TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra med flip-up dører

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#35476  av kennethx

Synes det var litt jalla jeg de dørene der. Du må først forsiktig åpne døren og så forsiktig skyve den opp med å ta hånden under og dille dalle.

Det skal bare pssssssshhhhhh, der gikk døren rett opp på skrå. ikke noe sånn ut og så opp greier. Men det er vel vanskelig å få til om det ikke er designet slik fra grunnen av....

#35477  av chris

kennethx skrev:Synes det var litt jalla jeg de dørene der. Du må først forsiktig åpne døren og så forsiktig skyve den opp med å ta hånden under og dille dalle.

Det skal bare pssssssshhhhhh, der gikk døren rett opp på skrå. ikke noe sånn ut og så opp greier. Men det er vel vanskelig å få til om det ikke er designet slik fra grunnen av....
Det er da vel hydraulikk å få kjøpt? I hvert fall i de kit'ene jeg har sett. Åpner døra litt ut, og så pssssssssh så går døra rett opp. Når det ikke er designet for sånt i fra grunnen av, så får man trøbbel med vindusrammer og sånt. F.eks. med MR2 og Celica, som ikke har rammer rundt dørvinduene, så ligger de klemt inntil en gummilist. Blir ganske umulig å skyve den rett opp, uten å måtte ut en liten cm eller to først.

#35478  av kennethx

jo, men viss du DL'er videoene som Goose la ut linker til, så ser det skikkelig jalla ut synes jeg. De må åpne døren masse på vanlig vis, før de kan skyve den oppover. ser bare teit ut.

#35480  av chris

kennethx skrev:jo, men viss du DL'er videoene som Goose la ut linker til, så ser det skikkelig jalla ut synes jeg. De må åpne døren masse på vanlig vis, før de kan skyve den oppover. ser bare teit ut.
okay, har ikke downa de videoene, men har sett en del andre kit, der man bare trenger åpne noen få cm ut, før de går opp mer eller mindre av seg selv. :)

#35481  av kennethx

Last ned videoene og se, de lå på en kjapp server...

#35486  av Goose

har dere linker og vidoer til de hydrauliske kitene?

#35490  av chris

Goose skrev:har dere linker og vidoer til de hydrauliske kitene?
nei, hadde linker, men forsvant når jeg fikk windows-tryn... :(
videoer har jeg ikke sett.

men vet det finnes hydrauliske kit i hvert fall.

#35685  av erling

kennethx skrev:Synes det var litt jalla jeg de dørene der. Du må først forsiktig åpne døren og så forsiktig skyve den opp med å ta hånden under og dille dalle.
Ja, det der virka fjollete. Det er jo "player-entrëen" som er poenget med slike dører? Kanke stå slik å kløne.. :wink: Men det er vel som Chris sier, ikke så teknisk enkelt å få til noe bedre.

#35943  av @lpher

Det ER ikke lov!! :o

@lpher
Vedlegg
mk35-more.jpg
mk35-more.jpg (23.68 kiB) Vist 3174 ganger
mk35.jpg
mk35.jpg (33.35 kiB) Vist 3174 ganger

#35958  av MR2turbo

urk.. :?