Re: rust på bakkant av kanal..
Legg innLagt inn:06 mai 2008 20:52
Nei det er ikke bærende, jeg har hatt samme hull før. Hadde det vært bærende da måtte du ha sveiset det.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Helgeland skrev:thanks for alt... men et spl. til..Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekoden
kanalen min er lakkert to delt.. den øverste cm. er lakk samme farge som bilen. mens den nedre delen er svart. og det er utrolig seigt.. er dette noe spesielt eller er der vanlig svart lakk..
den er liksom så seig.??
noen som vet??
hvor finner jeg fargekoden på bilen min..
mr2mk2 1992
Mr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekodenNå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.
Ivar skrev:AkkuratMr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekodenNå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.
Den seige massen på kanalen er det opprettere kaller for "body". Det er seig lakk egnet som understellsmasse og for beskyttelse på kanaler. Rev1 og rev2 kom med dette originalt, men du mener tydeligvis at det ikke egner seg.
Og for øvrig... fylle igjen hull i kanalen med sparkel? Minn meg på å aldri kjøpe bil fra deg.
Ivar skrev:så det seige der er for og beskytte mot steinsprut og lignende mot kanalen.. vet noen hvor jeg kan kjøpe sånnt..Mr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekodenNå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.
Den seige massen på kanalen er det opprettere kaller for "body". Det er seig lakk egnet som understellsmasse og for beskyttelse på kanaler. Rev1 og rev2 kom med dette originalt, men du mener tydeligvis at det ikke egner seg.
Og for øvrig... fylle igjen hull i kanalen med sparkel? Minn meg på å aldri kjøpe bil fra deg.
Helgeland skrev:Sorry jeg tok feil, men synes det var rart at du skrev at det var seigt.Det er jo ikke direkte seig, men mykere enn lakk. Jeg vet hva du/dere mener, den "bodyen" kan du få kjøpt på Biltema eller alle andre bilrekvesitaer.Ivar skrev:så det seige der er for og beskytte mot steinsprut og lignende mot kanalen.. vet noen hvor jeg kan kjøpe sånnt..Mr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekodenNå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.
Den seige massen på kanalen er det opprettere kaller for "body". Det er seig lakk egnet som understellsmasse og for beskyttelse på kanaler. Rev1 og rev2 kom med dette originalt, men du mener tydeligvis at det ikke egner seg.
Og for øvrig... fylle igjen hull i kanalen med sparkel? Minn meg på å aldri kjøpe bil fra deg.
du som har så klar mening om og ikke sparkle hva synes du om det siste forslaget... og punktsveise en stålplate i bakant og så sparkle også hive på "body"
Helgeland skrev:du som har så klar mening om og ikke sparkle hva synes du om det siste forslaget... og punktsveise en stålplate i bakant og så sparkle også hive på "body"Jeg er ikke oppretter, men jeg har vært borti problemet før.
Ivar skrev:Jeg tipper du aldri bli kvitt problemet heltrust er noe som har kommet for å bli.. du vil ikke få bilen din (eller noen andre sine) til å bli og forbli rustfrie.
2r-e-rik skrev:btw. sparkel skal aldri være tykkere enn 1-2 milimeter.Jepp, men man bruker vel ikke tinn for å fylle hele hull?
for å utligne en skade som er dypere enn det så brukes tinn..
Ivar skrev:selvsagt ikke..2r-e-rik skrev:btw. sparkel skal aldri være tykkere enn 1-2 milimeter.Jepp, men man bruker vel ikke tinn for å fylle hele hull?
for å utligne en skade som er dypere enn det så brukes tinn..