Side 2 av 2

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:21 okt 2008 21:58
av sleeper
onkelvegard skrev:
Master skrev:Kan du overbevise meg om at jeg bør kjøpe Motec? Er på utkikk etter datasprut selv skjønner du. Pris? :D
Kostet 9tusen fra fensport med basemap, kan oppgraderes mye
m4 passer perfekt til 4cyl bil

hm-.. hvordan får du 1034GBP + frakt og mva til og bli 9000? ( PS: kan være greit og ha en større map sensor hvis du skal lade på en del og ha MYE hk.. 2kg ladetrykk er ikke så sinnsykt mye hvis du skal opp i MASSE hk og det er VELDIG kjedelig og ligge helt på grensen til hva mapsensoren din klarer.. se for deg hva som skjer hvis ladetrykket ditt stiger ( slange som hopper av el.lign) og map sensoren ikke klarer og gi beskjed til ecu om at trykket er for høyt! = blåst motor...

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:21 okt 2008 23:14
av onkelvegard
sleeper skrev:
onkelvegard skrev:
Master skrev:Kan du overbevise meg om at jeg bør kjøpe Motec? Er på utkikk etter datasprut selv skjønner du. Pris? :D
Kostet 9tusen fra fensport med basemap, kan oppgraderes mye
m4 passer perfekt til 4cyl bil

hm-.. hvordan får du 1034GBP + frakt og mva til og bli 9000? ( PS: kan være greit og ha en større map sensor hvis du skal lade på en del og ha MYE hk.. 2kg ladetrykk er ikke så sinnsykt mye hvis du skal opp i MASSE hk og det er VELDIG kjedelig og ligge helt på grensen til hva mapsensoren din klarer.. se for deg hva som skjer hvis ladetrykket ditt stiger ( slange som hopper av el.lign) og map sensoren ikke klarer og gi beskjed til ecu om at trykket er for høyt! = blåst motor...
koster 899pund men det blir vell gjerne 10000 :oops: med dagens kurs.
moms hva er det? :wink:
må nok ha en større mappsensor ja, noen anbefalinger?

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:22 okt 2008 00:23
av sleeper
Sånn som jeg forstår de så trenger du også¨de delene som står under m4 sprutet i tilleg for og få det til og funke..
altså:
sprut: 899.00
D9 Communication Lead £26.00
BOSCH Air temperature sensor - for inlet air temp £19.00
BOSCH Plug for Air temperature sensor £5.00
GM 3 Bar map sensor - up to 2 bar boost £85.00
= 1034GBP + Frakt og eventuel mva)


men ser også at de har en motech 4 bar map sensor til salgs der til 116BGP så er kansje greit og kjøpe den istedenfor GM sensoren..

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:22 okt 2008 00:28
av onkelvegard
sleeper skrev:Sånn som jeg forstår de så trenger du også¨de delene som står under m4 sprutet i tilleg for og få det til og funke..
altså:
sprut: 899.00
D9 Communication Lead £26.00
BOSCH Air temperature sensor - for inlet air temp £19.00
BOSCH Plug for Air temperature sensor £5.00
GM 3 Bar map sensor - up to 2 bar boost £85.00
= 1034GBP + Frakt og eventuel mva)


men ser også at de har en motech 4 bar map sensor til salgs der til 116BGP så er kansje greit og kjøpe den istedenfor GM sensoren..
man trenger egentlig bare d9com lead i tilleg til sprutet

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:23 okt 2008 22:06
av onkelvegard
Montering av Innovate lm-2 bredbåndslambda
En kompis klarte faktisk og slippe bilen over meg mens jeg monterte denne. Endte med slitne ribben :cry:
Bilde
Ser litt harry ut, men den funker :D
Bilde

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:31 okt 2008 01:18
av onkelvegard
Dær va endelig motorn, innsuge og Intercoolern kommet
Motorn såg veldig bra ut, men datasprute blei litt forsenket
Sinnykt svært de der gasspjeldet
ellers e innsuge et ombygd orginalinnsug som er fresa opp litt

Bilde
Bilde
Bilde

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:18 nov 2008 11:04
av onkelvegard
Fikk datasprutet i går, skal kobles opp mot det orginale lednings nettet men det ble ikke så enkelt
har jo en alarm av ukjent fabrikat fra før, så tror den må fjernes først
manglet flere ledninger som egentlig skulle gå inn i orginalhjernen:
Bensinpumpe, dyse2, kjølevanntemp og speed sensor ledningene manglet
hvordan er det mulig? har sjekket og dobbletsjekket men de var ikke koblet i orginalhjernen

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:18 nov 2008 12:46
av Morten
onkelvegard skrev:manglet flere ledninger som egentlig skulle gå inn i orginalhjernen:
Bensinpumpe, dyse2, kjølevanntemp og speed sensor ledningene manglet
hvordan er det mulig? har sjekket og dobbletsjekket men de var ikke koblet i orginalhjernen
Høres veldig rart ut, spesielt om den har vært kjørbar med den oppkoblinga. Kanskje frekt å spørre... men sikker på du ikke leser kontakten speilvendt eller noe?

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:18 nov 2008 13:20
av onkelvegard
Ja det virket heilt sjukt at de skulle være sånn, har sjekket og dobbelt sjekket at jeg leser rett.
men skal sjekke enno en gang i dag
må alarmen bort uansett?

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:18 nov 2008 14:40
av Morten
Ingen anelse ang alarmen desverre.

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:18 nov 2008 14:42
av Morten
onkelvegard skrev:Ja det virket heilt sjukt at de skulle være sånn, har sjekket og dobbelt sjekket at jeg leser rett.
men skal sjekke enno en gang i dag
må alarmen bort uansett?
Den mest nøyaktige/endelige sjekken på at du leser rett er å ta av toppdekselet på org. ecu og titte på printkortet ved kontaktene. der står koden på signalet som går på hver pinne ved siden av pinnene. Sjekker du det, i kombinasjon med å se på pluggen hvilken ledning som er på den pinnen så burde du være helt garantert. :wink:

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:18 nov 2008 15:36
av onkelvegard
Morten skrev:
onkelvegard skrev:Ja det virket heilt sjukt at de skulle være sånn, har sjekket og dobbelt sjekket at jeg leser rett.
men skal sjekke enno en gang i dag
må alarmen bort uansett?
Den mest nøyaktige/endelige sjekken på at du leser rett er å ta av toppdekselet på org. ecu og titte på printkortet ved kontaktene. der står koden på signalet som går på hver pinne ved siden av pinnene. Sjekker du det, i kombinasjon med å se på pluggen hvilken ledning som er på den pinnen så burde du være helt garantert. :wink:
ja er slik jeg har gjort det

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:06 jun 2009 14:24
av celicagt4205nord
hoi,hva skjer her da??lenge siden siste oppdatering..var jo ett spennende prosjekt

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:06 jun 2009 15:32
av Tomera
Tror vegard er armyboy, så prosjektet står vell på stedet hvil?
Forresten vært og kikka på motorn, og det ser feett ut :D

Re: Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbånds lambda

Legg innLagt inn:14 jun 2009 11:59
av ivers
Må du fjerne grøftlysene for å få plass til fensport sitt intercooler kit?