300zx-tt skrev:Personlig ville jeg heller hatt en annen billigere japsebil i Norge med skilt,en rødskilt japse,men det er opp til hver enkelt!
Hvorfor i huleste skal man kjøpe en dyr registrert bil hvis man bare ønsker å bruke bilen på banekjøring noen få ganger i året??
Da er det jo faktisk mye mer interessant å kjøpe en bil uten skilter, og når det kommer til japanske biler så kommer moroa gjerne med rattet på "feil side". Jeg selv kunne tenkt meg en skikkelig gøyal japansk turbobil uten skilter med RHD, for så å bare ha på prøveskilt når jeg skal på bane. Har da INGEN interesse i å legge i titusener (for ikke å snakke om hundretusener) i avgifter på en bil som brukes 5 ganger i året ! RHD biler fra japan koster slikk og ingenting i forhold til tilsvarende LHD (selv om LHD-bilene er uten skilter også).
Om dette er så jævlig stort problem, sett aldersgrense på prøveskilt da.. f.eks. at man ikke kan hente ut prøveskilt uten å være 23 år eller noe sånt.
Og når man først snakker om RHD.. det er seriøst ikke noe problem å kjøre. Det tok meg 5 min å bli vant til å sitte på motsatt side, og 10 min til å bli vant til å gire med venstrehånda... (og 15 min å bli vant til å slå på blinklyset i stedet for viskeren

). Det er i hovedsak de med bilinteresse som ønsker å kunne registrere RHD biler, så det vil aldri flyte over på veiene av RHD uansett.
Men nå var det prøveskilt det var snakk om her, og MANGE av de som ønsker å kjøpe RHD biler skal kun bruke de på banekjøring.
PS! Skille mellom Skyline og Supra blir bare patetisk.. det er akkurat like farlig/ufarlig å kjøre uansett hvilken biltype det er.
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook:
http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator