:04 mar 2004 16:16
av Christian
Med org downpipe og 3" eksos på gamle motoren min falt trykket fra 1,0kg til 0,6 ved ca 5500rpm....Med Aussie downpipen holdt den 1,0 til rødlinja :)

Legg innLagt inn:04 mar 2004 16:51
av larsst185
hva koster en sånn downpipe.?

Legg innLagt inn:04 mar 2004 16:58
av Christian
Husker ikke i farten, men mener den kom på rundt 3500 inkl frakt og mva.

Legg innLagt inn:05 mar 2004 00:16
av Kjelliken
:D Stemmer nok rimelig bra det . Koster 238 pund i fra fensport for den down pipen.

Legg innLagt inn:06 mar 2004 19:28
av jostein_loenning
Kjører med Aussie DP pluss CP uten noe form for cat :D
Bakerst har eg HKS Hiper som eg bestilte hos Importtuning 5700kr
Måtte nappa av slangen til turbosensor for å unngå fuelcut,kjører no med autometer boost meter.Lader ca 0.8bar med bleed vent skrudd igjen og med ractive filter.Opstettet er heilt enormt nett som å få ein ny bil, men er eit h :evil: vete å montera.Måtte løysa oljefilterholder for å få downpiupen men det er verdt det...