Side 2 av 2

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:10 jul 2008 21:36
av supraboy
kanskje inne på feil tråd, men må man ha en bosst cut controller på euro el usa spec. mkiv?
For å kunne juster turbotrykke i det hele tatt?
Har montert på en japse spec der funka det med engang, men på min funker det ikke ligger på 0,7 uansett. jeg har da en eurospec..

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:10 jul 2008 21:50
av styggen82
supraboy skrev:kanskje inne på feil tråd, men må man ha en bosst cut controller på euro el usa spec. mkiv?
For å kunne juster turbotrykke i det hele tatt?
Har montert på en japse spec der funka det med engang, men på min funker det ikke ligger på 0,7 uansett. jeg har da en eurospec..
Har du montert en Boost cut controller eller har du montert en boost controller??

boost cut controller/fuel cut defender fjerner\høyner fuel cut som skjer ved 1 bar, dette er likt for alle versjonene.
Boost controller kan brukes til å justere trykket med, over grunn trykk vel å merke.

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:11 jul 2008 10:34
av supraboy
Har montert boostcontroller..... men skjer ingenting når jeg justerer........... hiolder seg på orginaltrykk uansett....
så derfor lurte jeg på om jeg mp montere boost cut controller i tillegg

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:11 jul 2008 15:42
av styggen82
nope, trenger ikke det før du går over 1 bar....

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:11 jul 2008 15:55
av supraboy
Har du noen ide på hvorfor det da ikke skjer noe.....

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:11 jul 2008 16:57
av Supramk3turbo
Hva slags BC har du??

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:11 jul 2008 18:24
av supraboy
Har fiksa det. en slurvefeil fra meg.....

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:14 aug 2008 16:30
av 200sx RB power
Korleis er det å montere mekanisk boost controll??? Samme måte som med eletrisk???

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:26 aug 2008 01:38
av tommis
Christian skrev:Jeg måtte montere inn en restriktorplate på min etter at det ble montert ny 3" eksos...Er ikke noe slikt hos deg også da?
Om du ikke har nok baktrykk vil ladetrykket fly opp uansett, og som du sier kan jo ikke profec'en senke trykket.
Jeg har også slitt litt med å få et stabilt trykk på min MKIV. Har en HKS bc montert og prøvd det meste. Nå har jeg satt inn en mekanisk bc (et sånt justerbart t-stykke). Men det funker ikke helt bra det heller. Sjønner bare ikke hva det kan være...
Hvor fikk du tak i den restriktorplata?

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:26 aug 2008 06:53
av styggen82
tommis skrev:
Christian skrev:Jeg måtte montere inn en restriktorplate på min etter at det ble montert ny 3" eksos...Er ikke noe slikt hos deg også da?
Om du ikke har nok baktrykk vil ladetrykket fly opp uansett, og som du sier kan jo ikke profec'en senke trykket.
Jeg har også slitt litt med å få et stabilt trykk på min MKIV. Har en HKS bc montert og prøvd det meste. Nå har jeg satt inn en mekanisk bc (et sånt justerbart t-stykke). Men det funker ikke helt bra det heller. Sjønner bare ikke hva det kan være...
Hvor fikk du tak i den restriktorplata?

mye trykk har du? varierer det mye? j-spec eller euro?

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:26 aug 2008 07:03
av Christian
Jeg laget min selv.

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:26 aug 2008 15:26
av tommis
Det er en j-spec med eu-turboer. Den ligger mellom 1-bar og 1,3 bar alt etter som. Ser ikke noe sammenheng i hvor og når. Det jeg ønsket å håpet med den manuelle bc'n var å klare å få et dønn stabilt trykk.
Det neste jeg skal prøve nå er å bytte wastegaten til den første turboen. Skal ta den gamle fra j-sepc turboene å sette på i tilfelle det er noe feil med denne.
Alt skal være prøvd før jeg setter inn noe restriktorplate jaffal, synes ikke det høres noe serlig ut å måtte "strupe" eksosen fra turboene...

Re: Montere boostcontroller.

Legg innLagt inn:26 aug 2008 15:32
av styggen82
tommis skrev:Det er en j-spec med eu-turboer. Den ligger mellom 1-bar og 1,3 bar alt etter som. Ser ikke noe sammenheng i hvor og når. Det jeg ønsket å håpet med den manuelle bc'n var å klare å få et dønn stabilt trykk.
Det neste jeg skal prøve nå er å bytte wastegaten til den første turboen. Skal ta den gamle fra j-sepc turboene å sette på i tilfelle det er noe feil med denne.
Alt skal være prøvd før jeg setter inn noe restriktorplate jaffal, synes ikke det høres noe serlig ut å måtte "strupe" eksosen fra turboene...

litt mye variasjon ja, luft temp har jo mye å si, og motstand på hjula....

er jo bare en plate på ca 52 mm åpning som en legger rett etter cat nr 2(eller der den var:) )
Får vel ikke akkuratt noe mindre hester av det tror jeg:) men sikkert noen som mener noe annet om det.....)


min lader 1 bar på andre gir ved hjulspinn, men nesten 1,2 på fjerde gir og maks motstand....