TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Valsing av hjulbuer pÃ¥ -91 Celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#37293  av CelicaTurbo

åh, det er nok mulig å få tak i det men det må du nesten forhøre deg med dekkhandler om da..

#37305  av ST182

erling skrev:
ST182 skrev:Etter å ha prata med en på toyota, så satt jeg på 215\45\17 bak og orginal felga 195\65\14 foran og bilen ble stabil som bare det og ikke noe sporing overhodet... Når jeg kjører med 215\45\17 på alle fire så sporer den noe helt for j.... , så min erfaring tilsier at noe bredere dekk bak gjør bilen mer stabil og man blir kvitt sporinga...
Blir ikke kvitt sporinga slik, den sporer fordi du har 215 foran, har ikke mye å si hva du har bak. Sporing har mye å si på dekket og innpress på felgen, har du runde dekkskuldre og orginalt innpress, vil det spore minimalt. Min spora heftig med de gamle dekka, skifta over til Falken med mye rundere skuldre, og ble kvitt 2/3 av sporinga.

Hmmm :( da får jeg vel heller gå tilbake til 205 bredde da, (orginal dim er 205\65\14). Men hvis jeg kjører 205\45\17 foran og bruker felger med annet innpress (enn 35 som er orginalt) slik at dekka kommer helt ut i skjerm kanten, så begynner den vel å spore igjen pga det endrede innpresset?

M.v.h
Kenneth