TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• moder natur vs MR2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #303735  av Tomera

Tre mot (mr) 2 er feigt!!
 #303799  av inzane2012

eneste måten å få dette dekka på er vel vist bilen er helt ny og du hadde hatt if superforsikring, da hadde du fått igjen hele summen vist skaden var høyere enn 60% av kjøpssummen på bilen, inkludert vist ett tre skulle falle over bilen...

men såg ikke så gale ut som en skulle tro utifra bildene dine da...
 #303804  av SW20Ronny

full kasko hadde dekket det.... men desverre så har jeg bare del kasko.

Snakket mye med forsikringen idag å de ville prøve og snakke med naboens forsikring selskap for å prøve og få de til å punge ut. pga at det er nylig bygd en garasje nær treet å en gravemaskin fjernet masse av røttene, å at treet kunne være til fare for noe eller noen... i dette tilfellet min bil :(

Jeg mener personlig at det burde gå på naboens hus forsiking. hadde det falt noen meter lengre bort på garasjen så hadde denne dekket det.
håper bare virkelig bare at det order seg...
.
jeg vil tippe på at skadene på bilen kommer mellom 30 000 -50 000, skal se om jeg ikke kan få bort bilen på toyota imorgen å få en takst på den.
 #303815  av inzane2012

SW20Ronny skrev:full kasko hadde dekket det.... men desverre så har jeg bare del kasko.

Snakket mye med forsikringen idag å de ville prøve og snakke med naboens forsikring selskap for å prøve og få de til å punge ut. pga at det er nylig bygd en garasje nær treet å en gravemaskin fjernet masse av røttene, å at treet kunne være til fare for noe eller noen... i dette tilfellet min bil :(

Jeg mener personlig at det burde gå på naboens hus forsiking. hadde det falt noen meter lengre bort på garasjen så hadde denne dekket det.
håper bare virkelig bare at det order seg...
.
jeg vil tippe på at skadene på bilen kommer mellom 30 000 -50 000, skal se om jeg ikke kan få bort bilen på toyota imorgen å få en takst på den.
ja vist demmers forsikring hadde dekt eventuelle skader på din garasje burde jo det dekke skadene på bilen din og da...
men er bare å håpe på at skadene bare er overfladiske da, at du ikke må sende bilen til oppretting og hele pakka, men jævlig surt uansett, føler med deg!
 #303819  av TurboKnut

Jeg tror at du var heldig tross alt når uhellet først skulle skje. Et tre veier mer enn man tror og skadene det kan påføre en bil kan være ganske store.

Jeg føler i allefall med deg og kjenner følelsen du må ha, - håper det ordner seg for deg.
 #303852  av lexusmann

Kondolerer så mye!!! :cry:
HÃ¥per det ordner seg med forsikringa ja...
 #303940  av SW20Ronny

snakket med advokaten min idag, han sa at jeg var helt uten skyld i dette, så skal ikke gå på meg.. skal ned til han imorgen og lage et skriv om alt og sende til forsikrings selskapet til naboen. han mente vi hadde en god sak.

var også hos toyota idag.. dem mente det kom på mellom 35-40k og fikse skadene.. skulle lage et skriv og fin regne på det , som jeg skulle få imorgen.

takker for all medfølelse.. er utrolig kjipt for meg dette. :(
men alt ordner seg for snille gutter skal du se :D
 #303941  av GhostRider88

SW20Ronny skrev:snakket med advokaten min idag, han sa at jeg var helt uten skyld i dette, så skal ikke gå på meg.. skal ned til han imorgen og lage et skriv om alt og sende til forsikrings selskapet til naboen. han mente vi hadde en god sak.

var også hos toyota idag.. dem mente det kom på mellom 35-40k og fikse skadene.. skulle lage et skriv og fin regne på det , som jeg skulle få imorgen.

takker for all medfølelse.. er utrolig kjipt for meg dette. :(
men alt ordner seg for snille gutter skal du se :D
Da krysser vi fingrene for at dette ordner seg. Er jo strengt talt naboen som har feilen her. Er tre er ikke det samme uten røtter...
 #304273  av SW20Ronny

fikk en takst på toyota.. 38000.- kunne jo vært verre:-)
ellers er alt av papirer, dokumenter og bilder sendt til forsiking så nå er det bare og vente på svar,
veldig spent på hva resultatet blir.....
 #304283  av EXS

detta går nok bra ronny
 #304291  av mr2storbrua

Har en delebil hjemme i åmli dersom du trenger noen deler. Har bare tatt en del av fronten. Har hvertfall et bagasjelokk og hekkspoiler som er helt.
 #306179  av SW20Ronny

idag fikk jeg telefonen fra forsikringen... de ville ikke dekke skadene...
så da må jeg tenke ut hva jeg skal gjøre videre...
noen som har forslag??
 #306181  av Supramk3turbo

Svarte... :( Hva salgs forsikring hadde du?? Ansvar/delkasko/Full kasko
 #306182  av mr2storbrua

Som sagt så får du si ifra dersom du trenger noen billige deler.

Var det ditt forsikringsselskap eller naboens som ikke ville betale? Skulle nesten tro det gikk under det samme som brann- og tyveriforsikring.