TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• endelig en fungerende PC... NÃ…TT!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #295884  av ArildM

Blåskjerm når du trykker på en link? Kjører du Win3x? :mrgreen: Svært sjeldent XP får blåskjerm med mindre det er et fysisk problem etter hva jeg har erfart.

Intel er kongen på ytelse, og E8400 er en meget bra cpu for pengene.
AMD/ATI har gjort det veldig bra på GPU siden og ville nok ha valgt et skjermkort i fra dem om jeg skulle ha valgt i dag.

Anbefaler forøvrig Asus hovedkort om noen er i tvil :)
 #295889  av inzane2012

ArildM skrev:Blåskjerm når du trykker på en link? Kjører du Win3x? :mrgreen: Svært sjeldent XP får blåskjerm med mindre det er et fysisk problem etter hva jeg har erfart.

Intel er kongen på ytelse, og E8400 er en meget bra cpu for pengene.
AMD/ATI har gjort det veldig bra på GPU siden og ville nok ha valgt et skjermkort i fra dem om jeg skulle ha valgt i dag.

Anbefaler forøvrig Asus hovedkort om noen er i tvil :)

kjører nok xp pro sp3 for tiden:) er vista-nekter;) hehe...
var intel jeg hadde en knapp på ja, syns liksom ikke amd når helt opp når det kommer til stykket:) men blir nok en stund det kommer en ny pc i detta huset, men kjekt å vite hvordan ståa er:)
 #295900  av ArildM

Agreed. Har kunder innom med Vista maskiner og har måttet begynne selge Vista også nå, men selv holder jeg fast på WinXP ja :) Tar sikkert et halvt år til før jeg blir såpass fortrolig med Vista at jeg installerer det på min maskin :wink:
 #295902  av sindrejl

inzane2012 skrev:
sindrejl skrev:herregud.. pc trøbbel er hat :roll:
så jævlig og det, er få ting her i livet som klarer å presseblodtrykket mitt så høyt som pc-trøbbel... men må ha den fordi:P hehe...

blir vel ny om ikke så lenge sikkert uansett... noen som har fulgt med på AMD vs. Intel krigen da?? og hva er ståa mellom radeon og gforce?
har kjørt radeon i alle år, så føler det er på tide med litt forandring:)
nei fortsett med radeon, de KNUSER nvidia på performance vs pris for tiden. Men på cpu ville jeg definitivt valgt intel :)
 #295973  av inzane2012

ja vi får se hva jeg velger:) men en annen ting jeg er en smule usikker på er hvilket ram jeg skal velge, er så ørten forskjellige typer å velge mellom, blir helt forvirra hver gang jeg har tenkt å kjøpe nytt, så ender alltid opp med at jeg gir faen:) hehe...

men ang operativsystem så tror jeg nok jeg venter til det neste kommer, vista'en virker mest som ett system microsoft bare satt sammen i hyrten og styrten fordi folk har venta så lenge på en overtaker for xp nå...så blir nok xp i noen år til på meg vertfall:)
 #295989  av sindrejl

etter å testa spill kapabiliteten med vista så har jeg holdt meg til det.. virker som en del spill rett og slett går raskere i vista.. weird enough
 #295992  av inzane2012

sindrejl skrev:etter å testa spill kapabiliteten med vista så har jeg holdt meg til det.. virker som en del spill rett og slett går raskere i vista.. weird enough
rekner med du kjøre vista ultimate edition da? men som jeg sa, så virker det nesten om microsoft bare ha kasta noe i sammen siden longhorn "gikk i vaksen" og publikum krevde ett nytt operativsystem...pluss at jeg har testa litt vista på laptopen til dama, men like ikke layout'n på det, virka veldig kronglete, pluss at er "vanskelig" å få sletta noen mapper og sånt, kommer tilbake på magisk vis...
 #295993  av ArildM

Vil si at Vistaen enda lider av et "hengende" dårlig rykte i fra starten.
Vista med 4-8gb ram og ellers kjapp maskin er faktisk bedre enn XP (selv om jeg aldri trodde jeg skulle si det).

Og om du tror neste generasjon Windows blir noe særlig annerledes enn Vista tar en feil, blir fremdeles samme enorme kjerne, med mer fancye funksjoner og sannsynligvis enda høyere systemkrav :wink:

Ang ram så er det vel bare å velge et kjent merke (har brukt Corsair en del selv med hell), ram er billig så om du betaler ekstra for en bra ram så merker ikke pengeboka det så mye i dag.
 #296000  av Larsen

Nå som det har kommet greie cracker til vista så er den førtevalge for O.S., selv om mandriva fyller mange av behovene.
Grunnen til at jeg bruker vista ovenfor xp er hovedsakelig stabilitet, samt kompabilitet (som automatisk nedlasting av drivere), mens hastigheten drar betydelig ned på disse fordelene.
 #296001  av inzane2012

jeg har faktisk kjøpt og betalt for min OS:) eneste grunnen til det er at jeg har vert ganske uheldig når jeg har hatt cracket versjon av windows før, pluss at jeg syns det er å innigranskogen mye lettere å bare ha en orginal cd liggende på lur i tilfelle det skulle bli behov for en liten formatering:) har blitt sånn med spill og, før så lastet jeg ned en god del spill, men nå som det har blitt så mye kaving med crack og ditten og datten, så nå kjøper jeg bare spillene, er tross alt ikke så fattig at jeg trenger å laste dem ned, så da kjøper jeg dem like godt:)
 #296013  av ArildM

Bra det, tester dog alltid spill før jeg kjøper. Og er en stor tilhenger av media kjøpt over nett kontra CD/DVD
Men på en annen side er det jo bra at folk kjøper programvare :)
 #296071  av sindrejl

ArildM skrev:Vil si at Vistaen enda lider av et "hengende" dårlig rykte i fra starten.
Vista med 4-8gb ram og ellers kjapp maskin er faktisk bedre enn XP (selv om jeg aldri trodde jeg skulle si det).

Og om du tror neste generasjon Windows blir noe særlig annerledes enn Vista tar en feil, blir fremdeles samme enorme kjerne, med mer fancye funksjoner og sannsynligvis enda høyere systemkrav :wink:

Ang ram så er det vel bare å velge et kjent merke (har brukt Corsair en del selv med hell), ram er billig så om du betaler ekstra for en bra ram så merker ikke pengeboka det så mye i dag.
helt enig, jeg var xp tilhenger til siste slutt, men da jeg prøvde vista 64bit på en rask maskin gikk faktisk ting utrolig nok raskere enn i xp. Skulle gjerne hatt 64bit på bærbaren også, men acer vet ikke at denne maskina eksisterer ennå (selv om de selv har bygd den) så det har ikke kommet drivere på hjemmesiden deres ennå.. irriterende.

Skjønner ikke at noen sliter med å slette filer, selv sletter jeg alltid ved å trykke shift-delete.. forsvinner for evig og alltid med en gang da :)
Ellers er systemet oversiktlig og greit når man blir vant til det, er ikke noe mer kronglete, men de har forandret litt på shit..
 #296101  av inzane2012

på dama sin acer så har di lagt til en ekstra partisjon serru, så jeg sa til ho at ho burde bare bruke c: til program som hadde med windows å gjøre, sånn som internett lesere, java, flash o.l og bruke d: til alt anna som musikk, bilder, filmer spill osv...og i den partisjonen dukket det opp ei ekstra musikk mappe alla den som ligger i mine dokumenter mappa, og det er denne som ikke forsvinner, kommer tilbake hver gang vi skulle slette den:)
 #296113  av ArildM

Ligger en del eksempelmapper inne i XP også som opprettes hver gang en rebooter. Ligger en liten linje i registeret som sier at denne lages på nytt hver gang du starter hvis den har blitt slettet.

Fant oppskrifta på å fjerne slike mapper i XP, så det går vel an på Vista også :)
 #296116  av inzane2012

ArildM skrev:Ligger en del eksempelmapper inne i XP også som opprettes hver gang en rebooter. Ligger en liten linje i registeret som sier at denne lages på nytt hver gang du starter hvis den har blitt slettet.

Fant oppskrifta på å fjerne slike mapper i XP, så det går vel an på Vista også :)
ja det kan nok stemme det, men er det en ting jeg ikke har lyst å prøve ut så er det å inn i registeret å begynne å endre på det:) har dårlig erfaring med sånne ting fra jobben:) skulle endre på ei lita komandolinje på ei rotbor og grademaskin til felgane, endte opp med at maskina stod i 3-4 daga før di tilslutt måtte leige inn en mann for å rette opp problemet, viste seg at jeg hadde slettet 6 komandolinjer fra hovedprogrammet:)

så sånne ting holder jeg meg unna:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7