TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• risting ved bremsing

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #303712  av Helgeland

takker..

om det er mange her som bruker shims bak klossene. når jeg bestlite nå sist så fikk jeg med dette men det er ikke på bilen fra før av??

jeg snakket med en kompis som har ganske god peiling på mr2 han mente det mest naturlige var at jeg hadde fått kast i skivene. så han anbefalte meg bare og handle nye skiver.. jeg hørte på pris hos toyota og det kostet 2500.- som jeg ikke synes er så gale.. men hva mener dere bør jeg bare handle nye skiver og håpe på det beste?? og så fall burde jeg handle orginale skiver eller gå for noen andre??

han mente også at det ikke var noe problem om klossene toucha skivene.. han mente det kun var nødvendig med overhaling av caliperne hvis bremsen hang igjen etter du slapp pedalen og det føler ikke jeg at mine gjør.. men nok en gang hva mener dere?? det blir jo ganske mye unødvendig varme i skivene?? men som sagt det var så mildt..
 #303864  av bose

har du riktig moment på hjulmutterene?
mk1`n min ble helt apekatt under nedbremsing når hjula kun var skrudd til med vinne... Alt løste seg når jeg fant fram momentnøkkelen og trakk til med 105nm

hva caliperstempel verktøy anngår så har dem en sånn firkant med riktige tapper som passer nedi stempelet... mnonteres enkelt på en 1/4" skralle :)
 #303869  av Helgeland

hvem som har dette verktøyet??
har sett di seller på biltema sånnen firkant universal med mange slike tapper.. er det denne du mener??
tenkte og kjøpe denne. men vet jo ikke helt om den passer men satser på det.

javell. jeg har ikke sett på momentet helt ærlig men da må jeg nok bare frem med det.. så er det og prøve igjen;)

takker for svar..
 #303909  av inzane2012

Helgeland skrev:takker..

jeg hørte på pris hos toyota og det kostet 2500.-
er dette for bakskivene det??
 #303953  av Helgeland

ja det er jo en slik som du kan skru inn bremsestempel. og det er jo 6 ulike varianter er det ikke det det står så en av dem burde jo passe..