Side 2 av 3
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:18 jun 2008 21:18
av tojo
Vær obs på at ECUen har fuel cut på ca 1.1bar orginalt.
Det trengs modifisering for å kjøre høyere trykk enn det.
Jo høyere trykk du kjører jo mer bensin bør motoren få(dette kan gjøres på flere måter).

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:18 jun 2008 21:49
av sleeper
er du foresten HELT sikekr på at dumpen din funker som den skal? og at det ikek bare er surge du hører når du girer?
hvis du kjører uten en dump så vil du kunne få noen sinnsyke trykktopper når du girer som kan slite lager..
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:18 jun 2008 22:11
av madness19
sleeper skrev:er du foresten HELT sikekr på at dumpen din funker som den skal? og at det ikek bare er surge du hører når du girer?
hvis du kjører uten en dump så vil du kunne få noen sinnsyke trykktopper når du girer som kan slite lager..
hvordan vil jeg merke at den ikke fungerer?? kan dette ta stor skade på turboen?
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:18 jun 2008 22:13
av madness19
tojo skrev:Vær obs på at ECUen har fuel cut på ca 1.1bar orginalt.
Det trengs modifisering for å kjøre høyere trykk enn det.
Jo høyere trykk du kjører jo mer bensin bør motoren få(dette kan gjøres på flere måter). 
hvilke måter????
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:18 jun 2008 22:51
av Larsen
tojo skrev:Vær obs på at ECUen har fuel cut på ca 1.1bar orginalt.
Det trengs modifisering for å kjøre høyere trykk enn det.
Jo høyere trykk du kjører jo mer bensin bør motoren få(dette kan gjøres på flere måter). 
Dette er en CS version og ikke en vanlig gt4. Det vil si at han har høyere fuel-cut
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:18 jun 2008 23:17
av tojo
Larsen skrev:tojo skrev:Vær obs på at ECUen har fuel cut på ca 1.1bar orginalt.
Det trengs modifisering for å kjøre høyere trykk enn det.
Jo høyere trykk du kjører jo mer bensin bør motoren få(dette kan gjøres på flere måter). 
Dette er en CS version og ikke en vanlig gt4. Det vil si at han har høyere fuel-cut
Vanlig GT4 har vel fuel cut på 12psi(0.827bar) og CS 17psi(1.17bar)
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 01:47
av celica_st185
madness19 skrev:tojo skrev:Vær obs på at ECUen har fuel cut på ca 1.1bar orginalt.
Det trengs modifisering for å kjøre høyere trykk enn det.
Jo høyere trykk du kjører jo mer bensin bør motoren få(dette kan gjøres på flere måter). 
hvilke måter????
Du kan f. eks sette inn en fuel cut defencer, som er en liten boks som lurer ecu til å tro at trykket er under fuelcut grensa. Disse selges di fleste steder di selger trim. Har på ebay og, men har selv bare erfaring med HKS sin...
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 17:10
av madness19
celica_st185 skrev:madness19 skrev:tojo skrev:Vær obs på at ECUen har fuel cut på ca 1.1bar orginalt.
Det trengs modifisering for å kjøre høyere trykk enn det.
Jo høyere trykk du kjører jo mer bensin bør motoren få(dette kan gjøres på flere måter). 
hvilke måter????
Du kan f. eks sette inn en fuel cut defencer, som er en liten boks som lurer ecu til å tro at trykket er under fuelcut grensa. Disse selges di fleste steder di selger trim. Har på ebay og, men har selv bare erfaring med HKS sin...
det høres ikke dumt ut.. men mister jeg ikke da alt form for beskyttelse hvis eventuelt turboen skulle kjører skadelig mye trykk??
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 17:12
av celica_st185
HKS FCD er justerbar, så du stiller selv når den skal kutte

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 17:14
av sindrejl
tojo skrev:Larsen skrev:tojo skrev:Vær obs på at ECUen har fuel cut på ca 1.1bar orginalt.
Det trengs modifisering for å kjøre høyere trykk enn det.
Jo høyere trykk du kjører jo mer bensin bør motoren få(dette kan gjøres på flere måter). 
Dette er en CS version og ikke en vanlig gt4. Det vil si at han har høyere fuel-cut
Vanlig GT4 har vel fuel cut på 12psi(0.827bar) og CS 17psi(1.17bar)
innbiller meg det jeg også ja.. på vanlig gt4 kan man knapt øke trykket i det hele tatt uten fuelcut

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 17:23
av madness19
celica_st185 skrev:HKS FCD er justerbar, så du stiller selv når den skal kutte 
hehe... burde regnet med det ja.. då får eg legge en sånn til handlelisten tror jeg

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 17:26
av Larsen
sindrejl skrev:
innbiller meg det jeg også ja.. på vanlig gt4 kan man knapt øke trykket i det hele tatt uten fuelcut 
Stemmer nok sikkert det. Bare jeg som trodde det var litt mer enn som så.
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 19:32
av sleeper
madness19 skrev:sleeper skrev:er du foresten HELT sikekr på at dumpen din funker som den skal? og at det ikek bare er surge du hører når du girer?
hvis du kjører uten en dump så vil du kunne få noen sinnsyke trykktopper når du girer som kan slite lager..
hvordan vil jeg merke at den ikke fungerer?? kan dette ta stor skade på turboen?
du hører det.. er forkskjellig lyd på en rfl dump og surge.. men mange som ikke vet bedre tar ofte feil av lydene.., surge høres mer ut som en blafre lyd mens en dump som regel høres mer ut som blåsing..
vet ikke helt om ct26 turboen tar skade av den på så lavt trykk, men jeg knakk gamle turboen min ( garret t34) ved og kjøre uten..
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 20:11
av madness19
sleeper skrev:madness19 skrev:sleeper skrev:er du foresten HELT sikekr på at dumpen din funker som den skal? og at det ikek bare er surge du hører når du girer?
hvis du kjører uten en dump så vil du kunne få noen sinnsyke trykktopper når du girer som kan slite lager..
hvordan vil jeg merke at den ikke fungerer?? kan dette ta stor skade på turboen?
du hører det.. er forkskjellig lyd på en rfl dump og surge.. men mange som ikke vet bedre tar ofte feil av lydene.., surge høres mer ut som en blafre lyd mens en dump som regel høres mer ut som blåsing..
vet ikke helt om ct26 turboen tar skade av den på så lavt trykk, men jeg knakk gamle turboen min ( garret t34) ved og kjøre uten..
utifra det jeg klarer å høre, så er den i orden:) har en turbo xs rfl dump. men jeg har hørt et sted at det er best med resirk dump på disse bilene, tviler litt, men hva sier folket??
Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??
Legg innLagt inn:19 jun 2008 20:19
av celica_st185
Så lenge det er en bil med luftmengdemåler, er det best med en resirkulerende, men går greit med åpen, bare blandingsforholdet blir feil idet du girer.. Dette pga. ecu tror motoren har den lufta i systemet som du nettopp slapp ut i friluft