TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Project IS200 Sport

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #291345  av QuiNlan

tunamgu skrev:hvor mye ga du for skifte av regreim?

man får kw variante 3 til 12000 inkl frakt til strømstad.hadde selv tenkt å kjøre dit og hente.kanskje gruppekjøp hadde vært noe?
Heh, har ikke betalt regreimskifte enda, har ikke hatt tid. Men, jeg prata med de før jeg leverte bilen inn og da fikk jeg en pris på ca 5100, noe som etter min mening er helt respektabelt.

Hvor får man tak i KW variant 3 til 12000 inkl frakt til strømstad? Et gruppekjøp hadde ikke vært dumt det heller. Hadde vært greit å gjort det innen 2 uker isåfall.
 #291351  av QuiNlan

galx skrev:Hva må du ut med for denne manifoilen ?
£650 -rabatt + moms og frakt. Prisen eksakt er ennå uvist. Det er ikke jeg som bestiller, men en kammerat av meg, så han legger ut i første omgang. Nå jobber vi med å få tak i KW til en rimelig pris.
 #291352  av QuiNlan

tunamgu skrev:http://cgi.ebay.de/KW-Gewindefahrwerk-V ... 18Q2el1247

1500€ inkl frakt til strømstad hvis du betaler via paypal utenfor ebay,så de slipper ebay fee.har maila de og blitt enig om prisen.tok 14 dager før du har de.
Ok, må tenke på saken. Får ikke penger inn på konto før 13. juni, så å betale noe på forskudd før den 13. blir vanskelig.

Har sendt mail til Protrim.no for pris på KW Variante 3.
 #291370  av Neo

QuiNlan skrev:
galx skrev:Hva må du ut med for denne manifoilen ?
£650 -rabatt + moms og frakt. Prisen eksakt er ennå uvist. Det er ikke jeg som bestiller, men en kammerat av meg, så han legger ut i første omgang. Nå jobber vi med å få tak i KW til en rimelig pris.
650 pund for di grenrørene?.. det er 6552 kr det + frakt og moms :shock: .. du kunne ha spart deg 5600 kr med og kjøpe di grenrørene jeg og galx satser på
 #291408  av Geir

QuiNlan skrev:
tunamgu skrev:hvor mye ga du for skifte av regreim?
Heh, har ikke betalt regreimskifte enda, har ikke hatt tid. Men, jeg prata med de før jeg leverte bilen inn og da fikk jeg en pris på ca 5100, noe som etter min mening er helt respektabelt.
Funnemark Larvik gjorde det for 4379,- da jeg byttet i fjor. Prut ned prisen! ;)
 #291458  av QuiNlan

Får en del rabatt på grenrøra da, men vet ikke hvor mye. Jeg vil helst ha de i messingfarge :)

Noen som vet hvordan D2 sine coilovers er? Følger det med TUV papirer på disse? De koster tross alt under halvparten av KW sine. Fikk pris fra protrim.no i dag, og de sa at settet kunne gå for 15k pluss frakt.
 #291459  av tunamgu

det er ikke tuv godkjent.du kan få kjøpe mine brukte d2 coilover for 2500kr.
 #292700  av QuiNlan

Da er HKS Silent Hi power back box, EBC brake pads Front/Rear Greenstuff – Premium Roadsport Pads og Katana exhaust manifold kommet. De kom faktisk for noen dager siden. Rask leveringstid.

Monteringa skjer ikke før i uke 26, men jeg må si jeg gleder meg som en unge.

Vurderer å kjøpe ny downpipe i samme slengen. Kan nevne at sammen med back boxen fulgte det med rør som strekker seg ca 1,5 meter bakover, som på bildet. Så, til den prisen vil jeg påsta at man får en del for pengene.

Vredestein Sessanta 235/35 R19 er bestilt, KW Variante 3 er straks bestilt :) Felger blir også straks bestilt. Særs heavy expenses denne måneden :) Til uka må jeg se om jeg finner karosseriverkstedet som jeg ble tipset om, som jeg har blitt tipset om at har valseutstyr. Da blir det valsing av bakskjermer, ihvertfall valse inn skjermkanten, vet ikke om det er vits i å valse så mye mer, i og med at bredden på dekket er 235 og innpresset på felgen er ET45. De som valser vet sikkert. Tjelta karosseri tror jeg det het, skal visst ligge like i nærheten.
 #294783  av QuiNlan

PÃ¥ tide med en liten oppdatering.

Onsdag 25. juni ble den nye potta og grenrøra montert.
Bilde1 004.jpg
Bilde1 004.jpg (1.92 MiB) Vist 1721 ganger
Bilde1 007.jpg
Bilde1 007.jpg (1.95 MiB) Vist 1721 ganger
Bilde1 009.jpg
Bilde1 009.jpg (2.02 MiB) Vist 1721 ganger
 #294786  av QuiNlan

Når vi skulle montere manifolden fant vi ut etterhvert at den ikke passet. Den ene lamdatilpassningen var ikke tilpasset alikevel. Lamdaen tok borti gearkassa (automatgear), slik at vi ikke fikk festet den. Var også masse slanger og drit nedi der som var i veien. Løsningen var å bøye litt på disse, og endre vinkelen på lamdatilpasningen, slik at den ikke tok borti gearkassa. Ikke nok med det, lamdaer er det mest upraktiske jeg har sett på en bil tror jeg. Slitne som disse var, var det bare såvidt vi fikk de ut, og så var det bare så vidt vi greide å skru de inn igjen. På første forsøk greide vi å skru de i på feil sted, dvs. at den som skulle stå øverst, kom nederst osv. Måtte jo skru de av igjen, og ødela både gjengene i lamdaene og i festet på manifolden, men heldigvis fikk vi de på etter et helsikkes slit.
Bilde1 011.jpg
Bilde1 011.jpg (1.55 MiB) Vist 1721 ganger
Bilde1 012.jpg
Bilde1 012.jpg (1.87 MiB) Vist 1718 ganger
Bilde1 013.jpg
Bilde1 013.jpg (1.45 MiB) Vist 1718 ganger
Slik så det ut etter at vi endret vinkelen på lamdafestet, meget jalla, men det er nå ihvertfall tett, og det er ingen som ser det.
Bilde1 015.jpg
Bilde1 015.jpg (1.55 MiB) Vist 1717 ganger
Bilde1 014.jpg
Bilde1 014.jpg (1.73 MiB) Vist 1720 ganger
Jeg lurer jo på en ting, er det noen her inne som har montert liknende manifold på IS200 med automatgear?

Har heller ikke flytta innsuget enda.

Brukte vel 10 timer eller noe. Et helsikkes slit med andre ord. Skruene som satt ved uttaket på den gamle manifolden hadde jo rusta fast, så vi brukte mye energi og andre prykiske anstrengelser før vi fikk den løs.
Greenstuffklosser ble montert bak, men ikke framme. Skruene som sitter framme sitter så godt fast at man må nesten ha spesialverktøy for å få de løs, noe jeg ikke har. Leverer den vel til verksted om ikke lenge, og får de skifta der. Etter at vi var ferdig måtte jeg skynde meg hjem, for å hvile. Dro til Danmark kl 02 senere på natta.
 #294787  av QuiNlan

Bilde1 060.jpg
Bilde1 060.jpg (1.58 MiB) Vist 1720 ganger
Bilde1 061.jpg
Bilde1 061.jpg (1.45 MiB) Vist 1718 ganger
Bilde1 062.jpg
Bilde1 062.jpg (1.82 MiB) Vist 1717 ganger
Var som sagt i Danmark og der ble toppfarta testa, og vi nådde faktisk 220 med nåla, da med 2 passasjerer og et ellers proppfullt bagasjerom.

Har blitt litt endringer i planene.
Felgene som jeg hadde tenkt å kjøpe kommer jeg til å vente litt med, legger de på hylla i første omgang. Jeg kjøpte dog dekka, Vredestein Sessanta 235/35 R19, som forstatt står uten felg i gangen. For anledningen kjøpte jeg også nye dekk til bilen, byttet ut de gamle sommerdekkene med nye 215/45 R17, da de forrige sporet noe hinsides. Det var et hastekjøp, og tildels et godt bortkastet kjøp, men det var nødvendig. Forskjellen fra de gamle dekkene til de nye var som å kjøre en helt ny bil. Bilen ble stabil som et fjell, og det var ikke lenger skummelt å passere 150 km/t, samt ta forbikjøringer.

Ett eller annet sted i Norge ligger det en ny grill som venter på å bli fortollet. KW Variante 3 er visst også på vei.
 #294808  av Amund

korleis vart lyden med nye eksosen? støyende eller passelig?
Skifta ut potta mi bak for ei stund sida, og fekk ein jævlig ressonans i bilen mellom 2000 og 3000 rpm.... :(
Er dette tilfellet med denne eksosen og?

Ellers så ser eksosen dun feit ut 8)
 #294826  av QuiNlan

På tomgang hører man så vidt eksosen, mye fordi den ligger så sykt lavt på frekvensbåndet. Når man kjører i rundt 80 km/t hører man den greit, ikke støyende, fordi det er såppas lavt på frekvendsbåndet. Kan tenke meg denne potta er ganske digg for de som har manuellgear, og som kan styre gira selv, noe jeg ikke kan på automat. Potta så ikke slik ut som jeg hadde forestilt meg, men den var sykt feit fordeom. Det er ikke det samme som BMW, som bråker noe inni helsikke, for å si det sånn. Skal prøve å få tatt noen lydklipp i nærmeste framtid. Kan legge til at fra 4000 rpm og oppover tar potta fullstendig av, men det er ikke noe resonans i bilen. Tror jeg kan anbefale denne potta. Hjelper jo sikkert litt med nye grenrør og downpipe og da. Håper jeg får satt på downpipe om ikke lenge. Ser også nå at det har kommet flere godsaker til eksosen fra TDI, etter at de skifta layouten på siden dems.