TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• komplett overhaling av 3sge motor pÃ¥ mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #282605  av PerX

marlboro1310 skrev:du har ikke vurdert å bare enkelt og greit gå å investere i en 3SGTE 2. eller 3. gen? er jo ikke SÅ gal pris, og så mye mye mere moro også... :D
jo har tenkt tanken :D
men siden jeg nettopp har kjøpt bilen så tenkte jeg på å få fiksa den litt og få kjørt med den, før æ begynner med noe heftigere ;)
 #282734  av PerX

i dag var man innom lokale toyota forhandleren, sku bestille delene. alt så jo helt lovandes bra ut, helt til han nevnte 5sfe motor, som det orginalt skal stå på den, og jeg mene jo at den har 3sge. såe blir nåkk riving av motoren før bestilling av deler :D
er jo importbil i fra statene, han bak skranken mente nu at det også kan være at det er bare en 2liters klistremerke som er klistra på for å få mindre avgifta i norge.. ?
 #282737  av CelicaTurbo

Er det importbil fra USA så er det orginalt 5S-FE 2.2 liter ja, men om jeg forstår deg rett så mener du at det er byttet motor? Uansett, ta en titt på siden regreim-dekselet, mot toppen, står det "3S" med ganske store trykte bokstaver der så har du 2.0 literen ;)
 #282912  av PerX

CelicaTurbo skrev:Er det importbil fra USA så er det orginalt 5S-FE 2.2 liter ja, men om jeg forstår deg rett så mener du at det er byttet motor? Uansett, ta en titt på siden regreim-dekselet, mot toppen, står det "3S" med ganske store trykte bokstaver der så har du 2.0 literen ;)
Skal gjøre d :)