TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ønsker info om MR2 Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #286866  av Mr2Even

Vil bare si at som regel så er en mr2 mk2 en dyr bil å eie. For deg blir også forsikringen dyr og den bruker en del bensin.
Du vil ikke unngå å måtte skru eller rette på ting på den heller. Det er tross alt snakk om en 16år, kanskje 18 år gammel sportsbil, tenk deg godt om og vær på vakt når du skal kjøpe en. Mr2 har dyre deler og det er alltid en grunn for at noen skal selge. Det kan godt hende det er noe galt med bilen. Ikke stol på alt som blir sagt!
 #286882  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Vil bare si at som regel så er en mr2 mk2 en dyr bil å eie. For deg blir også forsikringen dyr og den bruker en del bensin.
Du vil ikke unngå å måtte skru eller rette på ting på den heller. Det er tross alt snakk om en 16år, kanskje 18 år gammel sportsbil, tenk deg godt om og vær på vakt når du skal kjøpe en. Mr2 har dyre deler og det er alltid en grunn for at noen skal selge. Det kan godt hende det er noe galt med bilen. Ikke stol på alt som blir sagt!

det er helt riktig. Ta deg god tid før du bestemmer deg for en, og ikke ta den første og den beste.
Jeg kjøpte ikke bil før jeg hadde sett på 10 stykker :shock: men så fikk jeg et strøkent eksemplar da og har ikke hatt noe problemer eller uforutsette utgifter.

Min bli bruker ca 0,8l på mila ved blandet kjøring.
 #286898  av Ullsokk

Har funnet en 92 modell som jeg skal og se på imorgen, og om den ser bra ut, så er det naf test next.
Står til Lagring på verkstedet til faren hans, så de kunne ta og heise den opp så jeg fikk sett skikkelig på understellet.

Eneste var at den er begynt å bli litt matt i lakken, men med litt polering så tenker jeg det holder til jeg har fått noen lønninger til :)
Bilen er også vinterparkert, og har gått 172k, så ser jo bra ut så langt.

Bilde
 #286937  av GhostRider88

Ullsokk skrev:Har funnet en 92 modell som jeg skal og se på imorgen, og om den ser bra ut, så er det naf test next.
Står til Lagring på verkstedet til faren hans, så de kunne ta og heise den opp så jeg fikk sett skikkelig på understellet.

Eneste var at den er begynt å bli litt matt i lakken, men med litt polering så tenker jeg det holder til jeg har fått noen lønninger til :)
Bilen er også vinterparkert, og har gått 172k, så ser jo bra ut så langt.

Bilde
så ikke dum ut den nei ;) Post resultatet av titten da :)
 #286944  av Helgeland

KinG^KaoZ skrev:Forsikringen er det eneste jeg synes er kjipt med mr2, betaler 13.000 med full kasko, 21Ar. Ellers var den helt verdt pengene!
sorry off topic, men jeg betaler 25 000.- for full kasko, med startsperre og alarm..

hva forsikringselskap bruker du??

når jeg ringte tundt var gjensidige biligst. med 25 000.- ca. betaler 2300.- i mnd. med 16 000. kjørelengde..
 #286948  av Ullsokk

GhostRider88 skrev:
Ullsokk skrev:
Det skal jeg gjøre vettu ;)

Noen som har noen tips til spes ting jeg bør se ekstra godt på?
 #286961  av WaxFraq

nå vet ikke jeg hvordan det er med salting osv der nede på vinteren..
men se etter rust i dørken, i underkant av dørene, i hjulbuene..
også kollisjons skader..at alle skjøter mellom skjermer og dører stemmer, panser og skjermer osv...
olje forbruk på en gti gir deg en pekepinne på hvordan ting er..

når du prøvekjører den så skal alt oppleves tight! :D
lykke til!!!
 #287014  av Ullsokk

GhostRider88 skrev:
Ullsokk skrev:
Resultat.

Har nå vert og sett på bilen, og den så meget bra ut, ikke noe av rust, hadde bilen på bukk og fikk sett skikkelig under, Lite til 0 oljeforbruk, tight og fin gir, ingen raping ved giring, bremsene tok gjevnt, såvidt jeg merket, bilen startet lett og fint, har stått inne siden desember. ( Vinterparkert )

Nå skal jeg bestille time hos naf, og om det ser bra ut der, så kjøper jeg den :)

Tok noen bilder når vi først var der oppe.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #287043  av GhostRider88

Den så jo veldig velholdt ut! Trur du med trygghet kan gå for denne om... men er nok en sikkerhet å ta den på naf test først.
Gjorde ikke det når jeg kjøpte bil, men er jo en sikkerhet. (gjorde det i ettertid da og de eneste som ble funnet var en slakk håndbrekk wire) ;)
 #287054  av KinG^KaoZ

Helgeland skrev:
KinG^KaoZ skrev:Forsikringen er det eneste jeg synes er kjipt med mr2, betaler 13.000 med full kasko, 21Ar. Ellers var den helt verdt pengene!
sorry off topic, men jeg betaler 25 000.- for full kasko, med startsperre og alarm..

hva forsikringselskap bruker du??

når jeg ringte tundt var gjensidige biligst. med 25 000.- ca. betaler 2300.- i mnd. med 16 000. kjørelengde..
Gjensidige! Jeg har 60% bonus tror jeg, + alarm.
 #287065  av inzane2012

ja jeg kan ikke annet enn å bekrefte det som har blitt sagt her, ver veldig påpasselig med å sjekke alt du kan tenke på før du kjøper en mk2, det har jeg smertelig fått erfare...
men jeg betaler ca 3000 med 30% bonus på ansvar hos IF;) først skulle di ha litt over 5000 tusen, men etter å ha gidd faen i å betale rekninga og venta noen måner før jeg ringte opp igjen fikk jeg den ned med over 2 lapper:P hehe...
 #287103  av WaxFraq

jeg fikk tryggvesta til å regne til meg nå...ca 10 500,- full kasko, 50% bonus, garasje, alarm, 6000km kjørelengde, ingen sjåfører under 23.
I fjor betalte jeg 16 000,- i gjensidige..fucked up shit!
 #287125  av inzane2012

kan forresten komme med en tilleggsopplysning om at jeg ikke er mer enn 21(blir 22 i juni) og jeg økte kjørelengden fra 8000km til 12000km i året...
 #287274  av Abramz

Forsikre den i postbanken..
Der e d billigst..
Min 3sgte så betale æ ikke mer en 15 i året..
Gjensidige å vesta ville ikke gi mæ forsikring :s